کد خبر 1217865
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
وراث متوفیان سهام عدالت چه کنند؟

حدود سه میلیون از مشمولان سهام عدالت، از زمان ثبت نام این سهام تا کنون فوت شده اند که تعداد وراث این افراد به حدود ۱۰ میلین نفر می‌رسد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، پیش از این اعلام شده بود که وراث مشمولان سهام عدالت پس از انجام امور مربوط به انحصار وراثت، وراث باید به سامانه شرکت سپرده گذاری مرکزی مراجعه و خدمات انتقال سهام را انتخاب کنند.

در این قسمت مدارک لازم برای انتقال سهام که شامل گواهی نامه واریز مالیاتی، گواهی انحصار وراثت، گواهی فوت، اصل شناسنامه و کارت ملی متوفی و ورثه می‌شود، ذکر شده است.

 پس از تهیه مدارک مذکور، یکی از ورثه به عنوان نماینده به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و مدارک مذکور را تحویل می‌دهد و این دفاتر،  فرمی که توسط نماینده تکمیل شده است را برای شرکت سپرده گذاری مرکزی ارسال می‌کنند.

شرکت سپرده گذاری مرکزی پس از بررسی مدارک مذکور، طی پیامکی نتیجه را به نماینده وراث اعلام می‌کند. در واقع اگر مدارک نقصی نداشته باشد، مراتب انتقال انجام می شود، در غیر این صورت به نماینده اطلاع داده و نماینده باید نقص مدرک را برطرف کند.

این مباحث درحالی مطرح شده است که حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اخیرا در مصاحبه ای اعلام کرده که شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توانیم پذیرای مراجعه فیزیکی وراث سهام عدالت باشیم؛ بنابراین بستری در حال ایجاد است که تمام مراحل واگذاری سهام عدالت آنلاین و برخط باشد.

وی با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم در حال حاضر جمعیت وراث سهام عدالت به ۱۰ میلیون نفر رسیده‌ است، افزود: در این شرایط سخت شیوع بیماری کرونا، این جمعیت ۱۰ میلیون نفری نمی‌توانند برای انتقال سهام عدالت اموات خود حضور فیزیکی داشته باشند.

 مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اظهار کرده که در حال حاضر می‌توانیم بگوییم این افراد و متقاضیان برای انتقال سهام به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند، اما نمی‌خواهیم جمعیت ۱۰ میلیون نفری در شرایط سخت نسبت به این حق قانونی خود اقدام کنند. بنابراین بهتر است صبر کنند تا زیرساخت‌های انتقال آنلاین سهام با لینک تمام نهادهای مربوطه آماده شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    0 0
    اگه وراث با هم اختلاف داشته باشند و کسی خواست انفرادی اقدام کنه . چکار باید بکنه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس