علی لاریجانی نمایه

اولویت دادن لاریجانی به رنج مردم و مطالبات آن‌ها به طور نمادین آن‌جا خود را نشان داد که عباس آخوندی، مقصر اصلی فاجعه مسکن، سه بار در مجلس دهم استیضاح شد و هر سه با «لابی‌گری» جَست.

سرویس سیاست مشرق- در آخرین روز از مهلت قانونی ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری، بالاخره علی لاریجانی بر «احساس تکلیف» خود جامه عمل پوشید و راهی ستاد انتخابات وزارت کشور شد و ثبت نام کرد.

اعلام برائت تاکتیکی شریک راهبردی روحانی با اهداف انتخاباتی / حتی «عملیات روانی» لاریجانی هم میراث روحانی است!

علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی که ۱۲ سال عهده‌دار ریاست یکی از قوای کشور بود،  بعد از انجام ثبت‌نام، در جمع خبرنگاران گفت:

دولت من هیچ ارتباطی به دولت آقای روحانی ندارد

وی تاکید کرد که "با هیچ یک از جریان‌ها رایزنی نکرده‌ام."

اعلام برائت تاکتیکی شریک راهبردی روحانی با اهداف انتخاباتی / حتی «عملیات روانی» لاریجانی هم میراث روحانی است!

لاریجانی گفت:

"قبلا بنا نداشتم در انتخابات نامزد شوم اما پس از بیانات روز سه‌شنبه مقام معظم رهبری تصمیم گرفتم نام‌نویسی کنم. با برخی مراجع عظام تقلید درباره حضور در انتخابات صحبت کردم."

او در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین مشکل کنونی کشور و مطالبه مردم را چه می داند گفت که مساله اصلی کشور «توسعه اقتصادی» و حل مشکلات اقتصادی مردم است.

اما شاید مهم‌ترین بخش از اظهارات لاریجانی در ستاد انتخابات وزارت کشور، این‌بخش بود:

"حوزه اقتصاد، نه پادگان است و نه دادگاه که با تشر و دستور اداره شود."

اظهارنظری که طعنه و کنایه به دیگر نامزدهای مطرح انتخابات از جریان انقلاب تعبیر شد.

اما با وجود تاکید لاریجانی بر این که ربطی به دولت روحانی ندارد، همین جمله به خوبی اشتراک «ذهنیت» خود را با ذهنیت حاکم بر دولت روحانی در مواجهه با مسایل کشور به خوبی آشکار کرد. این نوع ذهنیت، دقیقا هم‌سنخ همان اظهارات وزیر اطلاعات دولت حسن روحانی در تیرماه ۹۷ است که بعدا مجبور به اصلاح‌ موضع شد.

اعلام برائت تاکتیکی شریک راهبردی روحانی با اهداف انتخاباتی / حتی «عملیات روانی» لاریجانی هم میراث روحانی است!

حجت الاسلام سیدمحمود علوی در آن مقطع گفت که "نباید تحت عنوان برخورد با مفاسد اقتصادی، آرامش فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران را به مخاطره انداخت."

او با تأکید بر تأمین امنیت اقتصادی و تشویق به سرمایه‌گذاری، افزود:

"با متخلفان اقتصادی نباید برخوردهای قهرآمیز کرد بلکه باید با توجیه و راهنمایی از انحراف فعالان اقتصادی جلوگیری کرد و آنان را به سمت تأمین مایحتاج کشور سوق داد."

وزیر اطلاعات دستگیری و زندانی کردن را برای برخورد با بدهکاران بانکی و فعالان اقتصادی متخلف اشتباه دانست و گفت "کاهش تسهیلات یکی از روش‌های تأثیرگذار در اینگونه مسائل است."[۱]

حال علی لاریجانی شریک راهبردی روحانی در قدرت، با این دعوی که "ربطی به دولت روحانی ندارد"، در ادامه اظهاراتش خود و ذهنیت حکومتداری‌اش را لو می دهد.

اعلام برائت تاکتیکی شریک راهبردی روحانی با اهداف انتخاباتی / حتی «عملیات روانی» لاریجانی هم میراث روحانی است!

شاید اگر بخواهیم در بین همه آسیب‌هایی که ذهنیت حکمرانی «تدبیر و امید» در هشت سال گذشته بر جای گذاشت، چکیده‌سازی و سرفصل‌گیری کنیم، «اقتدارزدایی» از حاکمیت و «مرگ نظارت» دو سرفصل بسیار مهم در این آسیب‌شناختی باشند که هر دو به طور خاص و ملموس در حوزه اقتصاد خود را به رخ کشیدند.

از قضاء، معضل عاجل حال حاضر اقتصاد ملی نهاصطلاح کلی و تفسیرپذیر «توسعه اقتصادی»، که رهاشدگی بازار و تعطیلی ساختارهای نظارتی، سست‌شدن مرجعیت نهادهای مدیریتی کشور به واسطه‌ی معکوس شدن مکرر دستورات و وعده‌های صادر شده، جولان باندهای انحصارطلب، خاندان‌سالاری و شبکه‌های سلطه‌گر بر گلوگاه‌های اقتصادی، سیاست‌های ضدتولید و واردات محور، آنارشی مدیریتی و نبود اتاق فرماندهی اقتصاد و در یک کلام و به اجمال، ترکتازی حلقه‌های زر و زور و تزوریر از طریق اتحاد راهبردی «نفوذ سیاسی» و «فساد اقتصادی» است.

برای صف بندی و مقابله عاجل با این غده‌های سرطانی که بعضا شاهراه‌های کشور را در اختیار گرفته‌اند هم نظم و انضباط نظامی‌وار و پادگانی نیاز است(بعد از ۸ سال بلبشوی اقتدارسوز مدیریتی) و هم مشت آهنین از سنخ اراده قضایی پرانرژی و انعطاف‌ناپذیر در برابر فساد. دو امری که نه تنها در منش و روش آقای لاریجانی یافت می نشود، که از آن برائت هم می جوید!

اعلام برائت تاکتیکی شریک راهبردی روحانی با اهداف انتخاباتی / حتی «عملیات روانی» لاریجانی هم میراث روحانی است!

اما تلاش ناکام و بی‌توفیق علی لاریجانی برای منفک کردن خود از دولت روحانی و کارنامه او بر چه مبنا و قرینه‌ای است؟

تصور کنیم که همین امروز لاریجانی بر کرسی ریاست جمهوری نشسته است: اعضای کابینه او را چه کسانی و از چه طیفی شکل خواهند داد؟ گفتمان یا به اصطلاح «دال مرکزی» لاریجانی در اقتصاد چیست و چه تفاوتی با گفتمان روحانی دارد؟ در سیاست خارجی از دولت فرضی لاریجانی چه خلاقیتی و بر چه مبنا و عقبه تئوریکی دیده خواهد شد؟ اصولا لاریجانی که همه هویت و حیثیت سیاسی خود را خرج آن کرد که لقب «متحد راهبردی روحانی» را به دست بیاورد، با چه بیّنه‌ای و بر اساس کدام مصادیق می خواهد خط ممیزه‌ای میان خود و حسن روحانی و کارنامه و ذهنیت حاکم بر آن ترسیم کند؟

لاریجانی که مدعی شده فلان عرصه را با «توپ و تشر» نمی‌توان اداره کرد و علی الاصول طرفدار انعطاف و «اعتدال» در اداره امور است، گویی فراموش کرده که فیلم‌ها و اخبار و گزارش‌هایی از عملکرد رییس «سابق» مجلس وجود دارد که مجلس را با تحکم و خودرایی اداره می کرد و به خاطر «لابی‌گری»ها و اخذ تصمیمات در اتاق‌های پشتی مجلس شهره بود. همو که در بزنگاه‌هایی حساس و گره‌خورده با سرنوشت بیش از ۸۰ میلیون ایرانی، ظرف ۲۰ دقیقه برجام را به تصویب رساند و بر خلاف قواعد مصرح و آشکار آیین‌نامه مجلس، اجازه اظهارنظر به هیچ مخالفی را هم نداد. نمایشی که در جریان تصویب لوایح ذیل fatf در مجلس دهم توسط رییس مجلس کمابیش تکرار شد و هیچ مخالفت و انتقادی را وارد ندانست.[۲]

یا در ماجرای بسیار مهم و حیاتی «قراردادهای جدید نفتی»، لاریجانی در هماهنگی کامل با دولت روحانی و بیژن زنگنه، یک‌تنه از مجلس نمایندگان ملت سلب مسوولیت کرد و بدون آن که فرصت اعمال نظر نمایندگان منتقد و از آن مهم‌تر ۱۵ مورد اصلاحیه مد نظر رهبر معظم انقلاب را در الگوی جدید قراردادهای نفتی بدهد، در ۲۷ شهریور ۹۵ و با استفاده از فرصت تعطیلات تابستانی نمایندگان مجلس، با همکاری محسن اسماعیلی(معاون تطبیق قوانین مجلس)، الگوی جدید را به دولت ابلاغ کرد![۳]

اعلام برائت تاکتیکی شریک راهبردی روحانی با اهداف انتخاباتی / حتی «عملیات روانی» لاریجانی هم میراث روحانی است!

جالب این‌جاست که دست راست لاریجانی در مجلس، بهروز نعمتی، هم در ماجرای برجام دستیار مشترک رییس مجلس و جواد ظریف برای تصویب فوری آن بود و هم در ماجرای قراردادهای جدید نفتی هم دستیار مشترک لاریجانی و زنگنه برای ابلاغ هر چه سریع‌تر آن به دولت!

حتی همین بازی تبلیغاتی جدید لاریجانی با اصطلاحات «پادگان» و «دادگاه»، میراث واژه‌پردازی‌های ستاد عملیات روانی پشت روحانی و از سنخ «گازانبر»، «لوله»، «حقوقدان نه سرهنگ»، «میدان در برابر دیپلماسی» و امثالهم است و به قول معروف هیچ چیز اریجینال (اصیلی) با خود ندارد.

حقیقت پایبندی لاریجانی به «درد و رنج» مردم و اولویت دادن به خواسته‌های به حق آنان (و نه خواسته‌های الیگارشی سیاسی) وقتی به صورت نمادین خود را نشان داد که عباس آخوندی، مسبب اصلی فاجعه‌ی مسکن و فشار دهشتناک بر قاطبه‌ی مردم از این بابت، سه بار در مجلس تحت ریاست او استیضاح شد و در نهایت تعجب همگان، بر کرسی وزارت ابقاء شد.

اعلام برائت تاکتیکی شریک راهبردی روحانی با اهداف انتخاباتی / حتی «عملیات روانی» لاریجانی هم میراث روحانی است!

این که بانیان آشکار و بلاتردید «وضع موجود» (از جنس آخوندی، جهانگیری، لاریجانی و...) با یک نوع اعتماد به نفس عجیب در انتخابات ثبت نام کرده‌اند و شعارهایی می‌دهند که به سابقه سیاسی ایشان نمی‌خورد، به قدر کافی حیرت‌آور هست، لیکن تلاش ایشان برای مستقل‌نمایی و برائت‌جویی از وضع موجود و میراث دولت روحانی، طنزی تلخ و سوزناک است که روی کوتاه‌مدت بودن حافظه ملی زیاده از حد حساب کرده است.

 

[۱] https://www.mashreghnews.ir/news/۸۷۴۶۵۸

[۲] https://www.mashreghnews.ir/news/۸۶۳۱۱۳

[۳] https://www.mashreghnews.ir/news/۱۱۸۰۴۸۶

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 72
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    75 9
    نه به #دولت_سوم_روحانی
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      3 0
      #دولت_سوم_روحانی لاریجانی:اقتصاد پادگان یا دادگاه نیست اما جای فلسفه‌بافی هم نیست. اقتصاد از فلسفه‌بافی آسیب جدی دیده است. اقتصاد یک علم است اما متاسفانه علم اقتصادی ندارند.....خوب لاریجانی#دکترای _فلسفه دارد ،نتیجه=خودلاریجانی به عدم صلاحیتش برای ریاست جمهوری ،اعتراف کرد!
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      6 0
      لاریجانی همان روحانی است آزموده را دوباره آزمودن خطاست.
    • سوخته IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      6 0
      انشاالله همان طوری که روحانی و اصلاحات دفن می شوند لاریجانی هم اول تصویب 20 دقیقه ای فرجام را محاکمه می شود و بعدش هم دفن میشود
  • ماداکتو IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    50 9
    تمام این دست و پا زدن ها و این شو آف سیاسی فقط برای یک باخت حداقل آبرومندانه و یک فرار رو به جلو است. امثال لاريجاني ها حتی در اوج اقبال هم شانسی ندارند.
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    37 14
    لاریجانی خیلی خلاصه یعنی حفظ بدنه ی موجود چه در فکر، ایدئولوژی و اجرایی.
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    46 6
    لاریجانی در تلاش است خود را سفید کند و از روحانی جدا کند. نباید گذاشت مردم را فریب دهد
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    30 8
    لاریجانی کاندیدای اصلاح طلباست اما پیش مردم چی ؟! وقتی کسی معلوم نیست در نزد مردم اصولگراست یا اصلاح طلب میشه همون از اینجا مونده و از اونجا رونده !
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    13 19
    عمرا رای بدم
    • محمدایوب IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      8 6
      وقتی به استکان اهمیت بدی آب بریزی توش. خودش را خیس می‌کنه. نده. امام گفت شما آدم هستید توسرنوشتتون شرکت کنید. خودت می‌دونی شاید هم نیستی
  • محمد IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    30 7
    این سالهایی که آقای لاریجانی و دولت هم فکرشون سر کار بود خیلی سخت گذشت ، اینو مرغ ها هم می دونن، امیدوارم دیگه این دوران تکرار نشه
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    26 10
    گزارشی از یک گروه منفور واقعا... خدایا این ملت رو کاری کن که به انقلابی رای بدهند... انقلابی واقعی کسی نیست جز رئیسی...
  • شهروند ایران IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    32 5
    سلام علیکم ؛ خدایا ، آیا آنروز را می بینیم : که برادران محترم ... دست از قوای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بردارند و از صحنه سیاست حذف شوند ؟
  • تهرانی IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    20 8
    با سلام و احترام ، جناب آقای علی لاریجانی در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی ، با علم به اینکه از تهران و یا شهر اصاتتش رأی نمیاورد ، از حوزه استان قم داوطلب و انتخاب شد . حالا با چه پشتوانه ایی فکر می کنند ، که کل کشور به ایشان رأی بدهند ؟
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    23 8
    سیاست باز نه سیاستمدار
  • GB ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    12 6
    میدان انتخابات را تبدیل به فضایی برای پرسش از عملکرد هشت ساله دولت و همراهی تمام قد لاریجانی کنید تا از زیرابی رفتن حضرات جلوگیری شود اقایان باید پاسخگو باشند
  • SE ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    28 9
    حسنعلی روحانیجانی
  • IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    46 7
    سگ زرد برادر شغال است!
    • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      2 26
      چقدر بیخود حرف زدی
    • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      23 4
      تو چرا بهت برخورده آویزون!؟
    • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      13 2
      اونی که ازاین ضرب المثل ناراحت میشه یا سگ زرده یا شغال که ازاین برادری اجباری ناراحته!!!
  • IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    16 10
    باور نمیشه دوره روحانی بالاخره تموم شد
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    29 5
    لاریجانی را تکرار روحانی باید دانست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ادعا در اوج ،عمل در حد صفر بی عدالتی تا ناکجا آباد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    12 9
    همه چیز در ترکیدن کینه نهنگی!!!!!!!!!!!!(شتر در کینه معروف است ولی نهنگ شدیترین حیوان کینه توز در موجودات هستی است)لاریجانی از مصلحان وعدالت جویان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!روشن شد ،فقط چشم ها را باید باز کرد.
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    25 5
    لاریجانی آمد تا باند قدرت وثروت بی سر نشود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • دکتر اصلانی استاد دانشگاه اصفهان IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    24 0
    قابل توجه شورای محترم نگهبان:کاندیداهایی که فرزندانشان بدون مشکل در اروپا وآمریکا زندگی واشتغال آزادا وبی دغدغه دارند ، واقعا فاقد صلاحیت ریاست جمهوری اسلامی هستند،چون خطر جاسوسی واطلاعات فروشی اقا زاده هایشان بسیار بالاست
  • علی IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    22 2
    اگر این جماعت در کربلا بودند برای رسیدن به قدرت، بدن مطهر سیدالشهدا وبقیه شهدای کربلا را هم آتش می زدند تا بیشتر خوش خدمتی به یزیدکرده باشند. جاه طلبان از خدا بی خبر ومنافقان که بچه‌های آنها آمریکا است ودایم دم از مرگ بر آمریکا می زنند. اصلاح طلبان ملعون مفسد منافق ریاکار دروغگوی فریبکار، لکه ننگ تاریخ ایران...
    • علی IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      9 0
      اون مسئولان بی غیرتی که فرزندانشون و مال و... در آمریکا هست اونها هیچ وقت مرگ به آمریکا نمیتونند بگن ولو در ظاهر ، چون آمریکا کدخدا هست و قبله آمالشان ، ثانیا یک بحث عقیدتی هم وجود داره و اون اینه که برائت جستن از دشمنان ( که یکی از دستورات و احکام دین اسلام هست ) لیاقت میخواد که اونها ندارن.
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    19 0
    استقبال کمتر اقشار محروم جامعه از انتخابات پیش رو ،به سبب راهبردهای اشرافی گری وضدعدالت اجتماعی دولت روحانی و کنش همسو لاریجانی در مجلس با این دولت فرسوده،ناکارآمد ،اشرافی ودر نهایت به دلیل بی مهری های آشکار باند قدرت وثروت از محرومان جامعه است.پس باید این افراد را به شرکت در انتخابات تشویق کرد تا مبادا دولت سوم اشرافیون به دست لاریجانی شکل بگیرد.
  • شریف زاده IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    11 8
    لاریجانی هنگام ثبت نام برای منصب پست به اصطلاح تدارکاتچی :"حوزه اقتصاد، نه پادگان است و نه دادگاه که با تشر و دستور اداره شود." بله جناب ماهم می دانیم علم اقتصادروی کاغذ خیلی خوب نوششته می شود . اما در میدان عمل ، مرد عمل هم می خواهد که آن را عملیاتی کند این از عهده کسی که فلسفه خوانده است و دوازده سال بر منصب یکی از سه قوه مهم تکیه زده بود و هیچ کاری مثبتی برای مردم کشورش نکردو آن برجام نافرجام را 20 دقیقه تصویب و کشور را تا آستانه قهقرایی پیش برد هم بر نمی آید. پس اجازه بدهید مردان عمل (شما بخوان از پادگان و دادگاه ) از عهده این کار برخواهند آمد. اگر شما مزوران بگذارید. کشور سامان بگیرد.
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    18 7
    وقتی... مثل رشید پورکه میکروفن صدا و سیما را دراختیار دارد از این قبیله ها تکنوکرات و لیبرال مسلک ها حمایت می کند یعنی آماده شوآف های بعدی سیلبیتری ها باشید که با جشن و پایکوبی دوباره یک روحانی دیگری (شما بخوانید لاریجانی ) را به مردم تحمیل خواهند کرد. پس باید بیدار باشیم و نگذاریم این دولت سوم روحانی به سردمداری لاریجانی شکل بگیرد. آمدن ایشان یعنی همین کابینه پیر و فرتوت
  • ۱۰۰ IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    8 14
    آری نباید با فعلین اقتصادی با خشونت بر خورد کرد. اما با تولید کننده ها چی؟ چرا اینو نمیگن که بانکها همه تولید کننده ها را به خاک سیاه نشوندند.
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    11 7
    شاید بشود عنوان کرد ایجاد دولت جوانِ مؤمنِ حزب الهی و انقلابی یکی از روندهای تکاملی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران در راستای تقویت بنیانهای ملی، منطقه ای و جهانی و زمینه سازی برای ظهور منجی موعود (عج) است. با توجه به این موضوع و تاثیر شگرف فضای مجازی در نتیجه انتخابات بر ما لازم و شاید واجب باشد نسبت به تولید و انتشار محتواهای مختلف متناسب با رسانه های مجازی و شبکه های اجتماعیِ پرطرفدار برای کاندیدای اصلح بر اساس گفتمان و بیانات مقام معظم رهبری اقدام کنیم
  • seyed IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 31
    در بين اين كانديدا هاي موجود تنها كسي كه تا حدودي مي تواند در اين شرايط بد كشور بدون در نظر گرفتن جناح بندي هاي سياسي و منافع جناحي به كشور بهنوتن يك تكنوكرات و صاحبنظر اقتصادي كمك كند دكتر همتي است . اترا به عنوان يك آدم بي طرف گفتم چو عملكرد اين فرد گواه توانمندي اوست
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    24 7
    ایشالا ما هم در انتخابات با رای بالا ثابت خواهیم کرد # پایان اشرافیت تصویب شد#
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    14 7
    اصلاح طلبان اقتصاد مالى را نمايندگى ميكنند يعنى واردات تمام نياز منديها از جمله تسليحات مدرن نظامى از طريق خام فروشى نفت وديگر موادمعدنى وبا پا كرفتن چرخه توليد درداخل كشور همانند كد خدا مخالفند تا اين گروه بر كشور مسلطند امكان پيشرفت ورفاه اقتصادى واستقلال كامل كشور ميسر نيست
  • ایرانی IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    11 8
    با شگرد روباه مکار که مدام سر مردم را شیره بمالند امکان دوباره انتخاب شدن وجود ندارد. دوستان اصلاح طلب زرنگ که خود را خیلی متخصص و تحصیل کرده جلوه میدهند بهتره ترفندهاشون را به روزتر کنند شاید شانسی برای انتخاب شدن پیدا کنند.
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    15 4
    ترکیب (لاریجانی - جهانگیری) تدوام سیاست های غلط دولت روحانی خواهد بود.
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    15 8
    فلسفه بافی لاریجانی و قول وعده های توخالی جهانگیری چه شود.
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    9 16
    سلام به نظرم لاریجانی هر کس هست چنان خرابش نکنید که به درستی گفته شود انقلاب تمام فرزندان خود را خورد . لاریجانی یک پاسدار است وزیر فرهنگ بوده با کارنامه نسبتا خوب تنها رییس صدا و سیما بوده که رهبری در آخرین روز کاری شخصا برای تقدیر از او رفت صدا سیما و رییس مجلسی که هیچ مخالفت و تذکری از آقا نداشت . از کاندیدای مورد نظرتان حمایت کنید ولی سایرین را به لجن نکشید این مخالف دین و منافع انقلاب و انسانیت و...است سپاسگزارم
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      1 1
      ملاک وضعیت فعلی افراد است
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      1 0
      اول اینک .... مشرق قبل از تایید ، ایشان را در قالب خواست همه قرار داده وبه تبلیغ ایشان پرداخته است.. دوم ... ایشان با تصویب ۲۰ دقیقه ای برجام شریک جرم شد سوم.... هر چند. خدوم و فدا کار در منصب جمهوری بهتر است کسی بیاید که از اشراف نباشد و خلاصه دیگه. بسه.
    • DE ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      0 0
      کاملا درست نوشتی هرکسی را بایستی بخاطر زحماتش ستایش کرد که از حقوق دادن ماهانه شروع میشه تا مزایا و محاسبه بازنشستگی و تسویه حساب....بعد بایستی دید آنشخص چه در سر دارد و چه برنامه ای و چکاره شده بایستی طبق رفتار و کردار و اعمال هر شخصی در هر برهه زمانی او را نقد کرد نه اینکه طرف روزی امام جمعه فلان شهر بوده حالا ضد انقلاب شده بعد باز هم بریم حلوا حلواش کنیم. ملاک وضع فعلی افراد است.
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    8 23
    لاریجانی بد کک انداخته به تومانتان نترسید با تخریب و بی تخریب ایشان رییس جمهور هست
    • لالا IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      16 0
      مجلس چطور اداره کرد که وزرای روحانی عین خیالشون نبود دارن استیضاح میشن و به ریش ملت ونماینده ها میخندیدن وضع موجود هم هیچ تغییر نمیکرد خود سری وزیر ها از مجلس هایی که ایشون رئیسش بود باب شد خیلی اهل عمل به سخن ها و فرمايشات رهبر عزیز تر از جانم بود 12 سال وقت داشت ایشونم به نظر من به اندازه روحانی تو وضع موجود نقش داره بسشه وسلام
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    3 17
    این دوره صددرصدلاریجانی رای میاره چون اولابرادرش توی شورای نگهبانه پس صددرصدتائیدصلاحیت میشه دوما برگزاری انتخابات دست دولته پس صددرصدرای میاره حتی اگه هیچ کس بهش رای نده
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    11 0
    این آقای لاریجانی حساب شده به صحنه آمده است این با دولتی ها هماهنگ کرده است که با احیای ناقض و نمایشی برجام در مذاکرات وین و آزاد شدن مقداری از پول های بلوکه شده ایران در خارج قیمت دلار سکه طلا و بعضی اجناس دیگر را پائین بیاورند و مردمی که به علت مشکلات شدید اقتصادی به دنبال گشایش اقتصادی ولو کوچک هستند را با ایجاد موج سنگین رسانه ایی که استاد این کار هستند و جدی تر کردن دوقطبی مذاکره معیشت رای مردم را کسب کنند و در این شرایط پیچیده وظیفه سنگینی بر دوش دارند نیروهای انقلابی بخصوص رسانه های انقلابی وظیفه دارند که با افشا کردن این سناریوی خطرناک دولتی ها و اصلاح طلبان و آگاهسازی مردم و نیز نمایندگان انقلابی مجلس وظیفه دارند تا جلوی توافق ناقص و بدتر از برجام را بگیرند با نظارت جدی بر روند مذاکرات وین و به علت خراب بودن کارنامه دولتی ها و اصلاح طلبان تنها راه پیروزی آنها در انتخابات فقط سناریوی احیای ناقص برجام و دوپینگ انتخاباتی برجامی است
  • DE ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    7 0
    چون دوره ریاست جمهو ری فقط ۸ سال بیشتر نیست من برای ادامه روحانی حتما به دالای لاما رای میدهم. ۲۰ دقیقه ای برجام را زور چپون ‌کرد وقتی اومد دو دقیقه ای تحریمها را بر میداره. خخخخ
  • مردم IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    10 15
    فقط فقط فقط دکترمحموداحمدی نژاد
    • خود مردم IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      10 1
      خدا و مردم به احمدی نژاد به مدت هشت سال فرصت خوبی داد، متاسفانه ایشان متکبر شد و ناسپاسی کرد لذا شایسته است بخاطر حفظ وحدت ملی دست از قدرت طلبی بردارد و شان خود را در همین اندازه حفظ کند
  • FR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    12 0
    آقاى لاريجاني در زمان رياست شما بر مجلس رشد نقدينگي به بالاترين سطح تاريخ ايران رسيد ربا ميتازد سيستم بانكي ايران را تبديل به دومين كشور ربا خوار جهان تبديل كرديد بعد از ارژانتين و توليد را نابود كرديد من شخصا شما را اصلح نميدانم و بلكه منافق ميبينيم همگي حناي شما رنگ آبَكى هم ديگر ندارد اقاي رونوشت خوان !
  • ن خ IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    8 0
    لاریجانی ی اصلاح طلب نفوذ کرده در نیروهای انقلابی و مراجع می باشد از طرف دیگه هم میشه بهش گفت خوارج زمان .
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    11 0
    کلمات دهن پرکن و بزرگ می گویند تا مقاصد اصلی خود را پنهان کنند !!!!!
  • اهل قم IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    5 0
    سوال؟ چرا مردم قم صلاحیت علی لاریجانی را در انتخابات اخیر مجلس تائید نکردند؟
  • GB ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    6 0
    جناب لاریجانی قبلا که وجهه تو خوب بود رای نیاوردی حالا باز امدی این بار دو هزار رای داری.حالا یک میلیون. مردم از تو به شدت ناراضی هستند. تو را حتی نمی خواهند ببیننند.
  • مصطفی IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 0
    خدا وکیلی این نرخ از مسولین مردم رو چی فرض کردن؟؟
  • شهروند IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 0
    یادمه که سال 92، خانم فائزه هاشمی گفت: گزینه اصلی ما (بابام) لاریجانی بود نه روحانی!
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      0 0
      بابا. خیلی اشتباه کرد یکیش اینه. و دومن اشتباهش هم. شمائید
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 0
    آخرین بند این مقاله، نشان از منافق بودن این گروه است که به چیزی اعتقاد دارند که حالا برای رأی گرفتن، خلاف آن را شعار می دهند.
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 0
    ملت ایران از : دال...ها برائت کامل خود را اعلام می نماید .
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 0
    لاریجانی به دروغ از روحانی اعلام برائت میکند از قدیم گفتند سگ زرد برادر شغاله
  • مجتبی محمدی IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    1 3
    آدم بزرگی هستش
  • مجتبی از زنجان IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 6
    آقای لاریجانی آدم بزرگی هستش انشالله کمک کنه وضعیت تغییر کنه من نوکرش هستم سرور ماست اما انشالله تغییرات مثبت حاصل بشه
    • DE ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      4 0
      سعی کن آقا باشی نوکری و نوکر صفتی خیلی بدِ .برو پیش روانشناس بهش بگو مازوخیسم یا همون خودادراری منظور خود آزاری داری تا درمان بشی .دالای لاما ادامه اسفناک روحانیست.
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    1 0
    ولع قدرت آقای ساخت و پاخت
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 0
    چرا دا...ها باید تایید صلاحیت شوند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 1
    شما تبلیغ کاندید خود را زود شروع کردید
  • ناشناس IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    1 0
    اصلاحات با لاریجانی مانند اسبی است که پای کلاغ دارد غربگرایی اینهارا بیچاره کرد
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 1
    چه شده شمارا روزی برای این افراد قربان صدقه میرفتین
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 0
    اگر بخواهیم از «بیانیه گام دوم» الهام بگیریم، باید بگوئیم «دولت جوان انقلابی» - به تعبیر رهبر معظم انقلاب- که ان‌شاءالله متولی تدوین و اجرای برنامه هفتم، اجرای سند الگوی پیشرفت و تحقق بخش فرامینی بیانیه گام دوم خواهد بود، باید با تولید فکر متناسب با مقتضیات زمانی در بستر زیست بوم اسلامی – ایرانی و استفاده از ظرفیت جوانان مؤمن و انقلابی و متخصص و دلسوز، توأم با همت و هوشیاری و سرعت عمل و ابتکار و خلاقیت و تحول، از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته بهره گیرد، نگاه و روحیه انقلابی و عمل جهادی را به کار بندد و با خوش‌بینی به آینده و همت بلند، روی بهره‌برداری از دستاورد‌های گذشته و ظرفیت‌های استفاده نشده متمرکز شده تا پیشرفت مادی و معنوی کشور در ابعاد مختلف میسر و مسیر حرکت به سوی ایجاد تمدن نوین اسلامی، هموار شود.
  • ناصر IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    4 0
    بخدا قسم لاریجانی از حسن روحانی هزار برابر خطرناکتر است ، اصلا این آدم ایرانی نیست پس باید رد صلاحیت شود
  • حسن IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 0
    تیم رسانه ای لاریجانی همان تیم حسن روحانی است /فرید مدرسی قوچانی معزی/محمد مهاجری/اشنا/و

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس