نمایه گنبد آهنین

در جریان درگیری اخیر بین گروه‌های مقاومت فلسطینی و ارتش اشغالگر قدس، شاهد استفاده از راه‌حلهای جدید و متنوع برای شکست راحت‌تر سامانه گنبد آهنین بودیم که از جمله آن استفاده از لانچرهای خاص بود.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، با گذشت حدود ۴۸ ساعت از درگیری های تمام عیار در سرزمین های اشغالی، ارتش صهیونیستی به اعتراف خود تحت سنگین ترین حملات راکتی و موشکی در تاریخ موجودیت این رژیم جعلی قرار گرفته و درگیری هایی که ابتدا در اعتراض به تخلیه اجباری محله هایی در قدس شرقی آغاز شده و به مسجد الاقصی کشید، در نهایت بدل به یک تنبیه بزرگتر در بخش بزرگی از سرزمین های اشغالی آنهم از محدوده کوچک و محاصره غزه شد.

بیشتر بخوانید:

سردرگمی مدرن‌ترین سامانه‌های آمریکایی و اسراییلی در شناسایی «موشک سرگردان» / پدافندی که در برابر سلاح ۶۰ ساله عاجز است مقابل «ذوالفقار» و «حاج قاسم» چه می‌کند!؟ +عکس

تاکتیک جالب ارتش یمن برای تنبیه اقتصادی و ورشکستگی متجاوزان سعودی/ پرواز شبانه‌روزی جنگنده‌ها و شلیک موشک‌های میلیون دلاری از ترس پهپادهای ارزان قیمت +عکس

این موضوع به گونه ای پیش رفت که از شهرک های اطراف نوار غزه تا تل آویو، نبردی سنگین بین راکت ها و موشک های مقاومت و سامانه گنبد آهنین اسراییلی ها در گرفت که از جهات مختلف می تواند مورد توجه و تحلیل کارشناسان و علاقمندان به جبهه مقاومت باشد.

همانطور که از گذشته بیان شده، سامانه گنبد آهنین به عنوان یک سیستم دفاع مرحله آخر ساخته شده در رژیم صهیونیستی برای مقابله با سیستم های خمپاره انداز، توپخانه و راکتی توسعه پیدا کرده و از کمک های سنگین مالی و فنی ایالات متحده در تمامی مراحل توسعه خود بهره برده است. از زمان عملیاتی شدن این سامانه در سال ۲۰۱۱ میلادی به این طرف، مقاومت فلسطین با چالشی جدید رو به رو و بخشی از راکت های شلیک شده توسط مقاومت در درگیری های مختلف توسط این سامانه رهگیری و نابود می شوند.

در چنین شرایطی معمولا دو راه حل برای غلبه بر این نوع سیستم های دفاعی وجود دارد؛ یکی بحث توسعه سیستم های پیشرفته و ارائه نسل به کلی جدید از پرتابه ها است که با توجه به محدودیت های فراوان در مناطق اشغالی گزینه در دسترسی و ساده ای به حساب نمی آید اما مسئله بعدی افزایش تولید دارایی های موجود و بیشتر کردن حجم آتش است.

از مزرعه موشکی تا لانچرهای جدید؛ راه‌حل‌های متنوع مقاومت فلسطین برای شکست «گنبد آهنین» / پیام دقیقی که انهدام تاسیسات نفتی به صهیونیست‌ها داد +فیلم

 نمایه ای از راکت‌ها و موشک‌های موجود در نوار غزه که بر اساس ادعای منابع غربی، با کمک خارجی در غزه ساخته شده است

از مزرعه موشکی تا لانچرهای جدید؛ راه‌حل‌های متنوع مقاومت فلسطین برای شکست «گنبد آهنین» / پیام دقیقی که انهدام تاسیسات نفتی به صهیونیست‌ها داد +فیلم

نمایه ای از راکت‌ها و موشک‌های موجود در نوار غزه که بر اساس ادعای منابع غربی، از کشورهای دیگر تأمین شده است

البته ذکر این مسئله نیز بسیار مهم است که مقاومت فلسطین صرفا به تولید انبوه مدل های قدیمی بسنده نکرده و مدل هایی با قدرت تخریب و برد بیشتر مثل سری A۱۲۰ با برد ۱۲۰ کیلومتر را توسعه داده است. این پرتابه های جدید از سامانه های پرتابگر چندتایی برخوردار بوده و همان طور که در فیلم های بسیاری که در چند روز اخیر منتشر شده در زمانی کمتر تعداد بیشتری از راکت های مقاومت به سمت اهداف پرتاب می شوند.

تصاویر حملات مقاومت به اسدود و تلاویو با موشک های سری A۱۲۰ - به بارگذاری در لانچرهای مدفون دقت کنید

بارگذاری موشک های مقاومت فلسطین در پرتاب گرهای چند فروندی

در حال حاضر آمار دقیقی از میزان پرتابه های مختلف شلیک شده به سمت سرزمین های اشغالی موجود نیست، اما آنچه توسط رژیم صهیونیستی اعلام شده از این قرار است که نزدیک به هزار و ۵۰ تیر انواع راکت و موشک از سمت نوار غزه به نقاط مختلف سرزمین های اشغالی شلیک شده که از این تعداد ۲۰۰ فروند به دلایل مختلف در همان محدوده منطقه نوار غزه سقوط کرده و در عین حال سامانه گنبد آهنین موفقیت در رهگیری بخشی از پرتابه های فلسطینی ها داشته است.

یک نکته مهم که بایستی باید به آن اشاره کرد این است که در تصاویر مربوط به موشک های سامانه های گنبد آهنین بعد از چند لحظه یک انفجار در آسمان ثبت می شود که باید توجه داشت هر انفجار لزوما به معنی یک رهگیری و نابودی یک هدف نیست، زیر این موشک ها دارای یک مکانیزم در اصطلاح خودکشی یا خودتخریبی هستند و در هر صورت اگر حتی به هدف هم نرسند منفجر خواهند شد.

در عین با توجه به سانسور شدید اخبار در این شرایط در سرزمین های اشغالی نمی توان آنچنان به این آمار تکیه کرد. اما در خصوص عجز بیش از گذشته ارتش اشغالگر قدس در درگیری اخیر، دو مسئله مهم وجود دارد که بایستی مورد توجه قرار بگیرد.

افزایش دقت راکت های مقاومت و فشار بر ذخایر موشکی اسراییل

در ابتدای این گزارش به مسئله افزایش تولید راکت در نوار غزه اشاره شد، مسئله قابل توجه البته اینجاست که این بهبود صرفا در حوزه کمی نبوده و به نظر حداقل در حوزه دقت نیز فعالیت هایی صورت گرفته است. اما سند برای این ادعا کجاست؟

اگر با نحوه عملکرد سامانه گنبد آهنین آشنایی داشته باشید، اطلاع دارید که این سیستم بر اساس رفتار پرتابه مهاجم مسیر و نقطه برخورد آن را مشخص کرده و در صورتی که موشک به مناطق بی اهمیتی مثل زمین های خالی برخورد کند عملا درگیری رخ نخواهد داد. در تصاویر پخش شده خصوصا از شب دوم درگیری ها شاهد شلیک تعداد قابل توجهی از موشک های سامانه گنبد آهنین هستیم.

همین مثال مهم و ملموس نشان می دهد رادار این سامانه تشخیص داده که موشک های شلیک شده از نوار غزه در به اهداف مورد نظر خود برخورد خواهند کرد و بایستی با آنها درگیر شد. هر آتشبار سامانه گنبد آهنین به صورت استاندارد دارای ۳ پرتابگر و هر پرتابگر هم ۲۰ موشک دارد.

یک نما از درگیری سامانه گنبد آهنین با موشک های فلسطینی شلیک شده از نوار غزه

رد شدن تعداد قابل توجهی از موشک های مقاومت در عین حال نشان می دهد در بسیاری از موارد یا سیستم های هدف گیری به دلیل حجم زیاد اهداف توان محاسبه صحیح را از دست دادند یا تعداد مهاجمان از مدافعان بیشتر بوده و موشک های مقاوت توانسته اند از سد گنبد آهنین عبور کنند و با موفقیت به هدف خود برسند. مسئله این است که با افزایش حجم درگیری ها مشخصا فشار قابل توجهی به مخازن موشک های سری گنبد آهنین آمده و از طرفی فشار اقتصادی سختی نیز به رژیم صهیونیستی وارد می شود.

در خصوص فشار اقتصادی باید به این مسئله اشاره کرد که قیمت های مختلفی برای هر تیر از موشک های سامانه گنبد آهنین اعلام می شود ولی بسیار رقم حدود ۴۰ هزار دلار را برای هر موشک تقریبا صحیح می دانند. همچنین در برخی از شرایط برای رهگیری یک هدف سامانه گنبد آهنین دو موشک شلیک می کند. این در حالیست که طبق تخمین کارشناسان غربی، موشک های مقاومت بسته به نوع خود معمولا در بازه قیمتی بین ۲ و ۳ الی ۱۰ هزار دلار در ازای هر تیر هستند.

اگر فرض کنیم از ۸۰۰ تیر موشک ادعایی صهیونیست ها که به اراضی اشغالی رسیده باشد، ۲۰۰ تیر هم به اماکن خالی از سکنه یا ساختمان و زمین های خالی برخورد کرده باشد نهایتا با ۶۰۰ تیر موشک طرف هستیم که بایستی با آنها درگیر می شدند. اگر به ازای هر پرتابه از نوار غزه فقط یک تیر موشک گنبد آهنین شلیک شده باشد مبلغی در حدود ۲۴ میلیون دلار و اگر برای هر پرتابه دو موشک شلیک شده باشد این مبلغ به ۴۸ میلیون دلار خواهد رسید.

 دقت کنید که این آمار صرفا مربوط به هزینه های درگیری فقط یک یا دو روز بوده و اعداد نیز به صورتی تقریبا خوشبینانه و بر اساس آمار منتشر شده توسط خود صهیونیست ها تخمین زده می شود. این هزینه ها در کنار سایر هزینه های عملیات نظامی، خسارت راکت های برخورد کرده با اهداف و از همه مهم تر ضربه مهم از نظر روانی به شهرک نشینان صهیونیست خود هزینه را این درگیری را به مراتب بیشتر خواهد کرد.

اصابت به تاسیسات نفتی؛ آیا پای مهمات هدایت شونده در میان است؟

اتفاق مهم دیگری که در درگیری های روزهای اخیر رخ داد آن بود که تاسیسات انبار و انتقال نفت ایلیات-عسقلان و همچنین خط انتقال نفت از ایلیات به اشدود مورد اصابت قرار گرفته اند. نکته جالب این که حداقل بر اساس تصاویر یک واحد از سامانه گنبد آهنین در کنار تاسیسات انتقال نفت عسقلان نیز موجود است. تصاویر آسیب ها و آتش سوزی های تاسیسات نفتی منتشر شده  و خبری از اصابت های متعدد به اطراف این تاسیسات نبوده و به نظر با تعداد محدود و مشخص از پرتابه ها طرف هستیم که به این تاسیسات اصابت کرده اند.

خط انتقال نفت از ایلیات به اشدود

تاسیسات خط لوله انتقال نفت (ایلیات-عسقلان) در عسقلان

از مزرعه موشکی تا لانچرهای جدید؛ راه‌حل‌های متنوع مقاومت فلسطین برای شکست «گنبد آهنین» / پیام دقیقی که انهدام تاسیسات نفتی به صهیونیست‌ها داد +فیلم

نمای دیگری از این تاسیسات و اصابت دقیق به یک مخزن نگهداری سوخت

از مزرعه موشکی تا لانچرهای جدید؛ راه‌حل‌های متنوع مقاومت فلسطین برای شکست «گنبد آهنین» / پیام دقیقی که انهدام تاسیسات نفتی به صهیونیست‌ها داد +فیلم

پرتابگر سامانه گنبد آهنین در نزدیکی همین تاسیسات

در این جا دو فرض پیش می آید، یکی این که این اصابت ها به صورت شانسی رخ داده که بروز دو اصابت دقیق در یک شب آنهم در دو منطقه مهم، این شبهه را تا حد بسیار زیادی زیر سوال می برد و بر این اساس می توان به فرض دوم اطمینان پیدا کرد که نوعی از مهمات هدایت شونده (راکت های مجهز به کیت هدایت، موشک های کروز یا بالستیک با دقت بالا یا نوعی از پرنده های بدون سرنشین مسلح یا انتحاری) در کار بوده و این حملات را انجام داده اند.

با این اوصاف و با توجه به اینکه به اعتقاد بسیاری از تحلیل گران، روند روزهای قبل نهایت توان ضد موشکی رژیم صهیونیستی در برابر تهدیدات کوتاه برد بوده، می توان مطمئن تر از قبل بود که در صورت وارد شدن پای بازیگران بزرگ تری مثل حزب الله یا جمهوری اسلامی ایران به هر گونه درگیری با رژیم صهیونیستی، حجم ضربات و خسارات به این رژیم منجر به پایان یافتن عمر اشغالگران قدس خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 86
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 42
  • اصلاح طلب IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    ما باید به طرح مناسب معامله قرن بپیوندیم و فلسطینیان را نیز تشویق به خلع سلاح کنیم .
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      58 19
      شما افسادطلبان ان شاالله به زودی به زباله دان تاریخ پیش اربابان آمریکایی اسرائیلی تان می پیوندید
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      33 6
      از طرف خودت حرف بزن
    • مهدی IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      17 0
      سلام و. خسته نباشید خدمت بچه های مجاهد راستی آب و هوای آلبانی چطوره اینجا که بارونی نزد شماها تو مملکتی که خاعن محسوب میشین چطور امرار معاش میکنید با وطن فروشی خالی تک شغلی هستین
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      17 0
      بانی معامله به زباله دان افتاد! آیا رجاله های کاسه لیس غربگدا عبرت خواهند گرفت؟
    • قریشی IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      15 0
      تا بوده جریانات اصلاح طلب و دوم خردادی های ماقبلشان همیشه غزت را در ذلت و خواری و هرزگی می بینند ... روسیاهان دنیا و خسارت باران قیامت
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      14 1
      معامله قرن بعد از نابودی اسرئیل و با برنامه ایران برای اسلامی سازی خاورمیانه انجام خواهد شد منتظر باشین خبرتون میکنیم.
    • مسلم IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      14 0
      اونی که باید خلع سلاح بشه اسرائیل بچه کشه معامله قرن هم با ترامپ به درک میره
    • نورا IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      4 1
      دو کلام از ننه عروس
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      0 5
      اتفاقا داره از طرف ملت زجرکشده میگه که تواین سختی تورم وگرونی دارن خودکشی میکنن خدا کنه مشرق وجدان داشته باشه ونشر بده
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      66 4
      ۱۰:۰۲ معلومه که شکمت سیره جوجه اصول گرا
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      4 0
      با توجه به اینکه زرادخانه رهگیرگنبد آهنی اسرائیل رو به اتمام هست. الان بهترین تایم برای نابودی اسرائیل هست حزب الله بزنه بعد سوریه جولان رو پس بگیره بعد ایران باموشک حاج قاسم بارش موشکی راه بندازه تا وعده رهبرمون تحقق پیدا کنه
    • FR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
      0 1
      ۰۹:۴۴ عزیزم کل وجنگ زرگری دیگه تموم شد مثل اینکه خواب تشرف دارید وبه امید حکومت کردن دوباره
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      0 0
      خاک تو سرت
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    12 37
    ایکاش به جای اینکه اسرار موشکی را به انها یاد دهیم.تعدادی از نیروهای از جان گذشته خودمان را به انجا میفرستادیم و فوتهای کوزه گری را یادشان نمیدادیم.
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      11 1
      شما غصه اسرار موشکی رو نخور اونی که باید این آموزش ها رو می داده کارش رو از همه بهتر بلده
  • مغزمتفکر IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    10 17
    آواکس،آواکس اوجب واجبات است
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    16 66
    در این شرایط سخت که تحریم هستیم کمک کردن به ملتی دیگر عین جنایتی است که داعش با قربانیان خودش می کرد
    • سید IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      37 15
      غلط زیادی نکن
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      28 5
      تا آخر کنارشون هستیم
    • قریشی IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      14 0
      ما شرافتمان مهم تر است از نان شکم ... شما مانند گاو و گوسفند در بند شکم باش . درورد بر فلسطین آزاد
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      9 0
      شما فعلا پولهات را ببر تو ترکیه خونه بخر وقتی ریخت ما بهت میخندیم
    • ایران دوست IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      8 0
      این حرفت دیگه قدیمی شده، و ترفند سالای قبل،برو از اربابات بپرس چندتا جدیدشو شاید یادت دادن. عمو جان کمک ما به اونا از نظر ریال و دلاری خیلی ناچیز هست،کل بوجه نظامی خود کشور ایران چیز زیادی نیست،بعد تو نگران کمک به این بدبختایی که کثیف ترین آدمای کره زمین هر روز از ۷۰ سال قبل تا الان دارن زجر کشون میکنن، و کسی به دادشون نمیرسه حالا ام که بعد اینهمه سال تونستن با کمک حد اقلی به این توانایی برسن امثال شما،مخالفت میکنین به بهانه پول و تحریم،دزدیای غرب گرا های داخلی خییییلی بیشتر از این کمک ها ست...
  • احمد TR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    21 78
    پیشنهاد: راهپیمایی بزرگی از همه کشورهای مسلمان نشین با پای پیاده به سوی فلسطین اشغالی و جمع شدن راهپیمایان از کشورهای مختلف دنیا دریک مسیر معین و یک سو .و حرکت این کاروان میلیونی به سوی فلسطین اشغالی برای فتح بیت المقدس . در روزی به نام فتح بیت المقدس توسط مسلمانان جهان اسلام. دقیقا همانند تاریخ فتح مکه مکرمه توسط پیامبر اسلام .. هیچ قدرتی هم قادر به مقابله با حرکت میلیونی این مردم نمیتواند باشد.و در صورت لزوم حتی اگر از پشتیبانی نظامی کشورهای مسلمان هم برخودار باشد. شکست اسرائیل حتمی خواهد بود.
    • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      90 37
      خواب دیدی خیر باشه شکست اسرائیل .خخخخخخخخخ
    • القدس لنا IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      《خواب دیدی خیر باشه شکست اسرائیل .خخخخخخخخخ》 کسی که خوابه شمایی پاشو ببین اسرائیل چجوری داره تو آتش میسوزه
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      12 1
      الان هم داریم در این مسیر حرکت می‌کنیم فقط صداش بعدها در میاد ضمنا اشتباه نکنیم امام گفتن راه قدس از کربلا می‌گذرد یعنی بعد از اربعین امسال به سوی بیت‌المقدس خواهیم رفت به امید خدا.
  • IT ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    مرگ بر اسرائیل
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      مرگ بر دشمن اسرائیل
    • Fara hare IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
      2 0
      مرگ برپیر س...تروریست قاتل هفده هزار ایرانی که فک می‌کنه با کامنت فیک وپرچم ایران مردم باور میکنند اینا ایرانی هستن.برید چند تا ترفند جدید یاد بگیرید تروریست های مفلوک دم مرگ.خود ارباب تان داره شنا یاد میگیره تو اینجا براش جلز ولز میکنی
  • نصرت IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    30 10
    الله اکبر زنده باد جبهه مقاومت سردار دلها
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      17 4
      طبق اخرین اخبار دریافتی اسرائیل مزرعه موشکیتونو شخم زد
    • CA ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
      1 2
      ۲۰:۴۵ اره دیگه خوشحالی این احمقا بیشتر از چند روز طول نکشید حالا همین موشک بدن حماس وغیرو از بودجه ملت فلک زده واقعا این قشر شکم سیرن وبدبختی ملت براشون مهم نیست
  • IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    30 6
    آبکش آهنی هم نیست چه برسه به گنبد
  • علیرضا عجمی AT ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    22 7
    در نهايت معلوم شد که این ضرب المثل ما درست که میگوید، : سنگ، سنگ را میشکند، و نه کلوخ سنگ را. و می بینیم که بعد از هفت دمه مظاکرات ، پای درمیانی و گفتگو همه دول ها بلاخره این داشين قدرت نظامی است که هم امریکا التماس به مظاکره میدهد و هم این جرثومه فساد و تجاوز (اسرائیل ) میبایست سرزمینهای اشغالی را پس بدهد.
  • IR ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    8 37
    اینا برای گنبد اهنین حکم دست گرمی رو دارن ادم وقتی میبینه چه جوری دسته دسته ترقه های فلسطینیا توسط گنبد اهنین منهدم میشن لذت میبره
    • سید IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      19 4
      گنبد آهنین تو حلقت مزدور:)
    • القدس لنا IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      12 9
      نکته اول اینکه هیچ آدم و انسانی از جنایات اسرائیل لذت نمیبره اگر کسی لذت میبره به آدم بودنش شک کنه. نکته دوم اینکه بله درسته فلسطینیا اول موشکای ارزان قیمت میزنن بعد که یه ضرر بزرگ اقتصادی به اسرائیل وارد شد و تیرای آبکش آهنی تموم شد موشکای اصلیو روانه میکنن. نکته سوم اینکه البته نمیدونم شاید این فیلمای مشرق که نشون میده موشکا به هدف میخوره فتوشاپه.خخخخ راستی از موشک سرگردان چه خبر؟؟😂😂
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      2 2
      خخخخخ جوک نگو
  • IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    24 4
    واای اگر ایران شروع بکنه... هیچی برای صهیونیسم باقی نمی ماند. هست و نیستش میره رو هوا. چه لحظه شورانگیزی است وقتی صدای غرش موشک هایمان باعث گرد شدن چشم های صهیونیست ها از ترس بشود.
  • IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    19 7
    ای خدا کی میشه پاراگراف آخر عملی شده و کار یکسره شود. الهی آمین
  • آرش IR ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    14 3
    به نظرم بهترین روش در کنار این راکت ها استفاده از پهپادهای انتحاریه.
  • IR ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    آیا فقط با موشک میشود یک جنگ رو برد پاسخش را بزودی میگیریم
  • امیر IR ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    16 13
    بلاخره باید قبول کرد اینهمه سرمایه گذاری روی گنبد آهنین حداقل برای راکت ها جواب داده و مقاومت باید راه حل جدیدی پیدا کنه نه اینکه فقط تعداد رو بالا ببره
  • CA ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    11 16
    متاسفانه شش نفر از سران ارشد حماس به شهادت رسیدن از جمله ابو عماد، ادامه این جنگ به صلاح نیست، متاسفانه ضربه سختی به حماس وارد شده که به هیچ وجه جبران پذیر نیست
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      23 6
      سلیمانی هم شهیدشددیگه بایدمقاومت راکنار بگذاریم راه شهیدادامه دارد مقاومت به شخص وابسته نیست
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      7 0
      بابا متاسف :)))) بابا «ابوعماد»شناس :))))) ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.
    • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
      2 0
      الان تو دقیقا نگران ابوعمادی ترسوی وطن فروش جمله‌ی متعفنِ جنگدیگه به صلاح نیست به گمانم غزه امثال تو اصلاح طلب وطن فروش نداره که داره اینجوری میجنگه
  • رضا IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    18 7
    محور مقاومت بايد راهى پيدا كنند كه گنبد آهنين رو گول بزنه ، مثلا تعداد زيادى پرتابه هاى ارزون را بهمراه موشك هاى اصلى قبل از اون شليك كنند ، بايد زمين را از نسل صهيونيست ها پاك كرد
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      1 1
      ندزدنت یهو فلسطینیها برای استراتیژی جنگی.خخخخخخخخخ
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    5 7
    بهترین روش اینکه برخی از موشک های دسته موشک های شلیک شده اهداف کاذب را حمل کنن و روی هدف رها کنن تا گنبد آهنی ناچار بشه برای اونها موشک شلیک کنه ....
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    11 5
    سطل آب برای غرق کردن اسرائیل کافیست به شرط اتحاد امت اسلام
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    12 4
    جیگرمون یخورده خنک شد تک تک صهیونیستا باید به هلاکت برسن. حتی یه نفرشونم نباید از اون سرزمین بتونه فرار کنه چون جهان رو به گند میکشن.
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    4 8
    تراجکتوری موشک را میشه عوض کرد تا سیستم ضدهوایشون فکر کنه میخوره تو بیابون ولی بعد مسیر را عوض کنه بخوره تو پست برق .....بخصوص که ترانس برق مثل فرستنده رادیوی از خودش امواج بی سیم تولید میکنه ....
  • رضا IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    12 6
    من به عنوان یک مسلمان و ایرانی افتخار میکنم به این مجاهدان اسلامی و کاراموزان شهید سلیمانی که خرد میکنه این هیمنه رژیم تروریستی اسراییل را.
  • DE ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    12 36
    اینهمه موشک زدید ۹۰ درصدشو رهگیری کرده گنبد آهنین ، اسراییل هر چی زده صاف خورده تو هدف حالا هی داستان سرایی ها کنید
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      8 3
      همین که اسراییل با حماس مقایسه میشه یعنی باخته. بد م باخته :))))
    • نورا IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      5 4
      فعلا که اسراییل حتی امکان رهگیری موشک های سرگردان رو هم نداره چه برسه به اماکن هدف گیری موشک های نقطه زن و هدف دار
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      2 0
      حداقل دو تا کانال اخبار جنگی عضو شو که افسانه نگی
    • رحمت عیدی IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      0 0
      آنکس که نداند و نداند که نداند*در جهل مرکب ابد الدهر بماند، شوتی یه خورده از کانالهای ماهواره ای و تلگرامی و اینستایی بیا بیرون یکم هوا بخور تازه میفهمی که خودتی که داری داستانسرایی میکنی، فیلمایی که خوده شهرک نشینا از تخریب خانه ها پالایشگاهها فرودگاهها پایگاههای نظامی خط لوله نفتی شهرکهای صنعتی منازل سران نظامی سیاسی علمی صهیونیست تو صفحات شخصی شون گذاشتن و کلی بازدید خورده رو ببین چون اینارو تو بی بی سی منوتو و کانال شاهزاده و اصلاحات نیوز و پیجای براندازا نشون نمیدن، حالا ممانعت سفت و سخت از نشون دادن تخریب موشکها و راکتهای حماس تو سرزمینهای اشغالی توسط رژیم اشغالگر در شبکه های تلویزیونی خودش و سایتها و خبرگزاریهاش برات ایجاد سوال نمیکنه جای خود،تازه 5درصد برخورد اینهمه خسارت و تخریب که خیلی بدتره
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    6 1
    عالی
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    2 2
    اگر مناطق حساس تابحال نترکیده یعنی اینکه گنبد موشهای درشت که به سمت مناطق حساس میرود را فقط میزنه
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      2 0
      پالایشگاه نفت.۲ فرودگاه اسرائیل.حداقل ۳ تا ۴ جیپ نیروهای اطلاعاتی ارتش اسرائیل.بازم بگم؟یا میخوای از افسانه های گنبد بگی؟
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    14 5
    متاسفانه سربازان غاصب ماسک ندارند و کرونا را کلا نابود کرده اند در کشور غاصب خودشان
  • ایران IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    24 5
    زند باد فلسطین
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    11 1
    خدا قوت رزمندگان اسلام نابود باد رژیم کوک کش صهیونیستی
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    8 1
    یعنی اسرائیل با خاک هم یکسان بشه، اسرائیلی های الدنگ فارسی زبان باز میان تو سایتای فارسی شرور در میکنن برا خودشون، حیف اون پول که به شما خاک بر سرا میدن، برید تو سایت هایی مث انتخاب و ... اونجا باز حرفتون بیشتر خریدار داره تا اینجا، اینجا نظر بدید فحش میخورید الاغا
  • نسترن IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    4 1
    کسایی که می گن دوران امروز دوران ترقه نیست پس آدمهایی که گوشه و کنار دنیا بی گناه گشته میشن و اکثرا مسلمونن مثل دانش آموزاودانش جویای افغان کی اونا و چی جور ازبین میبره حتما کارشون میکنن؟؟؟
  • GB ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    4 0
    درودبرمقاومت درودبرسلیمانی ،امنیت یعنی عزت وتبدیل سنگریزه به شلیک موشک ، امنیت اور و عزت بخش است. هیهات منا الذله اولین دعای حضرت ابراهيم علیه‌السّلام درخواست امنیت مکه بود .خدایا درخواست حضرت ابراهیم علیه‌السّلام رادرحق سرزمین های مقاومت:فلسطین،یمن،لبنان،سوریه ،بحرین و ایران عزیز ،مستجاب فرما
  • GB ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    6 0
    خدایا مسلمانان فلسطین راپیروز فرما صهیونیست ها را ذلیل ونابودگردان
  • رضا IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    7 0
    صدای بهایی ها و صهیونیست های آلبانی نشین در آمده احتمالا این بار خیلی درد آمده صحبت از صلح و سازش جنگ فایده ندارد میزنن آخه بی وجدان ها شما که دایم در حال جنگ ترور و اشغال و فتنه هستید
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    5 0
    بالاخره اسرائیل هم بعداز70یا80سال ظلم،زور وجنایت باید یک ضربه حسابی دیده باشه
  • پوریا IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    4 0
    فلسطین انشالله پیروز است اسراییل توان مقابله با مقاومت رو نداره هر چند پیروزی هم با ارتش اسراییل غیر ممکنه هستش
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    4 0
    کجای معامله قرن مناسبه ؟ قصب کردن سرزمین ملتی مظلوم
  • مسلم IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    7 1
    این جنگ ادامه پیدا کنه اسرائیل از هم میپاشه به امید خدا
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    4 0
    جبهه مقاومت باید هماهنگ و یکپارچه جواب تجاوزات به غزه را بدهند و فقط تماشاچی نباشند.
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    5 0
    لانچر (انگلیسی) = پرتابگر
  • DE ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    3 1
    یه انبار نفت آتیش گرفت. جوسازی نکنید.
  • ناشناس IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    2 0
    اقا چرا هی میگین گنبد اهنینو گول بزنیم و گمراه کنیم بهترین راه انتقال تکنولوژی موشک ضد رادار به غزه هست تا خود گنبد اهنینو بزنه و از شرش خلاص شه
  • بینام IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    2 1
    خاک بر سر ما که اندازه فلسطینی ها هم کار رسانه ای بلد نیستیم. دم بچه های اونجا گرم .
  • مهدی IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    3 0
    صهیونیست ها فقط رسانه دارن و با قدرت رسانه ایشون هر دروغی رو به خورد مردم دنیا میدن مثل همین گنبد آهنین که بخش اعظم اون جنگ روانی و تبلیغات هستش
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    0 2
    حمله، موشکی کافی نیست هرچقدر موشک ببرید بلاخره تمام می شود یا می زنند وبعد حمله زمینی می کنند باید از حمله زمینی وتصرف مکان استقرار بعنوان مکمل استفاده کرد وگرنه شک پرانی داءم ۲مری نخواهد داشت
  • فرهان IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    4 0
    خدارا شکر میکنیم امروز خون شهدا مقاومت چنان غورش کنان نه اسراییل بایدگفت پوزه.پدروپدربزرگ رابخاک مالیده و عظمتش ازخلیج فارس تامدیترانه ودریای سرخواقیانوسها پرچم برافراشته وحرف برای گفتن دارد افتخار میکنیم که زیر پرچم مقاومت هستیم
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    2 0
    با توپخانه دقیق خود سامانه را بزنید
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    0 0
    چه جالب نوشته که ۲۰۰ فروند از موشک ها به نوار غزه برخورد کرده....یعنی چی؟یعنی خود زنی کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس