کد خبر 1217617
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
کارشناس صهیونیست: حماس قوانین بازی را تغییر داد/ این وضعیت برای اسرائیلی‌ها بی‌سابقه است

یک کارشناس برجسته صهیونیستی با اشاره به این‌که صهیونیست‌ها در محاسبه اهداف و توانایی عملیاتی حماس مرتکب اشتباهات زیادی شدند گفت که حماس این بار کاملاً متفاوت عمل کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه رأی الیوم، «عاموس هرئیل» کارشناس نظامی اسرائیلی با انتشار مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی هآرتص به‌نقل از منابع ارشد در نهاد امنیتی تل‌آویو اعلام کرد که حمله موشکی بی‌سابقه در منطقه «گوشدان» و حملات هوایی گسترده در نوار غزه، اسرائیل و حماس را به آستانه جنگ نزدیک کرده است.

این کارشناس صهیونیست در ادامه با اشاره به اینکه شهرک‌نشینان اسرائیلی در سراسر فلسطین اشغالی تاکنون چنین چیزی را تجربه نکرده بودند که یک ساعت کامل آژیر هشدارها و تداوم حملات موشکی ادامه داشته باشد اظهار داشت، انتظار می‌رود این موضوع مقامات اسرائیل را تحت فشار قرار دهد.

بیشتربخوانید:

توقف حرکت نفتکش‌های صهیونیست‌ها از ترس حماس

وی در ادامه گفت، اگر پیش از این امیدی برای موفقیت میانجی‌های بین‌المللی وجود داشت تا بتوانند امور را به‌سمت آتش‌بس هدایت کنند؛ اکنون این امیدها به‌شکلی چشمگیر کاهش یافته است و به‌نظر می‌رسد از زمان پایان عملیات «جرف الصامد» در تابستان ۲۰۱۴ تاکنون بیش از هر زمان دیگری نزدیک به جنگ هستیم.

این کارشناس اسرائیلی در ادامه فاش کرد، سؤالی که طی روزهای گذشته در اتاق‌های گفتگو در اسرائیل طنین‌انداز شد این بود که رهبران حماس پس از حملات موشکی ناگهانی به قدس و بعد از آن حملات سنگین در اشدود و عسقلان و اطراف آن به چه‌چیزی فکر می‌کنند، در واقع حماس این بار کاملاً متفاوت عمل کرد. مدتی قبل پیش از ساعت ۹ شب منطقه گوشدان و شارون را هدف گرفت و یکی از اسرائیلی‌ها در منطقه ریشون لتسیون کشته شد و میلیونها اسرائیلی دیگر به‌سمت پناهگاه‌ها فرار کردند، همچنین دو نفر دیگر در روستای دهمش در نزدیکی شهر اللد کشته شدند و به این ترتیب تعداد کشته‌ها به پنج نفر رسید.

بیشتربخوانید:

موشک‌های حماس چگونه از گنبد آهنین عبور می‌کند؟

وی افزود علاوه بر آن طی روزهای اخیر اسرائیل در محاسبه اهداف و توانایی عملیاتی حماس اشتباهات زیادی مرتکب شد. اصلی‌ترین تغییری که اخیراً در مقایسه با دوره‌های قبلی درگیری رخ داده است مربوط به تصمیم حماس برای در اختیار گرفتن مبارزه برای قدس است و این رویکرد در حمله موشکی گسترده به قدس مشخص شد.

وی تصریح کرد، از زمان عملیات جرف الصامد در سال ۲۰۱۴ منطق واحدی برای اسرائیل و حماس وجود داشت که هر دو طرف آن را درک می‌کردند، در واقع هدف، دستیابی به بیشترین دستاورد در کمترین زمان بود بدون اینکه نیازی به یک نبرد طولانی باشد، اما این بار حماس با آغاز درگیری‌ها از قدس قوانین بازی را تغییر داد.

در پی تشدید حملات موشکی مقاومت فلسطین علیه مواضع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که موشک‌های مقاومت فلسطین که به همه شهرک‌ها و شهرهای «اسرائیل» از جمله تل‌آویو شلیک می‌شود همه کارت‌ها را به هم ریخته است و اسرائیل را در معرض یک جنگ گسترده قرار می‌دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    1 0
    فلسطینی ها از ایمان و شجاعت و استقامت یمنی ها درس ها گرفتند تا شما رو از خانه و مزارع شون که به نامردی غصب کردید ،بیرون بندازن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس