حماس، رژیم صهیونیستی را مسئول ترور یک مقام جنبش اسلامی دانست - کراپ‌شده

وزیر کشور آلمان شرکت کنندگان در اعتراضات ضد اسرائیلی و کسانی که پرچم‌های این رژیم اشغالگر را به آتش می‌کشند به مجازات‌های سخت دولتی تهدید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، "هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان اقدامات و مجازات های سخت علیه معترضانی که به موسسات یهود حمله کرده و پرچم های اسرائیل را آتش می زنند را اعلام کرد.

وزیر کشور آلمان تاکید کرد: ما این مسئله را تحمل نمی کنیم که پرچم های اسرائیل در خاک آلمان سوزانده شود و به موسسات یهودیان حمله شود. وی تاکید کرد: کسی که نفرت های یهودی ستیزانه را گسترش می دهد سختگیری کامل قانون را احساس خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

ادامه برگزاری تجمعات حمایت از فلسطین

با توجه به تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان روز گذشته اعتراضات ضد صهیونیستی در بسیاری از شهرهای آلمان برگزار شد.

بر اساس اطلاعات پلیس آلمان در اعتراضات در برلین با حدود ۳۵۰۰ شرکت کننده درگیری های گسترده‌ای رخ داد. معترضان به جنایات صهیونیست ها علیه ساکنان نوار غزه به سمت نیروهای پلیس که تلاش می کردند این اعتراضات را منحل کنند سنگ و بطری پرتاب می کردند. پلیس هم علیه معترضان از اسپری فلفل استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

تظاهرات حمایت از فلسطین از اروپا تا مغرب عربی

معترضان شعارهایی مبنی بر "اسرائیل قاتل کودکان" و "اسرائیل قاتل زنان" و "فلسطین را آزاد کنید" سر می دادند.

در هامبورگ هم حدود ۱۲۰ معترض به خیابان ها آمدند و با مردم فلسطین ابراز همبستگی کردند. بنرهایی با شعارهایی در حمایت از مردم فلسطین و پرچم های فلسطین در دست معترضان دیده می شد. پلیس با نیروهای زیادی در محل این اعتراضات حضور داشت و این تجمع اعتراضی به صورت صلح آمیز برگزار شد.

ببینید:

عکس/ تظاهرات پرشور مردم عراق در حمایت از قدس

در شهر لایپزیگ آلمان هم صدها نفر در حمایت از مردم فلسطین به خیابان ها آمدند. بر اساس اطلاعات پلیس حدود ۵۰۰ معترض در این تجمع اعتراضی شرکت کردند.

در روزهای اخیر و بعد از تشدید مناقشات بین فلسطین و رژیم صهیونیستی در بسیاری از شهرهای آلمان اعتراضات ضد اسرائیلی برگزار شد و پرچم های اسرائیل در برخی مناطق به آتش کشیده شد.

زیهوفر این سختگیری خود را این گونه توجیه کرد که آلمان نباید به پناهگاه امنی برای تروریست ها تبدیل شود. وی تاکید کرد: نهادهای امنیتی کاملا بیدار هستند و همه کارها را برای محافظت از مردم ما انجام می دهند. یهودیان نباید هرگز دوباره در آلمان در ترس زندگی کنند.

با توجه به تظاهرات های ضد اسرائیلی که در شهرهای مختلف آلمان برگزار می شود زیهوفر همچنین حمایت های پرسنلی و تجهیزاتی را به پلیس های ایالتی برای مقابله با این مسئله ارائه داد.

رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان هم درخواست کرد که شرکت کنندگان در اعتراضات ضد یهود و ضد اسرائیلی به شدت مجازات شوند.

روز سه شنبه در شهرهای مونستر و بن آلمان معترضان پرچم های اسرائیل را در برابر کنیسه های یهودیان به آتش کشیدند. روز چهارشنبه هم در شهر گلسنکیرش واقع در ایالت "نوردراین – وست فالن" اعتراضات ضد صهیونیستی از طرف نیروهای پلیس متوقف شد و پلیس علیه معترضان از باتوم استقاده کرد.

پلیس اعلام کرد که در این اعتراضات اعلام نشده شعارهای ضد اسرائیلی داده می شد.

رژیم صهیونیستی از دوشنبه هفته جاری نوار غزه را هدف حملات گسترده خود قرار داده که این تجاوزات شدیدتر از زمان جنگ سال ۲۰۱۴ اعلام شده است.

در این شرایط مقامات غربی در مواضعی یکجانبه از رژیم صهیونیستی و جنایات وحشیانه آن حمایت کرده و حملات موشکی تلافی جویانه مقاومت را محکوم می کنند.

استفان زایبرت، سخنگوی دوات آلمان با اشاره به حملات موشکی حماس به برخی مناطق سرزمین های اشغالی مدعی شده است که هدف گروه مقاومت فلسطین کشتن خودسرانه و بی رویه انسان ها است.

دولت آلمان مدعی شده است که اسرائیل حق دفاع از خود در این حملات را دارد. زایبرت این مسئله را ضروری دانست که طرفین مناقشه برای دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز برای منازعات چند ده ساله وارد مذاکره شوند.

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان هم خواستار مذاکرات مستقیم بین طرف های درگیر شده است.

وزیر امور خارجه آلمان در موضعی یکجانبه گروه مقاومت حماس را متهم به تشدید عمدی مناقشات خاورمیانه یا به زعم وی ترور موشکی علیه اسرائیل کرده است. وی با اشاره به حملات موشکی تلافی جویانه مقاومت به مواضع رژیم صهیونیستی که در دفاع از ملت فلسطین انجام می شود مدعی شده است که در چنین شرایطی اسرائیل باید بتواند از خود دفاع کند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    1 2
    کشور المان خودشان از شرر یهودی ها خلاص شدن در جنگ جهانی دوم جمعیت یهودی ها بطور روز افزونی گسترش می یافت که ترس و و حشت نازی ها بدنبال داشت.با همکاری انگلیس و اژانس یهود فلسطین اشغال کردند
    • CA ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      2 0
      هدف نابودی یهودی باورمند نیست هدف نابودی صهیونیسم هست دولت نازی آلمان یک فاشیست ضد دین در قالب دین بود و هدفش نابودی باورمندی بود. امروز هنوز صهیونیسم یک خطر جدی تر از گذشته هست برای همین گروههای جهادی بایستی کار صهیونیسم را در فلسطین اشغالی یکسره کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس