۱۵۰ شهید و ۱۱۰۰ زخمی طی هفت روز حمله صهیونیست‌ها به غزه/ هلاکت ۱۱ صهیونیست

گزارشگر ویژه سابق حقوق بشر با بیان اینکه آینده سختی در انتظار صهیونیست‌هاست گفت: شاهد شکل‌گیری حمایت‌های دلگرم‌کننده از فلسطینیان هستیم.

به گزارش مشرق، روزنامه جام‌جم گفت‌وگویی با ریچارد فالک گزارشگر ویژه سابق سازمان ملل متحد در امور فلسطین و استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه پرینستون صورت داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

جمهوریخواهان و دموکرات‌ها خود را ملزم به حمایت از رژیم صهیونیستی می‌دانند

- دو حزب سنتی جمهوریخواه و دموکرات در آمریکا، خود را ملزم به حمایت از رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل متحد دانسته و در این خصوص نوعی وحدت رویه میان آنها وجود دارد. 

بیشتر بخوانید:

سناریوپردازی‌های حقوق بشری کاخ سفید در ریاض 

- به طور کلی آمریکا معتقد است که باید از منافع اسرائیل حفاظت کرده و مانع از محکومیت آن در شورای امنیت یا مجمع عمومی سازمان ملل متحد و حتی کمیته‌های فرعی این سازمان شود.

- نوع روابط دوجانبه واشنگتن و تل‌آویو و نگاه ژئوپلیتیک خاص ایالات متحده نسبت به منطقه خاورمیانه، نقش به سزایی در این معادله ایفا می‌کند.

اتحادیه اروپا مانند آمریکا حامی اسرائیل است

- در کنار واشنگتن، باید به حمایت اتحادیه اروپا از اسرائیل نیز اشاره کرد. اتحادیه اروپا نیز نگاه مشابهی نسبت به اسرائیل دارد.

بیشتر بخوانید:

علی باقری: غزه بزرگترین کوره آدم سوزی جهان شده است

- هر چند آمریکا، اصلی‌ترین حامی تل‌آویو در مجامع بین‌المللی محسوب می‌شود اما نمی‌توان نقش اروپا را نیز در پیشبرد اهداف اسرائیل در سازمان‌های بین‌المللی نادیده انگاشت.

شاهد شکل‌گیری حمایت‌های دلگرم‌کننده از فلسطینیان هستیم

- در میان افکار عمومی آمریکا و کشورهای اروپایی، شاهد شکل‌گیری حمایت‌های مستمر و دلگرم‌کننده‌ای از فلسطینیان هستیم.

- یکی از این موارد، جنبش بایکوت کالاهای اسرائیلی است. این اقدام جمعی، تاثیر زیادی داشته و ضربه اقتصادی محکمی نیز به اسرائیل وارد ساخته است.

جهان درجریان اقدامات غیر انسانی اسرائیل علیه فلسطینیان قرار گرفته

- افکار عمومی غرب بر خلاف گذشته، اعتبار ادعاهای اسرائیل در خصوص گروه‌های مقاومت را زیرسوال برده‌اند.

- قبلا اسرائیل القا کرده بود که جنگ با گروه‌های فلسطینی، یک موضوع طبیعی و قابل توجیه است اما امروز دیگر کسی ادعای صهیونیست‌ها را باور ندارد.

- امروز کمتر کسی در آمریکا و اتحادیه اروپا، اقدامات و حملات اسرائیل علیه گروه‌های مقاومت را مشروع قلمداد می‌کند. خصوصا آن که جهان در جریان اقدامات غیر انسانی اسرائیل علیه فلسطینیان قرار گرفته است.

آینده سختی در انتظار صهیونیست‌هاست

- اسرائیل در وضعیت سیاسی بی‌ثباتی قرار دارد. این تزلزل و بی‌ثباتی مدت‌هاست ادامه دارد و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

- منازعات داخلی در اسرائیل شدت گرفته و چهره‌های سکولار و یهودیان افراطی در تقابل با یکدیگر صف آرایی کرده‌اند.

- تحولات در منطقه (غرب آسیا) به گونه‌ای پیش می‌رود که توازن قدرت را در آینده به ضرر اسرائیل رقم خواهد زد، بنابراین آینده سختی در انتظار اسرائیل خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    8 0
    انشاالله به یاری خداوند وبزودی همگیشان به درک می رسند دیگر اثری از کفتار نیسم در جهان باقی نمی ماند بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِأَصْحَابِ الْفِيلِ ﴿۱﴾ مگر نديدى پروردگارت با پيلداران چه كرد (۱) أَلَمْ يَجْعَلْ كَيْدَهُمْ فِي تَضْلِيلٍ ﴿۲﴾ آيا نيرنگشان را بر باد نداد (۲) وَأَرْسَلَ عَلَيْهِمْ طَيْرًا أَبَابِيلَ ﴿۳﴾ و بر سر آنها دسته دسته پرندگانى ا بابيل فرستاد (۳) تَرْمِيهِمْ بِحِجَارَةٍ مِنْ سِجِّيلٍ ﴿۴﴾ [كه] بر آنان سنگهايى از گل [سخت] مى‏ افكندند (۴) فَجَعَلَهُمْ كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ ﴿۵﴾ و [سرانجام خدا] آنان را مانند كاه جويده‏ شده گردانيد (۵

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس