کد خبر 1216938
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰

به گزارش مشرق مهند حامدی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: اگر به حوادث، فتنه‌ها و بلایا با دقت و تعمق بنگریم، هرکدام برایمان عبرت‌هایی خواهند داشت.

در چند روز گذشته اتفاقات محله شیخ جراح را با دقت پیگیری می‌کردم و هر شب از طریق لایوهای اینستاگرام وقایع میدانی را نو به نو می‌دیدم. تاریخچه نزاع محله شیخ جراح را هم خواندم؛ محله‌ای متشکل از چهار خانواده بزرگ که زندگی‌ روزمره‌شان را می‌گذراندند، جنس‌شان با جنس طرفداران حماس و جهاد اسلامی فرق داشت و خطر خاصی برای رژیم صهیونیستی به حساب نمی‌آمدند. اما صهیونیست‌های افراطی با حماقت مفرطشان همین چند خانواده بی‌خطر را هم تحمل نکردند و این سیاه بختی را برای خود به وجود آوردند.

اما این طرف ماجرا مهم‌تر است: اگر حمایت نظامی حماس نبود، در عرض چند روز اثری از این خانواده‌ها باقی نمی‌ماند.این مساله نه تنها راجع به محله شیخ جراح، بلکه راجع به همه مسلمانان صادق است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قدرت‌های بزرگ دنیا به ظرفیت‌های عظیم اسلام پی بردند و هرچه در توان‌شان بود برای از بین بردن اسلام و جلوگیری از نفوذش به کار بردند. 

عبرت وقایع فلسطین چیست؟


یکی از راه‌های مقابله‌شان با انقلاب اسلامی، ترویج دو قرائت اسلام داعشی و اسلام لیبرالِ میانه‌رو و مخیر کردن مردم به انتخاب میان یکی از این دو قرائت بود که طبعا نتیجه این اختیار ترویج اسلام بی‌خطر لیبرال است. به عبارتی دیگر دو لبه قیچی برای از بین بردن قرائت اسلام ناب محمدی.

اما در این میان سادگی برخی مسلمانان - علی الخصوص برخی طیف‌های سنتی تاسف برانگیز است که گمان می‌کنند اگر فاصله خود را با جمهوری اسلامی حفظ کنند و ژستی دور از سیاست به خود بگیرند، غرب آنها را می‌پذیرد و آنها می‌توانند در فضایی گل و بلبل به تبلیغ اسلام رحمانی بپردازند.

در حالیکه حتی استقبال از مسلمانانِ مخالف انقلاب اسلامی در غرب هم به برکت انقلاب اسلامی است. مسلمانان مخالف انقلاب اسلامی در غرب، صرفا حربه‌ای برای از بین بردن قرائت اسلام ناب محمدی هستند. به تعبیر برژنسکی حمایت از شبکه مسلمانان میانه‌رو جهت تضعیف اسلام سیاسی. بر فرض محال حتی اگر روزی انقلاب اسلامی آسیب ببیند، هیچ یک از بزرگانِ سنتیِ دور از سیاست و دور از جمهوری اسلامی، از دست دشمنان اسلام در امان نخواهند بود.

چه بخواهیم چه نخواهیم کار به اینجا رسیده و چاره‌ای دیگر نیست. اگر دغدغه دین را داریم باید بدانیم که "امروز، قرارگاه حسین‌بن‌علی(ع) ایران است و اگر جمهوری اسلامی آسیب ببیند، بیت‌الله‌الحرام و قرآن آسیب خواهد دید." قدر نعمت بدانیم.
 

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    0 0
    احسنت... هزاران آفرین... دقیقا...! از برکت خون حسین بن علی مظلوم بود که تمام خدا پرستان هم نانی برای خوردن دارند... وگرنه یزید و خدا پرستی!؟ والله از شیطان پرست هم پست‌تر می‌شد... البته که تمام دایی‌ها و دایه‌های یزید، یهودی بودند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس