کد خبر 1217047
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
خالد مشعل: از ایران ممنونیم/ حمله زمینی اسرائیل دامی برای آن‌ها خواهد بود

رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج فلسطین گفت که حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه، دامی برای نظامیان این رژیم خواهد بود.

به گزارش مشرق، «خالد مشعل»  رئیس جنبش حماس در خارج از سرزمین اشغالی در مصاحبه‌ای به اظهار نظر در خصوص جنگ غزه و روابط این جنبش با کشورهای مختلف پرداخت.

او به خبرگزاری روسیا الیوم گفت که ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این، انجام عملیات نظامی زمینی در غزه را آزموده و می‌داند که این عملیات چگونه علیه‌ نیروهایش خواهد شد و هرگونه عملیات زمینی، دامی برای ارتش اسرائیل خواهد بود.

خالد مشعل تأکید کرد که مردم فلسطین به دنبال آزادی هستند و هیچ زمانی در راستای رسیدن به هدف خود توقفی نخواهند داشت و همچنین تصمیم برای مقاومت، تحت تأثیر دخالت‌های کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی نخواهد بود.

این مقام ارشد حماس در خصوص سلاح مقاومت در غزه نیز گفت: «ساخت سلاح در غزه صورت می‌گیرد و از خارج غزه هیچ موشکی به حماس نمی‌رسد.»

وی در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال ورود حزب‌الله لبنان به جنگ وجود دارد یا نه، پاسخ داد: «این مسأله به طرفی که می‌خواهد در درگیری کنونی وارد شود، مربوط می‌شود. ما ارزیابی امور را به خودشان واگذار می‌کنیم. حماس و گروههای فلسطینی متوجه پیچیدگی اوضاع هستند و از کسی نمی‌خواهیم که وارد جنگ شود اما امیدواریم همگی در این معرکه ورود کنند.»

خالد مشعل در خصوص آتش‌بس نیز گفت کسی که تجاوز را آغاز کرده باید متوقف کند و رژیم صهیونیستی باید از مسجدالاقصی خارج شده و شهرک‌نشینان را بیرون کند و حملات به غزه را متوقف کرده و دست از اخراج اهالی محله «الشیخ جراح» در بیت‌المقدس بردارد.

او در خصوص فضای سیاسی رژیم صهیونیستی نیز گفت که نتانیاهو غرق در بحران است و با این جنگ بیش از پیش در آن فرو می‌رود.

رئیس حماس در خارج از فلسطین در ادامه به موضوع سازش برخی کشورهای عربی با رژیم اسرائیل پرداخت و گفت که عادی‌سازی روابط از سال‌ها پیش جریان داشته و این رویداد موجب تضعیف موضع عربی می‌رود و تأثیر چندانی بر فلسطینی‌ها ندارد، چرا که مردم فلسطین به خودشان اتکا کرده‌اند و منتظر احدی نیستند.

خالد مشعل به روابط حماس با سوریه نیز اشاره کرد و گفت که در حال حاضر ارتباطی میان حماس و دولت دمشق وجود ندارد و پیش از آغاز بحران در این کشور، دوره طلایی روابط دو جانبه بود و پس از بحران شرایط اجازه ادامه آن مناسبات را نداد.

او افزود: «اما ما با کسی دشمنی نداریم و از اتفاقاتی که در سوریه رخ می‌دهد نگران و دردمند هستیم و امیدواریم که سوریه یکپارچه باقی بماند و ما در این بحران طرف کسی نیستیم و امیدواریم که به دور از قطب‌بندی‌های دینی و طائفی بتوانیم کنار یکدیگر بوده و مبارزه کنیم.»

این مقام حماس به عربستان سعودی نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد که ریاض در قبال فلسطین موضع خود را اصلاح و شخصیت‌های فلسطینی که بدون هیچ جرمی بازداشت شده‌اند را آزاد کند و در مقابل ظلم و ستم رژیم اسرائیل بایستد و بداند که اسرائیل اساس مشکل است و بخشی از راه‌حل نیست.

خالد مشعل در پایان به رابطه حماس و جمهوری اسلامی ایران پرداخت و روابط دو طرف را «بسیار عالی» توصیف کرد و گفت ایران در کنار حقوق فلسطینی‌ها ایستاده و حماس از این موضع ایران تشکر می‌کند.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوهای ایران و عربستان سعودی به نتیجه برسد و دو طرف بتوانند در راستای منافع مشترک حرکت کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    13 5
    بی بصیرت
    • IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      1 1
      باز خالد فندک سر کلش پیدا شد سوریه یادمون نرفته
  • US ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    8 3
    صبر استراتژیک ایران و سوریه تموم نشده ؟! ۵۰۰ بار بمباران شدید الان وقت انتقام از اسرائیل نیست ؟!
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      0 0
      نه. چون اگه یکی بزنن، از ایران ده تا میخورن
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    11 4
    نیازی به تشکر خائنی مثل تو نیست تو ربطی به فرزندان مقاومت نداری.خائن اخوان المسلمین
    • آریا IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      2 1
      یعنی آفتاب پرست پیش تو یک سوءتفاهم بیشتر نیست !!! خیانتی که تو و حماس به ایران و سوریه کردید روح ماکیاول رو توی جهنم. رو ویبره انداخت
  • سرباز IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    18 0
    دم شما گرم اما ما ماجرای سوریه رو هم یادمون هست
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    4 1
    چقدر سلاح و موشک و پهپاد داریم که دارند تاریخ انقضاشون میرسه. . بخدا اگر به این مجاهدها بدیم ثواب داره.
  • رضا IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    4 2
    اینو در نظر بگیرید گه از لحظ اقتصادی مجبورن به یه سری شرایط کشورهای کمک‌گننده تن بدن مثل پاکستان که به یمن نیرو اعزام نکرد و عربستان کمک مالی رو به این کشور قطع کرد-پاکستان دچار مشکل شد-ما نمیتونیم از غزه در این شرایطی که هست انتظار استقلال رای داشته باشیم-همه که رهبری مثل رهبر ما ندارن که کشورش رو اینقدر قوی کنه که بتونه هر چند سخت ولی رو پاش وایسه
    • CA ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      0 0
      برای قوی شدن یک راه دارن و دست در دست ام القرا و ولی گذاشتنه وگرنه هر روز مثل پیچک به یکی باید بپیچن و نتیجش میشه تضعیف و تذلیل و وابستگی تدریجی مثل بخش خوبی از صد صد و پنجاه سال گذشته
    • IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      1 0
      همین!!!! در پایان از ایران هم تشکر کرد ؟؟؟؟
  • احمدرضا گشتیل IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    0 0
    خیلی به مردم سوریه و فلسطین خیانت کردی
  • FR ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    1 0
    ایران احتیاجی به تشکر از شما نداره تو برو دنبال مرسی و خائنین به مردم فلسطین بگرد در قضیه بحران سوریه خیانت شما به نیروهای مقاوت وملت سوریه یادمان نرفته، ما از تمام ازادی خواهان جهان حمایت میکنیم
  • JP ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    0 0
    بی بصیرت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس