کد خبر 1219365
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۲
آیا بعد از دریافت واکسن، احتمال ابتلا به کرونا وجود دارد؟

یک متخصص عفونی گفت: در بسیاری از واکسن‌هایی که هم اکنون در حال تزریق به مردم هستند، یک دوره زمانی لازم است تا بدن در مقابل آن‌ها واکنش ایمنی دهد و شروع به تولید آنتی‌بادی کند و اثربخشی حاصل شود.

به گزارش مشرق، جلال مجدیان، در خصوص مطالبی که در مورد ابتلای چند به نفر به کرونا علیرغم تزریق واکسن مطرح می‌شود، گفت: درست است که این واکسن‌ها روی حجم نمونه‌ای از افراد آزمایش می‌شوند و در خصوص آن‌ها مطالعات و ترایال‌هایی انجام می‌گردد و بعد به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما واقعیتش این است که باید یکسال از تزریق گروهی این واکسن‌ها بگذرد تا میزان اثربخشی آن‌ها به صورت دقیق‌تر مشخص گردد.

بیشتر بخوانید:

چرا برخی بعد از واکسن به کرونا مبتلا می‌شوند؟

وی ضمن اشاره به اینکه در خصوص واکسن کرونا برداشت‌های اشتباه بسیار و شایعات فراوانی وجود دارد، افزود: اینگونه مطالب که عنوان می‌کنند عده‌ای زیادی از افراد با وجود تزریق واکسن به کرونا مبتلا شده اند، غالبا جزء شایعات هستند و به علاوه شایعه دیگری که در خصوص تزریق واکسن کرونا وجود دارد و زیاد به گوش می‌خورد، این است که افراد بلافاصله بعد از واکسن زدن به کووید دچار می‌شوند که چنین چیزی صحت ندارد.

این متخصص بیماری‌های عفونی و داخلی توضیح داد: در بسیاری از واکسن‌هایی که هم اکنون در حال تزریق به مردم هستند، چه آن‌هایی تک دزی اند و چه آن‌هایی که در قالب دز دوم تزریق می‌شوند، یک دوره زمانی لازم است تا بدن در مقابل آن‌ها واکنش ایمنی دهد و شروع به تولید آنتی‌بادی کند و اثربخشی حاصل شود و در طول دوره زمانی دریافت واکسن تا هنگامی که مصونیت ایجاد می‌شود و یا قبل از تزریق دوم واکسن ممکن است تعدادی از افراد به صورت اتفاقی بر اثر تماس با اشخاص آلوده دچار کووید شوند و این موضوع نباید این تصور را ایجاد کند که واکسن‌ها بی اثر و یا کم اثر بوده اند.

وی ضمن تاکید بر اینکه توصیه ما این است که هر واکسنی که در دسترس افراد قرار گرفت، حتما آن را تزریق کنند، اظهار کرد: چرا که اگر از واکسنی ایمنی نصفه و نیمه هم حاصل شود و حتی اگر اثربخشی آن‌ را ۵۰ درصد در نظر بگیریم، با تزریق آن ۵۰ درصد پیشگیری ایجاد شده و این امر موجب می‌شود تا بروز بیماری در ماه‌های آینده بسیار کاهش یابد.

این پزشک متخصص ادامه داد: یکی از سوالاتی که بسیار مطرح می‌شود این است که تزریق کدام نوع واکسن بهتر است و در پاسخ به این سوال باید گفت که در حال حاضر ما در شرایطی نیستیم که واکسن‌ها برای روی میز چیده شده باشند و حق انتخاب داشته باشیم و به علاوه تمام واکسن‌هایی که در کشور موجود هستند، تاییدیه دارند و توصیه می‌شود به محض اینکه هر کدام از هموطنان ما به هر نوع واکسنی که مورد تایید وزرات بهداشت است، دسترسی پیدا کردند آن را تزریق نمایند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    4 0
    « در حال حاضر ما در شرایطی نیستیم که واکسن‌ها برای روی میز چیده شده باشند و حق انتخاب داشته باشیم ». چرا ما همیشۀ خدا « در حال حاضر » هستیم؟ این در حال حاضر کی قراره تموم بشه؟ ظاهراً هیچوقت!
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    0 0
    به یکباره راستش بگوئید یعنی هیچ - تا یکسال دیگه ویروس چندین تغییر ژنی می دهد - که واکسن قبلی آن را نمی شناسد
  • 0 IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    1 0
    چرا درست و شفاف جواب مردم را نمی دهید
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    1 0
    بله دوستامون واکسن زدند .ولی بازم کرونا گرفتند. البته گفتند دوسه روز حالشون به طور متوسط بد شده بعد خوب شدند
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    0 0
    دو نفر از نزدیکان ما، بعد دوز اول کرونا گرفتن،،یکیشون که بسیار شدید و بیمارستان و بستری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس