کد خبر 1216710
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
روحانی نمایه

اگر روحانی در همان چارچوب های که خود مدعی به پایبندی هستند، عمل کنند، نباید هیچ نگرانی نسبت به مخالفت ها داشته باشند و در صورت رعایت این شرط، آیا ایجاد دشمن فرضی جز تاکتیک انتخاباتی معنی دیگری دارد؟

به گزارش مشرق،‌  «محمد سعید احدیان»، دستیار سیاسی رئیس مجلس شورای اسلامی در یادداشتی نوشت:

 آقای روحانی باردیگر با استفاده از لفاظی های جدید حمله ای کردند به کسانی که نمی گذارند تحریم ها برداشته شود اما نکته مهم این است که معلوم نیست اقای روحانی دقیقا از کدام مخالفت ها که مانع توافق است سخن می گوید و همین مساله نگرانی انتخاباتی بودن رفتار آقای رئیس جمهور را پررنگ می کند.

آقای روحانی دریکی از سخنرانی ها گذشده خود بر رفع تحریم ها در چارچوب سیاست های رهبرانقلاب تاکید کرده بودند.  رهبر انقلاب چارچوب های روشنی را هم خصوصی، هم در مصوبات شورای عالی و هم در فضای علنی تعیین کرده اند و به دولت اجازه داده اند که در این چارچوب  مساله را پیگیری کنند و به همین جهت نیز تیم هسته ای چندین هفته است که  در وین درحال مذاکره و رایزنی بوده اند. بیان اقای عراقچی نیز تصریح بر پیشرفت مذاکرات داشته است و بر اساس بیان سخنگو و مسئولین وزارت خارجه اگر چالشی در مذاکرات ایجاد شده، صرفا مرتبط با همان چارچوب هایی بوده است که توسط رهبری تعیین شده و آقای روحانی خود را ملزم به آن اعلام کرده اند.  

سوال این است که در این وضعیت چه چیزی مانع فعالیت دولت است؟ 

خلاف ادعاهای روزهای اول دولت که قانون مجلس را معادل مرگ برجام و رفتن پرونده ایران به شورای امنیت ذکر می کرد، تجربه عینی آقایان نشان می دهد که نه تنها قانون مجلس به پیش بینی هایی که اقای وزیرمحترم خارجه داشتند، منجر نشد و ما اکنون به شورای امنیت نرفتیم بلکه با  احیای صنعت هسته ای، عملا تنها ابزار مذاکراتی (تاکید می کنم تنها ابزار مذاکراتی) تیم هسته ای شده است و نرمش های آمریکا نسبت به روزهای ابتدایی صرفا به این دلیل است که گذشت زمان به ضرر آنها است،  بگونه ای که مجبور شدند، این دست برتر را با عملیات خرابکاری کند کنند.

شایدمنظور آقای روحانی، مخالفانی است که در فضای رسانه ای نسبت به روند پیش رو ابراز نگرانی می کنند. اولا روشن است که این مخالفت ها افزون بر اینکه  هیچ کدام مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات نیست، در منطقی که برای همه روشن است، قدرت چانه زنی تیم مذاکره کننده را بالاتر می برد. ثانیا عمده ابراز نگرانی ها، صرفا متمرکز بر رعایت همان « چارچوب  سیاست های رهبری » است که آقای روحانی نیز بر آن تاکید دارند. 

بعبارت دیگر اگر اقای روحانی در همان چارچوب های که خود مدعی به پایبندی هستند، عمل کنند، نباید هیچ نگرانی نسبت به مخالفت ها داشته باشند و در صورت رعایت این شرط،  آیا ایجاد دشمن فرضی و حمله کردن به آن،  جز تاکتیک انتخاباتی معنی دیگری می تواندداشته باشد؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عبدالله مومن IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    8 8
    هر دست و پایی که بزند علاوه بر خودش. تمام رفقای افساداتی اش را هم بیشتر به باتلاق. فرو می برد. پس بهترین راه اینست که تا همین چند روزی که به انتخابات مانده است. خود رفقایش. جلوی را بگیرند.
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    5 3
    ای کاش هرچه زودتر کشور از دست دولت تخریب آزاد شود حتی روزهای پایانی دولت با تناقض گویی های ایشان همچنان روند صعودی دارد این دولت به تنهایی توانست صدمات غیر قابل جبرانی به روحیه مردم ایران بزند
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    4 3
    روحانی مرد شجاعو جسوریست منتها نه درمقابل دشمن. بلکه اشدائ بین المئومنین واذله.عند.................
  • علـی IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    4 8
    تازه فهمیدید؟! ایشون همواره با دشمن فرضی درگیرند!!!!!!!!!
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    0 0
    آقا تعریف داره.
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    0 0
    دشمن فرضی کدومه ؟؟؟ ما مردم دشمن هستیم دیگه با اینهمه تخریبی که نسبت به معاش و عزت ملی ما انجام شد جز دشمنی چه معنای دیگری می تواند باشد یه حس انتقام عجیبی در رفتار ایشان نسبت به ما مردم ایران از طبقه متوسط و مستضعفین دیده میشه نه فقط ایشان بلکه تمام حزب رادیکال لیبرال اینگونه اند ...‌.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس