کد خبر 1218001
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

در سال های اخیر مردم به اهمیت دزدگیرهای خانه بیشتر از قبل پی برده اند. با توجه به اینکه برخی از خانواده ها همگی شاغل و دانش آموز هستند و در نیمی از ساعات روز خارج از منزل خود به سر میبرند، نیاز است  که با خرید دزدگیر اماکن مناسب نسبت به امنیت خانه خود اطمینان حاصل کنند. با این وجود، برای حفاظت حداکثری از یک مکان، لازم است تا بهترین نوع سیستم امنیتی شناسایی شود. در این متن تمامی نکاتی که در خصوص خرید دزدگیر اماکن مناسب وجود دارد، جمع آوری شده است.

در زمان خرید یک دزدگیر مناسب باید به چه مواردی توجه کرد؟

 زمانی که قصد خرید یک مدل مناسب از بین نمونه‌های مختلف دزدگیرهای اماکن را برای منزل خود دارید، باید بدانید که عوامل بسیاری وجود دارد که با توجه به آن‌ها می‌توانید مناسب ترین مدل دزدگیر را برای منزل خود انتخاب کنید. این عوامل عبارتند از:

 با سیم یا بی سیم بودن دزدگیر منزل

 هرکدام از این مدل‌ها ویژگی‌های به خصوصی دارند که باید با توجه به شرایط مکان مورد نظر خود آن‌ها را بررسی کنید و سپس مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. دزدگیر اماکن بی سیم با وجود دقت و کیفیت بالایی که دارند در فضاهای کوچک و محدودتر بهتر کار می‌کنند، چرا که در صورت زیاد شدن تعداد چشمی‌ها و حسگرها، باتری‌های مورد استفاده برای سیستم امنیتی زودتر از حالت عادی تمام می‌شوند.
    همچنین باید به سرعت اینترنت منزل خود توجه داشته باشید. دزدگیرهای بی سیم برای این که از استفاده از سیم بی نیاز باشند، به صورت کامل به اینترنت وابستگی دارند، بنابراین برای این که بتوانید از بیشترین ظرفیت دزدگیر منزل بی سیم خود استفاده کنید باید آن را به یک شبکه‌ی اینترنتی پرسرعت و قوی وصل کنید.

چگونه به راحتی دزدگیر مناسبی برای خانه خود انتخاب کنیم؟

 نوع آژیر سیستم امنیتی خانه

دزدگیرهای امنیتی اماکن از انواع مختلفی از آژیرها مانند سایرن، اسپیکر و پیزو استفاده می‌کنند که با توجه به این که قصد دارید در یک فضای داخلی از این سیستم استفاده کنید، نیاز است تا دقت بسیاری در خرید دزدگیر خود به خرج دهید. لازم به ذکر است که در زمان خرید سیستم دزدگیر برای خانه‌ی خود، آژیری که صدای مناسبی برای فضاهای داخلی داشته باشد در داخل پکیج شما قرار داده می‌شود تا صدای آن در یک محیط محدود مثل اتاق گوشخراش به نظر نرسد. با این وجود، حتما باید به این نکته که صدای آژیر سیستم حفاظتی نباید برای داخل خانه خیلی بلند باشد توجه کرد. معمولا برای استفاده‌های محوطه‌های داخلی از آژیرهای مخصوص یا مدل پیزو از بین سه مدل اصلی آژیرها استفاده می‌شود.

قابلیت آژیر خطا و بررسی خطای اضافه

خیلی از افراد فکر می‌کنند که اگر سیستم دزدگیر آن‌ها از توانایی تشخیص خطای اضافه برخوردار باشد به این معناست که دقت و کارایی بالاتری نسبت به سایر مدل‌ها دارد. با این وجود، این تصور اشتباهی است. در خیلی از موارد، دزدگیر یک سری عوامل بی خطر را به عنوان تهدید به حساب می‌آورد و پس از مدتی، ممکن است که در زمان خطر جدی نیز مشکل را به عنوان خطای اضافه در نظر بگیرد و در حدی که نیاز است واکنش نشان ندهد. پیشنهاد اکثر شرکت‌های امنیتی این است که این ریسک را به جان نخرید و از نمونه‌هایی استفاده کنید که از این قابلیت پیروی نمی‌کنند.

چگونه به راحتی دزدگیر مناسبی برای خانه خود انتخاب کنیم؟

انتخاب نوع چشمی‌ها بر اساس مکان مورد نظر

برای خرید دزدگیر اماکن مناسب، باید به مدل‌های مختلف چشمی توجه کنید. به طور مثال نوع چشمی که برای فضای داخلی یک اتاق انتخاب می‌شود با نوعی از چشمی که مورد استفاده برای پنجره یا نزدیک در است متفاوت می‌باشد. بهترین کار در این وضعیت این است که با یک فرد متخصص مشورت کنید تا زوایای مختلف خانه را برای شما بررسی کند و بهترین مدل‌های چشمی را به شما پیشنهاد دهد. از این طریق می‌توانید به خوبی تمامی نقاط منزل را پوشش دهید.

ضد کپی بودن ریموت‌های سیستم دزدگیر اماکن

برقراری ارتباط از راه دور یکی از مهم ترین ویژگی‌های هر دزدگیر اماکنی به شمار می‌رود. بسیاری از سیستم‌های حفاظتی که در خانه و فضاهای داخلی استفاده می‌شوند قابلیت متصل شدن به بیش از یک ریموت را دارند تا امکان برقراری ارتباط برای سیستم دزدگیر منزل برای تمام اعضای خانواده به وجود بیاید. با این وجود، در زمان خرید دزدگیر اماکن باید به این موضوع توجه بسیاری پرداخته شود که برخی از ریموت‌های سیستم‌های امنیتی به راحتی قابل کپی کردن هستند و این موضوع می‌تواند تهدید موثری برای امنیت خانه‌ی شما محسوب شود.

 نوع برقراری ارتباط پنل دزدگیر

 به طور کلی پنل‌های دزدگیر خانگی برای برقراری ارتباط با مدیر سیستم در زمانی که مشکلی به وجود می‌آید و یا مورد مشکوکی مشاهده می‌شود از دو روش استفاده می‌کنند که به شرح زیر است:
۱ - برقراری تماس با تلفن ثابت و ۲ - برقراری تماس با استفاده از سیم کارت
هر دوی این روش‌ها مزایا و معایب خودش را دارد، در هر صورت با توجه به تفاوت کارایی این دو روش، قیمت دزدگیر می‌تواند بر اساس این که از خط ثابت برای تماس گرفتن و اطلاع دادن استفاده می‌کند یا از سیم کارت، متفاوت باشد. در حالت عادی پیشنهاد می‌شود تا از یک دزدگیر سیم کارتی استفاده شود، چرا که در صورت قطعی برق یا تلفن، کارکرد دزدگیر اماکنی که از خط ثابت استفاده می‌کند محدود می‌شود و ممکن است امنیت منزل مختل شود.

 داشتن توانایی کنترل سیستم‌های امنیتی از طریق تلفن همراه

 احتمالا از این موضوع آگاهی دارید که بسیاری از دوربین‌های مدار بسته و پکیج‌های امنیتی مخصوص دزدگیرها این قابلیت را به مصرف کننده می‌دهند تا از نرم افزارهای مخصوصی استفاده کند و حتی از دورترین مسیرها نیز تصاویر و ویدیوهای ضبط شده توسط دوربین‌ها را بررسی کند. با توجه به این موضوع، یکی از ویژگی‌های یک سیستم حفاظتی خوب این است که توانایی برقراری ارتباط با تلفن همراه افراد را داشته باشد. به طور مثال، دوربین‌های مدار بسته‌ی لامپی اپلیکیشن‌های مخصوصی دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید به شبکه‌ی دوربین مداربسته وصل شوید و حتی زمانی که در منزل حضور ندارید نیز محوطه‌ی مورد نظر خود را بررسی کنید. همچنین داشتن این قابلیت، در زمان به وجود آمدن مشکل یا هر گونه مورد مشکوک نیز در اطلاع رسانی به شما مفید واقع خواهد شد.

بررسی مدل‌های مختلف سنسورهای سیستم حفاظتی

در یک سیستم حفاظتی مخصوص اماکن، علاوه بر چشمی‌ها، حسگرهای دیگری نیز کاربرد دارند. چشمی‌ها به نوعی حسگرهای حرکتی محسوب می‌شوند و این در حالی است که نمونه‌های متنوعی از سنسورهای دیگر نیز برای استفاده در سیستم دزدگیر خانه‌ی شما وجود دارد. همچنین، با وجود این که بسیاری فکر می‌کنند که حسگرها تفاوتی با چشمی‌ها ندارند، اما در اصل وظیفه‌ی سنسورها جزئی‌تر و عمیق‌تر از وظایفی است که چشمی‌ها بر عهده دارند.
    درست مانند انتخاب مدل چشمی مناسب، برای این که بدانید بهترین نوع حسگری که می‌توانید از آن در خانه‌ و محل زندگی خود استفاده کنید چیست، بهتر است تا از کمک کسی که در این زمینه تجربه و تخصص دارد کمک بگیرید تا بهترین نتیجه به دست بیاید.

چگونه به راحتی دزدگیر مناسبی برای خانه خود انتخاب کنیم؟

انتخاب مناسب ترین دوربین برای فضاهای داخلی خانه

    برخی از مدل‌های دوربین مدار بسته، برای فضاهای خارجی مناسب ترند. به طور مثال، قابلیت‌هایی دارند که مخصوص محوطه‌هایی هستند که از نظر نوری یکپارچه نیستند و نیاز به یک دست شدن دارند. در صورتی که فضای داخلی منزل به دلیل وجود لامپ و لوستر و سایر وسایل روشن کننده، نیازی به این قابلیت‌ها ندارد و ضرورتی برای خرج کردن پول بیشتری برای این امکانات وجود ندارد.

برخورداری از نیروی پشتیبان برای مواقع ضروری

 نیروی پشتیبان برای پنل دزدگیر شما، درست مانند برق اضطراری عمل خواهد کرد. در صورتی که هر مشکلی برای برق و اتصالات ساختمان شما به وجود بیاید و ارتباط برق یا اینترنت دزدگیر خانه قطع شود، سیستم قادر خواهد بود تا بدون مشکل و به صورت موقت به کار خود ادامه دهد و مشکلی در عملکرد آن در زمان قطعی برق پیش نخواهد آمد.

در خرید دزدگیر اماکن دقت کنید

پیش از انتخاب مارک دزدگیر و تعداد و نوع چشمی ها و دوربین، بهتر است که با یک متخصص مشورت کنید یا اطلاعات ضروری را با توجه به مقاله ای که مطالعه کردید به دست آورید. یک انتخاب مناسب باعث میشود که با خیال راحت منزل را ترک کنید و نگرانی ای بابت سرقت و ورود بدون اجازه به منزل خود نداشته باشید. 

منبع: فروشگاه دزدگیر اماکن صفاتک (safatech.net)


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس