کد خبر 1216363
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
دیدار ظریف

وزیر امور خارجه در دیدار با همتای سوری خود در دمشق حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم سوریه در برابر پدیده شوم افراط گرایی و تروریسم را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات سوریه در دمشق حضور دارد با  در ادامه دیدار با مقامات سوری با «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار خود از سوریه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور و خصوصا در شرایطی که آسیب پذیری رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت حق طلبانه مردم فلسطین آشکار شده است، به مرور روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی پرداخت.

وی همچنین حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم سوریه در برابر پدیده شوم افراط گرایی و تروریسم را مورد تأکید قرار داد.

ظریف همچنین از توفیقات دولت سوریه در مقاومت در برابر تروریسم اقتصادی ایالات متحده در تحریم علیه سوریه ابراز خرسندی کرد و افزود: متاسفانه این تروریسم امروزه به حوزه پزشکی نیز تسری یافته و مردم ایران و سوریه را از واکسن نیز محروم می‌کند.

همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی و همچنین پیگیری گشایش سرکنسولگری‌های ایران در شهرهای حلب و متعاقبا لاذقیه با توجه به موافقت رئیس جمهور سوریه از جمله دیگر موضوعات مطرح شده از سوی ظریف در این دیدار بود.

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت سوریه، بر ضرورت همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و همچنین تقویت ارتباطات و همکاری‌های نمایندگی‌های دوجانبه دو کشور تأکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین پیش از این با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه در دیدار با بشار اسد ضمن ابراز خرسندی از تمهیدات دولت سوریه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و امیدواری نسبت به برگزاری موفق آن، حمایت ایران از این انتخابات را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه همچنین در بدو ورود به دمشق در جمع خبرنگاران گفته بود: شرایط بسیار ویژه‌ای داریم و قرار بود در آستانه انتخابات سوریه سفری به این کشور داشته باشم و با دوستان سوریه درباره این واقعه مهم صحبت کنیم. متاسفانه اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی که از روز جهانی قدس شدت گرفته و اتفاقات کم سابقه‌ای در مسجد الاقصی و سرزمین‌های اشغالی و بمباران غزه اتفاق افتاده، شرایط بسیار وخیمی را در منطقه ایجاد کرده است و سوریه به عنوان یکی از کشورهای پیشتاز محور مقاومت در این زمینه نقش بسیار مهمی دارد.

گفتنی است وزیر امور خارجه پس از دیدار با بشار اسد و فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه با اعلام آمادگی ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری سوریه گفت که با موافقت بشار الاسد و وزارت خارجه سوریه امروز سرکنسولگری ایران در حلب افتتاح می‌شود. (اینجا بخوانید)

وزیر امور خارجه ایران در هفته‌های گذشته و در چارچوب دیپلماسی رمضان به قطر، عراق، کویت و عمان سفر و با مقامات این کشورها دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی پرداخته بود.

آنگونه که ظریف در پست اینستاگرامی امروز به آن اشاره کرده قرار است سفری چند روزه به منطقه و اروپا داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس