کد خبر 121926
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۷

کدگذاری و شماره گذاری مکتوبات موجود در منزل مرحوم سیمین دانشور و جلال‌ آل‌احمد که از 22 فروردین ماه آغاز شده بود به پایان رسید.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، فعالیت کدگذاری و شماره‌گذاری مکتوبات موجود در منزل سیمین دانشور و جلال ‌آل‌احمد پایان یافت.

کار کدگذاری آثار این زوج اهل قلم با وجود 1600 عنوان کتاب دو هفته به طول انجامید، این مهم توسط دو نفر از متخصصین امور کتابداری و با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در منزل سیمین دانشور انجام شد.

بر اساس این گزارش، کدگذاری این آثار تنها اختصاص به کتاب‌های غیر لاتین داشت؛ در طول 2 هفته کدگذاری 1600 عنوان کتاب به صورت رایانه‌ای انجام شد.

در میان آثار کدگذاری شده، 70 درصد آثار مربوط به حوزه زبان و ادبیات فارسی، 30 درصد شامل زبان و ادبیات جهان ( تاریخ ایران، دین و فلسفه، علوم اجتماعی و هنر )بود.

در میان آثار به جای مانده در منزل سیمین و جلال آل قلم این دو زوج ادبی، بیشتر کتاب‌های معمولی که در سطح بازار یافت می‌شود وجود داشت و کتاب‌هایی چون نسخ خطی و یا آثار ماندگار در میان 1600 عنوان نبود، این تعداد تماما شامل آثاری هستند که همگی در سطح جامعه به وفور وجود دارد.

آثار مکتوب، دست‌نوشته‌ها و حتی نامه‌ها و پاکت نامه‌های موجود در منزل دانشور و آل‌احمد به صورت دستی جدا و تفکیک و شماره‌گذاری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس