کد خبر 1216642
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
پیشکسوت سرخآبی‌ها: هیچ‌وقت یاغی نبودم

مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال در دهه ۶۰ گفت: من پیشکسوت هر دو باشگاه هستم و با لباس استقلال برای هواداران پرسپولیس گل پرتاب کردم.

 به گزارش مشرق، نود و پنجمین شهرآورد پایتخت روز جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و در آستانه این نبرد همیشه برخی چهره‌ها هستند که نامشان با این تقابل در هم آمیخته شده است.

غلامرضا فتح‌آبادی یکی از این نفرات است. بازیکنی که هم با پیراهن پرسپولیس به استقلال گلزنی کرد و هم با پیراهن آبی پوشان توانست دروازه تیم رقیب را باز کند. بازیکنی که از جمله اولین یاغی‌های فوتبال ایران از او یاد می‌شود اما او خودش را یاغی نمی‌داند.

فتح‌آبادی در گفت‌وگویی در مورد شرایط سرخ‌آبی‌ها خاطرتش از این مسابقه و ... صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

شما هم در استقلال و هم در پرسپولیس بازی کردید. شرایط تیم‌ها را در آستانه شهرآورد چطور می‌بینید؟

این مسابقه تنها ۳ امتیاز دارد اما ارزش برد این بازی بیش از سه امتیاز است و امیدوارم هواداران دو تیم روز جمعه بازی زیبایی را شاهد باشند.

پرسپولیس در آستانه تاین دیدار برابر سپاهان به تساوی رسید و استقلال مقابل ذوب شکست خورد. این مسابقه می‌تواند تاثیری در شهرآورد داشته باشد؟

بله. هر دو تیم از لیگ قهرمانان بازگشتند و هر دو تیم هم در آن مسابقات نتایج خوبی گرفتند اما پس از بازگشت پرسپولیس مقابل سپاهان آماده حاضر شد و شرایط خوبی داشت اما استقلال نتوانست مقابل ذوب آهن استقلال لیگ قهرمانان باشد.

کدام تیم از دید شما شرایط بهتری برای برتری در شهرآورد دارد؟

هر دو تیم شرایط خوبی دارند. استقلال قطعا می‌آید تا شکست هفته قبل خود را جبران کند و پرسپولیس هم برای اینکه از کورس قهرمانی و سپاهان عقب نماند به هر سه امتیاز این بازی نیاز مبرم دارد. اما از دید من زور خط حمله و هافبک پرسپولیس به استقلال می‌چربد.

پیشکسوت سرخآبی‌ها: هیچ‌وقت یاغی نبودم

هر دو تیم در این بازی از مربیان ایرانی بهره می‌برند. حضور مربیان ایرانی باعث جذاب‌تر شدن این بازی می‌شود یا بازی محتاطی را از سوی تیم‌ها شاهد هستیم؟

این بازی در آینده مربی تاثیر زیادی دارد و شاید تضمین کننده یک فصل او باشد. به همین خاطر به نظر من باعث جذابیت این دیدار می شود.

از این مسائل بگذریم. شما را باید پیشکسوت پرسپولیس بدانیم یا استقلال؟

شاید باور نکنید. من پیشکسوت سرخآبی‌ هستم و هر دو تیم را دوست دارم.

پیشکسوت سرخآبی‌ها: هیچ‌وقت یاغی نبودم

مگر می‌شود یک نفر هم استقلال و هم پرسپولیس را به یک اندازه دوست داشته باشد؟

باور کنید همینطور است. حتی افراد نزدیک در زندگی من هم به این موضوع واقف هستند. هم پرسپولیس و هم استقلال هویت فوتبال ایران هستند.

شما جزو اولین یاغی‌های فوتبال ایران محسوب می‌شوید؟

من یاغی نبودم. همیشه هم احترام بین طرفین حفظ شد حتی وقتی به تیم سابقم گل زدم.

هواداران به حضور شما در تیم رقیب واکنشی نداشتند؟

به هیچ وجه. حتی تشویق هم شدم. در اولین بازی هم که مقابل پرسپولیس به میدان رفتم با لباس استقلال به سمت هواداران این تیم رفتم و به سمت آنها گل پرتاب کردم. همیشه احترام بین ما حفظ می‌شد.

پیشکسوت سرخآبی‌ها: هیچ‌وقت یاغی نبودم

اما در یک دیدار درگیری بین شما شکل گرفت. داستان آن چه بود؟

درگیری در کار نبود. من و وحید قلیچ با هم در یک صحنه بلند شدیم که شانه‌ام به صورت او برخورد کرد و باعث شد دندانش بشکند. بعد از آن من همراه همسرم به منزل قلیچ رفتیم که متاسفانه ما را به داخل خانه راه ندادند. به بیمارستان رفتم آنجا هم همین موضوع تکرار شد اما برخورد ما به هیچ وجه عمدی نبود.

با او قهر هستید؟

نه. اتفاقا فرزند او چندی پیش در مدرسه فوتبال ما بود و همیشه با او رابطه خوبی داشتم.

آن زمان چه تفاوتی بین استقلال و پرسپولیس بود؟

فلسفه دو تیم متفاوت بود. برای مثال علی پروین هر زمان که تیمش گل می‌زد دوست داشت که تیمش گل‌های بیشتری بزند اما در استقلال بیشتر دوست داشتند نتیجه حفظ شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس