اعتراضات گسترده ضد اسرائیلی

امروز در پایتخت‌های کشورهای اروپایی اعتراضات گسترده‌ای در حمایت از فلسطین و محکومیت حملات موشکی اسرائیل علیه مردم بی دفاع غزه برگزار شد.

به گزارش مشرق به نقل از "آر ان دی" آلمان، صدها نفر در شهرهای برلین و هامبورگ در اعتراضاتی در حمایت از فلسطینیان شرکت کردند.

بر اساس اطلاعات پلیس آلمان در اعتراضات در برلین با حدود ۳۵۰۰ شرکت کننده درگیری های گسترده ای رخ داد. معترضان به جنایات صهیونیست ها علیه ساکنان نوار غزه به سمت نیروهای پلیس که تلاش می کردند این اعتراضات را منحل کنند سنگ و بطری پرتاب می کردند. پلیس هم علیه معترضان از اسپری فلفل استفاده کرد.

سخنگوی پلیس آلمان در این باره که آیا معترضی دستگیر شده یا نه هنوز گزارشی نداده است. پلیس به بهانه نقض قواعد کرونایی این اعتراضات را منحل کرد.

معترضان شعارهایی مبنی بر "اسرائیل قاتل کودکان" و "اسرائیل قاتل زنان" و "فلسطین را آزاد کنید" سر می دادند.

در هامبورگ هم حدود ۱۲۰ معترض به خیابان ها آمدند و با مردم فلسطین ابراز همبستگی کردند. بنرهایی با شعارهایی در حمایت از مردم فلسطین و پرچم های فلسطین در دست معترضان دیده می شد. پلیس با نیروهای زیادی در محل این اعتراضات حضور داشت و این تجمع اعتراضی به صورت صلح آمیز برگزار شد.

در شهر لایپزیگ آلمان هم صدها نفر در حمایت از مردم فلسطین به خیابان ها آمدند. بر اساس اطلاعات پلیس حدود ۵۰۰ معترض در این تجمع اعتراضی شرکت کردند.

در روزهای اخیر و بعد از تشدید مناقشات بین فلسطین و رژیم صهیونیستی در بسیاری از شهرهای آلمان اعتراضات ضد اسرائیلی برگزار شد و پرچم های اسرائیل در برخی مناطق به آتش کشیده شد.

همچنین امروز در برخی کشورهای اروپایی دیگر هم اعتراضات مشابهی برگزار شد. هزاران نفر در لندن علیه حملات موشکی اسرائیل به نواز غزه اعتراض کردند.

بسیاری از معترضان پرچم های فلسطین و بنرهایی با نوشته فلسطین آزاد در دست داشتند. یک سخنگوی معترض از دولت انگلیس درخواست کرد که حمایت های مالی، دیپلماسی و نظامی خود از اسرائیل را سریعا متوقف کند.

جرمی کوربین، رئیس سابق حزب کارگر انگلیس هم از جمله سخنرانان این تجمع اعتراضی بود.

در شهرهای مادرید، پاریس، ژنو و ورشو هم امروز هزاران نفر به خیابان ها آمدند و حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین را محکوم کرده و با مردم این منطقه ابراز همبستگی کردند.

بر اساس اطلاعات پلیس اسپانیا در مادرید، پایتخت این کشور حدود ۲۵۰۰ نفر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به خیابان ها آمدند. معترضان در مادرید فریاد می زدند که که این جنگ نیست و یک نسل کشی است. معترضان از اروپا درخواست می کردند که به همکاری های خود با اسرائیل پایان دهند.

در پاریس، پایتخت فرانسه هم با وجود ممنوعیت اعتراضات تجمعاتی مشابه برگزار شد. حدود ۴۲۰۰ پلیس در محل این تجمعات حضور داشتند. پلیس ماشین های آب پاش را هم به میدان آورده بود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس