کد خبر 1216279
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
سوغاتی فولادی‌ها از عربستان؛ چمدان ١ میلیاردی در دست آذری + تصویر

حضور فولاد خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا درآمدی ۱۰ میلیارد تومانی برای این باشگاه به همراه داشته است.

به گزارش مشرق، دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب با حضور تیم‌های پرسپولیس، تراکتور، استقلال و فولاد از ایران اخیراً به پایان رسید. مسابقاتی که با صعود سه نماینده ایران به دور حذفی و حذف فولاد از رقابت‌ها همراه بود.

این درحالی است که فولادی‌ها تنها نماینده ایرانی در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان بودند و موفق شدند با شکست 4 بر صفر مقابل العین، پا به مرحله گروهی بگذارند تا ایران به تنها کشوری تبدیل شود که در دور گروهی چهار نماینده داشت.

تیم فولاد خوزستان با توجه به بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتش و عدم جذب بازیکنان موردنیاز و البته مصدومیت برخی از نفراتش و قرار گرفتن در یک گروه دشوار، نمایش فنی قابل قبولی مخصوصاً در دور رفت ارائه کرد. این باشگاه در کنار کسب تجربه آسیایی از لحاظ مالی نیز منفعت قابل توجهی با حضور در لیگ قهرمانان کسب کرده است.

فولادی‌ها در مدت حضورشان در عربستان مبلغ 180 هزار دلار بابت امتیاز هزینه‌های اقامت، 140 هزار دلار بابت اسپانسری لوگوی پیراهن در هفت بازی و 22 هزار دلار حق پخش تلویزیونی درآمدزایی داشته‌اند. این باشگاه همچنین برای دو تساوی مقابل النصر و السد 20 هزار دلار و یک پیروزی مقابل الوحدات 50 هزار دلار از حضور در مسابقات سود برده است.

جمع درآمدهای دلاری باشگاه فولاد از حضور در لیگ قهرمانان به مبلغ 412 هزار دلار می‌رسد که با نرخ روز ارز چیزی بیش از ٩ میلیارد تومان است. به این مبلغ باید درآمد 700 میلیون تومانی تبلیغات محیطی بازی پلی‌آف را هم اضافه کنیم که به صورت ریالی به فولاد پرداخت شده است. بنابراین فولاد با حضور در لیگ قهرمانان آسیا حدود 10 میلیارد تومان درآمدزایی داشته است. 

با وجود اینکه باشگاه‌های ایرانی همیشه در چنین مواردی مشکلاتی زیادی به دلیل تحریم‌ها برای دریافت پول از AFC و نهادهای بین‌المللی دارند، اما درآمدهای باشگاه خوزستانی توسط سعید آذری در عربستان اخذ و به ایران آورده شده است.

سعید آذری , تیم فوتبال فولاد خوزستان , لیگ قهرمانان آسیا ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    0 0
    ماشاءالله سعید آذری
  • فرشاد IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    0 0
    مدیر یعنی این ، که بیشتر جا اینکه به فکر صندلیش باشه بلافاصله رفته حقش گرفته ، آقای آذری نشان داد مثل ۱۱ بازیکن تو زمبن برای فولاد و ایران کار می‌کنه ‌. دمه بچه های اصفهان مخوصوا آقا سعید آذری گرم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس