کد خبر 1218161
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۲
خودرو میتسوبیشی لنسر

مشخصات فنی خودرو ام وی ام X۵۵ و میتسوبیشی لنسر ۱۸۰۰ در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش مشرق، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، ام وی ام X۵۵ با میتسوبیشی لنسر ۱۸۰۰  است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامترهایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.    

معرفی ام وی ام X۵۵:

ام وی ام X۵۵، خودرویی ساخت کشور چین است که در سال ۲۰۱۸ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۴۹۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۴۷ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۱۰ نیوتن متر در هزار و ۷۵۰ دور در دقیقه است.

ببینید:

فیلمی از اولین اتومبیل دنیا

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۴ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۱ لیتر است.

مقایسه ام وی ام X۵۵ با میتسوبیشی لنسر ۱۸۰۰

از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم ترمز پارک برقی، سیستم Auto Hold، قابلیت کنترل خودرو از طریق ساعت هوشمند، روکش چرمی صندلی‌ها، سانروف دو حالته، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین داینامیک حساس به زاویه خطوط فرمان، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، سیستم رانندگی اقتصادی Eco-Sport Mode ، فرمان برقی ، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها TPMS، آینه‌های جمع شونده برقی ، چراغ مخصوص روز ، سیستم ورود بدون کلید و تهویه برقی اشاره کرد.

معرفی میتسوبیشی لنسر ۱۸۰۰:

میتسوبیشی لنسر ۱۸۰۰، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۰۸ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۷۹۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۴۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۷۶ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده CVT استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۲ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۱.۵ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۹ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به فرمان الکتریکی (EPS)، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آئینه وسط شب و روز، برف پاکن و شیشه شوی جلو مجهز به سنسور باران، زه آبگیر با پوشش کروم، سنسور دنده عقب و دوربین دید عقب، کروز کنترل، غربیلک فرمان و سردسته دنده با روکش چرمی، سر اگزوز، سانروف با تنظیم الکتریکی، آئینه‌های جانبی همرنگ با بدنه ، تنظیم برقی آئینه­های جانبی، مجهز به گرمکن و گرمکن شیشه عقب با تایمر اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به دستگیره‌های داخلی با پوشش کروم، دستگیره ­های خارجی همرنگ با بدنه، سیستم ورود بدون سوییچ، شیشه بالابرهای عقب و جلو برقی، کنسول وسط با درب روکش چرمی، چراغ‌های جلو زنون، مجهز به سیستم گردش اتومانیک چراغ‌های جلو با توجه به گردش فرمان (AFS) است.

خودرو
ام وی ام X۵۵ میتسوبیشی لنسر ۱۸۰۰
کشور سازنده
چین ژاپن
سال (طراحی)
۲۰۱۸ ۲۰۰۸
موتور
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۱۴۹۸سی سی ۱۷۹۸سی سی
حداکثر قدرت
۱۴۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه ۱۴۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۲۱۰ نیوتن متر در ۱۷۵۰ دور در دقیقه ۱۷۶ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه CVT
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۱۰ ثانیه ۱۱.۵ ثانیه
حداکثر سرعت
۱۷۵ کیلومتر در ساعت ۱۹۲ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۳۶۰ کیلوگرم ۱۳۵۰ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۴۳۵۸ طول - ۱۸۳۰ عرض - ۱۶۷۰ ارتفاع ۴۵۷۰ طول - ۱۷۶۰ عرض - ۱۴۹۰ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۶۳۰ میلیمتر ۲۶۳۴ میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
۵۱ لیتر ۵۹ لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۵ یورو ۵
استاندارد امنیت
۵ ستاره ایمنی از CNCAP EURONCAP ۵
ترمز و پایداری
جلو دیسکی خنک شونده، عقب دیسکی و مجهز به سیستم ABS و EBD و ESP – سیستم های پایداری TCS و HHC و HDC و EBA ترمز جلو دیسکی خنک شونده و ترمز عقب دیسکی - مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - کنترل فعال پایداری (ASC) - کنترل کشش (TCL) - سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) - ترمز کمکی (BA)
کیسه هوا
کیسه هوای راننده و سرنشین جانبی مجهز به ۷ کیسه هوای ایمنی (۲عدد ایربگ جلو دو مرحله ای، راننده و سرنشین جلو-۲عدد ایربگ جانبی-۲عدد ایربگ پرده ای-۱عدد ایربگ زانویی راننده)
سیستم صوتی
مانیتور ۹ اینچی لمسی به همراه پورت USB و شش عدد بلندگو استریو - قابلیت اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث سیستم صوتی حرفه ای Rockford Fosgate همراه با صفحه نمایش - رادیو MW/FM - قابلیت پخش MP۳ و CD - مجهز به ۹ اسپیکر (۲ اسپیکر جلو، ۲ اسپیکر دوکاناله عقب همراه با ۲ تیوتر، ۱ ساب ووفر و ۲ تیوتر جلو) - قابلیت کنترل سیستم صوتی روی فرمان - مجهز به بلوتوث جهت مکالمات تلفنی و سوئیچ کنترل هندزفری بر روی غربیلک فرمان - پورت USB
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    19 0
    چه جسارتااااااااااااا
  • ایمان IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    30 1
    مقایسه دو خودرویی که نه همکلاس هستند نه مشخصات مشابهی دارند و نه هم مدل هستند، خیلی منطقی نیست
  • ارشام IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    32 2
    ام وی ام با لنسر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مقایسه خر با اسب ترکمن !!!!!!!!
  • GB ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    4 1
    فقط میشه گفت Woooow
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    7 1
    مشخصات دو خودرو رو در یک صفحه آوردید و عنوان مقایسه میگذارید؟ چندتا مقایسه درست و حسابی رو مطالعه کنید تا دفعه بعدی مطلب جذابیت داشته باشه. ضمنا این دو خودرو شاید از نظر قیمت فقط نزدیک به هم باشن، خدایی نویسنده چطور به این نتیجه رسید که این موضوع رو بنویسه شاید فقط پر کردن مطالب!!!
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      2 0
      احتمالا خودش داره
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 0
    آخه کدوم آدم عاقلی ۵۵۰۰ رو ۵۰۰۰ و ۵۰۰ نوشته؟ یا ۴۲۰۰ رو ۴۰۰۰ و ۲۰۰ نوشته؟
  • . IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    4 3
    چه مسخره؛مقایسه mvm با lancer عین مقایسه لنگ با استقلاله. تیمی که کل قهرمانیاشو تو ۸ سال عمو روحانی بدست آورده هیچوقت با پر افتخار ترین تیم ایرانی آسیا نمیشه مقایسه کرد
    • عیسا قاتل IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      2 0
      آتشی که عیسا بر جان کیسه ییها زد صاعقه ای که کوه سینا را به دونیم کرد هم 1 صدم این نبود شوتی کیسه کش چنان داغی بر دلها نهاده که حتا در فنی ترین بحثها مثل مقاییه خودرو نیز با اراجیف سر هم کردن پی بازیابی خویشند که البته محاله انگار باست ظرفیتم بهشون یاد داد که زمان مموتی رو فراموش نکنن شما خوبید عامو
  • علی IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    3 0
    سلام آخه این دو خودرو چه نسبتی با هم دارند که مقایسه شده. حتما مردم را سر کار گذاشتین. مقایسه تکنولژی ژاپن با کپی کاری بدون کیفیت چین. متاسفم براتون.
  • علیرضا IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    3 0
    معمولا لنسر را با تویوتا کرولا مقایسه میکنند
  • مهدی IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    1 0
    چه غلطا !! مقایسه لنسر ژاپنی با ماشین چینی ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس