کد خبر 1216390
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
تجمع

هزاران نفر از اهالی آفریقای جنوبی از جمله احزاب سیاسی و برخی شخصیت‌های مهم این کشور با تجمع در مراکز مهم شهرهای مختلف از جمله پارلمان آفریقای جنوبی خواستار تحریم رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش مشرق، هزاران نفر از شهروندان آفریقای جنوبی چهارشنبه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تظاهراتی را علیه رژیم صهیونیستی در چند شهر برگزار کردند.

به گزارش وبگاه «گرند آپ» هزاران نفر از شهروندان آفریقای جنوبی با تجمع در مرکز شهر کیپ تاون  و هزاران نفر دیگر با حرکت به سوی پارلمان این کشور شعارهایی در  حمایت از مردم فلسطین سر دادند.

 در این تظاهرات نوه «نلسون ماندلا»، فعال ضد آپارتاید آفریقای جنوبی  نیز حضور داشت و گفت: «خواهان بسته شدن سفارت آفریقای جنوبی در تل آویو هستیم.»

نوه «نلسون ماندلا» خواستار تعطیلی سفارت اسرائیل شد

وی از حاضران خواست تا در تجمع ۱۸ ماه مه مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در «پریتوریا» ازدولت بخواهند تا سفارت این رژیم را بسته و به طور کامل بساط این سفارتخانه از آفریقای جنوبی برچیده شود.

نوه ماندلا گفت، با وجود کشته شدن دردناک کودکان دنیا ساکت است. وی تصریح کرد: «وقتی مسئله فلسطین مطرح می‌شود، ما به عنوان آفریقای جنوبی متحد هستیم و با یک صدا صحبت می‌کنیم.»

روز سه  شنبه نیز حدود ۳۰۰ نفر مقابل پارلمان آفریقای جنوبی خواستار تحریم رژیم اسرائیل از طرف دولت شدند.

پس از حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در قدس اشغالی و حمله به نمازگزاران، تنش‌ها در فلسطین اشغالی شده یافته است. فلسطینی‌ها از هفته گذشته نسبت به رای دادگاه رژیم اسرائیل مبنی بر اخراج خانواده‌های فلسطینی از محله شیخ جراح در شرق بیت المقدس در میان حملات نیروهای صهیونیستی اعتراض کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس