کلاس درس نمایه مدرسه نمایه مدارس

حکیم زاده گفت: مدارس دولتی در زمان ثبت نام مجاز به دریافت شهریه نیستند.

به گزارش مشرق، رضوان حکیم زاده رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش در خصوص ممنوعیت دریافت وجه از والدین در زمان ثبت نام در مدارس دولتی اظهار کرد: براساس آئین نامه‌های تنظیم شده برای مدارس دولتی و غیر دولتی باید براساس قوانین و ضابطه‌های که برایشان در نظر گرفته شده است اقدام به ثبت نام کنند.

ببینید:

فیلم/ ممنوعیت دریافت وجه در مدارس دولتی

او افزود: هرگونه مشارکت برای تجهیز مدارس، داوطلبانه است؛ بنابراین والدینی که اقدام به ثبت نام فرزندانشان در مدارس دولتی می‌کنند مجبور به پرداخت هیچ وجهی جز برای بحث بیمه و دریافت کتاب نخواهند بود. 

حکیم زاده تاکید کرد: دریافت وجه در زمان ثبت نام فقط برای مدارس غیردولتی مجاز است و هیچ مدرسه دولتی در زمان ثبت نام مجاز به دریافت شهریه نیستند.

او گفت: اگر والدین تمایل به پرداخت کمک هزینه های برای مدارس هستند مبالغ مورد نظرشان را باید بعد از شروع سال تحصیلی پرداخت کنند.

رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش در خصوص شرایط پرداخت هزینه برای مدارس خاص دولتی بیان کرد: ثبت نام دانش آموزان در این مدارس براساس نتیجه آزمون‌های انجام شده خواهد بود و بعد از شروع سال تحصیلی باید به تسویه مبالغی که موظف به پرداخت آن هستند، بپردازند.

حکیم زاده تصریح کرد: فرایند ثبت نام از اول خرداد آغاز  و تا اواخر مرداد ادامه خواهد داشت. دوره‌های مختلف تحصیلی باید با توجه به زمان بندی‌ها و اعلام نتایج امتحانات، برای ثبت نام اقدام کنند؛ ثبت نام کلاس اولی‌ها و نوآموزان هم از ابتدای خرداد انجام خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    0 0
    شما که راست میگی.
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    0 0
    یک مدرسه ی معمولی در شهر شیراز،برای تأمین هزینه های جاری مدرسه در طول یک سال تحصیلی مثل بیمه، کاغذ، تعمیرات، جوایز، ایاب و ذهاب،مسابقات، قبوض، اینترنت، وسایل ورزشی و....حداقل به 40 میلیون تومان سرانه در طول یک سال نیاز دارد. اگر دولت بتواند این هزینه ها را تامین بفرماید هیچ مدرسه ای خودش را برای گرفتن مشارکت از اولياء به زحمت نمی اندازد. ولی وقتی چنین سرانه ای نیست آیا می شود بدون پول یک مدرسه را مدیریت کرد. این جوری که معلومه مدیران مدارس باید کاسه گدایی دست بگیرند.
  • عباس نژاد IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    0 0
    سلام من اول سال هفتاد تومن بابت ثبت نام و بیمه دادم الان آخر سال بازم۲۵تومن پول بیمه میخوان و کارنامه و پرونده رو نمیدن،سال جدید هم برا ثبت نام شصت هزار تومن ازمون میخوان
  • طاها IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    سلام به ماهم گفتن بدون پرداخت وجه ثبت نام به پایه بالا تر انجام نمیشود مبلغ۳۰۰ ت هم خواستن با این اوضاع نمیرسه ب مدرسه وقتی میگن دولتی هزینه چیه ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس