کد خبر 1218323
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۰
چرا استقلال با مالکیت بیشتر، از پرسپولیس شکست خورد؟

کارشناس فوتبال کشورمان می‌گوید استقلال با وجود تصاحب توپ و مالکیت بیشتر نسبت به پرسپولیس، نتوانست موقعیت آنچنانی ایجاد کند.

به گزارش مشرق، هومن افاضلی درباره دربی ۹۵ اظهار داشت: این بازی خود به خود حساس است و به دلیل حساسیت بیش از حد، بازی جنبه‌های فیزیکی پیدا می‌کند تا جنبه‌های فنی؛ این نود و پنجمین دربی بود و در تمام دربی‌هایی که در ۵۰ سال گذشته برگزار شده، تقریباً همین شرایط حاکم بوده است. شرایطی که دو تیم دارند، می‌تواند این وضعیت را تشدید کند یا باعث کم شدن حساسیت‌ها شود. با توجه به شرایطی که استقلال و پرسپولیس در جدول داشتند، طبیعی بود بازی حساسیت بالایی داشته باشد.

وی افزود: استقلال مالکیت بیشتری نسبت به پرسپولیس داشت، اما نتوانست از این مالکیت موقعیت مناسبی خلق کند. طبیعتاً هر تیمی در ۹۰ دقیقه، یکی دو موقعیت ایجاد می‌کند، اما اینکه بتوانید از مالکیت بیشتر، موقعیت‌های بیشتری ایجاد کنید، بستگی به طراحی شما برای استفاده از مالکیت توپ دارد. پرسپولیس با وجود مالکیت کمتر، کنترل بیشتری روی بازی داشت و به حریفش اجازه نداد از مالکیت توپ بهره‌ای ببرد. در عین حال موفق شد از حملات معدود خودش به نتیجه برسد و این نشان می‌دهد کنترل و تمرکز بیشتری نسبت به حریف داشت و به همین دلیل پیروز شد.

این کارشناس فوتبال تصریح کرد: استقلال پتانسیل نفری بالایی دارد و از این جهت بهترین تیم است و می‌تواند فوتبال بهتری انجام دهد. پرسپولیس بهتر عمل کرد و کادرفنی این تیم با ایجاد تغییرات تاکتیکی و نفری در طول بازی، بهتر کار کرد و تأثیر بیشتری در بازی گذاشت. با وجود اینکه بازی نزدیک بود، اما پرسپولیس توانست گل خود را حفظ کند. وقتی تیمی عقب می‌افتد، برای جبران گل به آب و آتش می‌زند و این را در بازیکنان دیدیم و به همین دلیل بود که بازیکنان، به خصوص استقلالی‌ها آخر بازی عصبی بودند. بازیکنان استقلال تلاش خود را انجام دادند، با این حال معتقدم آنها راه حل مناسبی برای رسیدن به گل پیدا نکردند.

«دربی یک بازی پرتنش درون و بیرون زمین است و تیمی که بتواند آرامش را در تیمش حفظ کند، شانس بیشتری در بازی دارد.» افاضلی با بیان این جمله تأکید کرد: پرسپولیس نسبت به استقلال آرامش ذهنی بهتری داشت و تنش‌های کمتری هم اطرافش بود. درباره تنش‌های آخر بازی هم که گفته می‌شود در هیچ کجای دنیا این تنش‌ها نیست، اما همه جای دنیا از این تنش‌ها وجود دارد. وقتی اتفاقی برای هم‌تیمی‌ یک بازیکن رخ می‌دهد، همه از هم‌تیمی خود دفاع می‌کنند.

وی ادامه داد: این درگیری‌ها در بازی‌هایی که استرس و فشار روانی زیادی دارد، رخ می‌دهد. همه جای دنیا این اتفاق رخ می‌دهد و بازیکنان را محکوم نکنیم. نمی‌گویم اتفاق خوبی است، اما باید اتفاقات بعد از آن را هم جدی بگیریم که مربوط به مسائل و برخوردهای انضباطی است. بی‌جهت فوتبال را در چشم مردم خراب نکنیم و نباید واقعیت‌های فوتبال را نادیده بگیریم، چون این مسائل هم بخشی از فوتبال است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    5 1
    چون شخصیت نداره
  • محمدان بنکلادش IR ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    3 7
    باخت استقلال فقط یک دلیل داشت !!! اونم بابا مسعود و آذر خانم در کنار اکبریان
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    2 5
    چون داور یار دوازدهم لنگ بود
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    2 0
    اقا جان دو تا تیم خیلی بی کیفیت و مزخرف بازی کردن اگه به جای عربده کشی تو زمین بازیکنا فوتبال بازی می کردند نتیجه های بهتری به دست می اومد دیشب در بازی رئال با اتلتیکو بازیکن حرف اضافه زد داور اخراجش کرد اگر اول بازی هم داور همین رفتار رو در برابر عربده کش ها داشت الان وضع این نبود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس