نیمی از آمریکایی‌ها به سازمان‌های دارویی و درمانی اعتماد ندارند

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد حدود نیمی از شهروندان آمریکایی نسبت به سیستم بهداشت و درمان عمومی بی اعتماد هستند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، در حالی که مقام های بهداشت و درمان آمریکا امیدوارند که با تسریع برنامه واکسیناسیون، بحران شیوع ویروس کرونا پایان یابد، به نظر می رسد ایالات متحده با یک چالش و مشکل بزرگ و عمده روبرو است.

بیشتر بخوانید:

اینا به ما واکسن می‌دادن؟!

بر اساس این گزارش، یک نظرسنجی جدید که به تازگی منتشر شده نشان می دهد جامعه آمریکا با یک شکاف بزرگ در زمینه اعتماد مردم به سیستم بهداشت و درمان عمومی روبرو شده است.

این نظرسنجی مشترک توسط بنیاد رابرت وود جانسون و دانشکده بهداشت عمومی هاروارد تی اچ چان انجام شده است.

این نظرسنجی حاکی است اکثر آمریکایی ها خواستار افزایش چشمگیر هزینه ها در بخش بهداشت عمومی در سطح فدرال هستند. ولی در عین حال افکار عمومی آمریکا اعتماد پایینی به موسسات و سازمان هایی دارند که مسئولیت اداره امور مربوط به دارو و بهداشت و درمان و مواد غذایی را دارند.

این نظرسنجی حاکی است در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، نیمی از آمریکایی ها اعتماد چندانی به مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها، سازمان غذا و دارو و سایر سازمان مهم فعال در زمینه بهداشت عمومی ندارند.

این بی اعتمادی در بین جمهوریخواهان به مراتب شدیدتر و بیشتر است. تنها یک چهارم جمهوریخواهان (۲۷ درصد) گفته اند به مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها اعتماد دارند و این رقم برای سازمان غذا و دارو به ۲۶ درصد رسیده است.

علاوه بر مساله اعتماد، تنها ۳۴ درصد آمریکایی ها گفته‌اند از عملکرد فعلی سیستم بهداشت و درمان رضایت دارند که این رقم از رضایت ۴۳ درصدی سال ۲۰۰۹ افت شدیدی داشته است.

بیش از ۶۵ درصد آمریکایی ها نیز گفته اند میزان رضایت آنها از سیستم بهداشت و درمان در شرایط کنونی، متوسط یا ضعیف است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس