کد خبر 1217894
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
بورس نمایه

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مسئولان بازار بورس خیانت کردند و باید دستگاه‌های نظارتی به شدت به این موضوع ورود کنند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، جبار کوچکی‌نژاد ارم ساداتی با اشاره به لزوم تقویت بازار سرمایه و جلب اعتماد دوباره افکار عمومی نسبت به این بازار گفت: بازار بورس و سهام عدالت یکی از مباحث جدی و بزرگ در حوزه بازار سرمایه است، سهام عدالت یک سرمایه بالای ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی است و در دست مردم قرار دارد و اکنون به نوعی شرکت سرمایه‌گذاری استان‌ها در حال جمع‌آوری پول‌های مردم است.

بیشتر بخوانید:

گرگ و میش تقاضا در بورس

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این که دولت در بحث بازار بورس تنها به جذب سرمایه اهمیت داد و قیمت ها را هم به صورت واقعی در بورس عرضه نکرد، ادامه داد: مسئولان بازار بورس خیانت کردند و باید دستگاه های نظارتی به شدت به این موضوع ورود کنند، زیرا مردم با اعتماد به مسئولان سرمایه خود را در بخش‌هایی که آنها اعلام کرده‌اند، سرمایه‌گذاری می‌کنند. واقعیت‌ها به مردم اعلام نشده و بازار بورس به هم ریخته و جلب اعتماد عمومی به بازار سرمایه بسیار سخت شده است.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: مجلس و دولت باید با دقت بیشتری در حوزه سهام عدالت قدم بردارند؛ زیرا پول پرقدرت ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی در دست مردم وجود دارد که اکنون در حال تجمیع آن هستند. بورس و بخش های دیگر اقتصادی دوران پرتلاطمی دارند که باید به نوعی مدیریت شوند.

نماینده مردم رشت در مجلس اظهار کرد: از سوی دیگر افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان و ۳۹ درصدی حقوق کارگران در رشد تورم و موج نقدینگی موثر است  که این موضوع موجب تحول دیگری در بازار و تورم خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در بخش کارگران یک بحران جدی وجود دارد، با افزایش ۳۹ درصدی حقوق کارگران، بسیاری از کارگاه‌ها و کارخانه‌ها در شرایط کنونی اقتصادی توان پرداخت چنین حقوقی را نداشته و مکان دارد براین اساس بخشی از ۸۰ کارگران تعدیل شوند و قطعا این افراد با تنش مواجه خواهند شد. همچنین کارگاه‌ها و کارخانه‌ها از سوی دیگر برای پرداخت حقوق و مزایای کارگران راهی جز افزایش قیمت محصولات خود ندارند که این موضوع هم در بخش اقتصادی یک بحران جدی را بوجود خواهد آورد.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    0 0
    چرا برخورد نمیشه همش حرف حرف
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    0 0
    باید کلیه عوامل بازار سرمایه عوض بشن یک مدت بره خانه استراحت کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس