کد خبر 1218377
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
حملات نظامی عربستان و فاجعه حقوق بشری در یمن

سال‎ها بمباران و محاصره یمن از سوی ائتلاف عربستان، یمن را وارد بحرانی کرده که خروج از آن به آسانی ممکن نیست.

به گزارش مشرق، تجاوز ائتلاف عربستان به یمن اکنون هفتمین سال خود را سپری می‌کند و این در حالی است که چشم اندازی برای پایان بحران در این کشور وجود ندارد.

پایگاه «ریلایف وب» در گزارشی ابعاد مختلف بحران را در یمن تشریح کرده است.

بیشتر بخوانید:

سناریوپردازی‌های حقوق بشری کاخ سفید در ریاض

بر اساس این گزارش، «خشونت‌های جنگی در یمن همچنان موجب ادامه بحران برای غیرنظامیان در این کشور شده و زیرساخت‌های شهری و بهداشتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

زیرساخت‌های حیاتی غیرنظامی و پزشکی در یمن همچنان از این خشونت و بمباران‌ها تاثیر می‌پذیرند؛ درگیری‌ها در سال ۲۰۲۰ به مناطق مسکونی در برخی استان‌ها نیز کشیده شده و در این سال دستکم ۲۰ حادثه که در پی آن ۱۰ غیرنظامی و یا بیشتر کشته و مجروح شده باشند، گزارش شده است و از تاسیسات زیربنایی بهداشتی این کشور نیز در سال ۲۰۲۰ دستکم ۱۸ مورد هدف حملات هوایی و یا خمپاره‌ای قرار گرفته ‎اند.

حمله به مراکز حیاتی بهداشتی در سال ۲۰۲۰ در یمن در مقایسه با سال پیش از آن، افزایشی ۵۰ درصدی را تجربه کرده و موجب محدود شدن دسترسی ۲۰۰ هزار خانوار به نیازهای بهداشتی اولیه شده است.

معضل دیگری که مردم یمن با آن دست و پنجه نرم می‌کنند بی خانمانی است؛ بی خانمانی در یمن ناشی از جنگ و عوامل دیگری شامل سیل و بیماری کروناست و همچنان روندی به شدت صعودی دارد.

در سال‌های اخیر کادر درمان و افراد وابسته به کمک‌های بشردوستانه به عنوان گروه‌های جدیدی در حال افزوده شدن به گروه‌های آسیب پذیر در یمن هستند و خطرات محافظتی موجود در سال‌های گذشته با درگیری مداوم، افزایش چالش‌های عملیات بشردوستانه و کاهش بودجه تشدید شده است؛ علاوه بر این بحران کووید ۱۹ نیز وضعیت را در این کشور پیچیده‌تر کرده است.

بیماری کووید ۱۹ و سایر عوامل موجب افزایش محدودیت دسترسی به کمک‌های بشردوستانه در یمن شده و این امر بر کیفیت خدمات ارائه شده تاثیر گذاشته است؛ در طول سال ۲۰۲۰ عملیات بشردوستانه در یمن بسیار چالش برانگیز بوده است و بر اساس برآوردهای صورت گرفته حدود ۹ میلیون نفر در یمن برای دسترسی به کمک‌های بشردوستانه با مشکلاتی مواجه شده اند و دسترسی آن‌ها به این خدمات تحت تاثیر قرار گرفته است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 1
    وهابی ها و صهیونیستها دست بدست داده اند مسلمان واقعی را بکشند
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 1
    یمن فراموش کرده، اید بزرگتریت جنگ وبد ترین فاجعه‌ای بشری دراین کشور جنگزده قطعی زده اتفاق افتاده یک نسل کشی آشکار درسکوت جامعه جهانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس