کد خبر 1216120
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
بورس نمایه

کارشناس بازار سرمایه معتقد است بازار در شرایط نوسانی قرار دارد و مثبت‌هایی که در روزهای گذشته شاهد آن بودیم موقتی هستند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، بازار امروز با روندی مثبت  آغاز به کار کرد. در نیمه اول معاملات شاخص کل رشد ۰٫۷۵ درصدی را ثبت کرد و به محدوده یک میلیون و ۱۸۸ هزار واحدی رسید.

مصطفی محبی مجد، کارشناس بازار سرمایه گفت: عملکرد شرکت‌ها و وضعیت نمادها در وضعیت فعلی بازار تغییری نکرده است و به صورت کلی معاملات روندی نزولی را دارند این مساله به دلیل عملکرد ضعیف شرکت‌ها نیست زیرا وضعیت صورت‌های مالی و عملکرد آنها خوب است.

بیشتر بخوانید:

جزئیات تغییر دامنه نوسان در بورس و فرابورس

محبی مجد در تشریح وضعیت بازار گفت: بازار در شرایط نوسانی قرار دارد و مثبت‌هایی که در روزهای گذشته شاهد آن بودیم موقتی هستند. در ۹ ماه گذشته شاهد تصمیم‌گیری‌های احساسی در بازار بودیم و نه عقلانی و همین مساله به آسیب جدی در بازار منتج شده است. وی در این باره افزود: شاخص کل گرچه نسبت به سال‌های گذشته رشد ۵۰ درصدی را داشته است اما بازار به دلیل تصمیم‌های نادرست، اصلاح و ریزش در کوتاه مدت عمده نمادها، دست به عصاتر از گذشته عمل می‌کنند و رویکرد محافظه کارانه در بازار غالب شده است.

محبی مجد در بخش دیگری درباره تحلیل بازار در کوتاه‌مدت افزود: مثبت‌هایی که در شاخص کل می‌بینیم ماندگار نیست و اگر پیش‌بینی می‌کردیم که بازار مثبت می‌ماند باید در پارامترهای اصلی بازار تغییراتی ایجاد می‌شد اما هنوز ورود نقدینگی از سمت سرمایه‌گذاران و صندوق توسعه به بازار تزریق نشده است و امید به تعادل در بازار وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که کدام نمادها می‌توانند در بازار پیش‌رو باشند گفت: نمادهای گروه فولادی و مس در حال حاضر در بازار می‌توانند از  معاملات متعادل و مطلوبی برخوردار باشند.

منبع:تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    0 0
    اکثر سهم های کوچک رو افشای الف یا مجمع میزنن و بعدش منفی 30 و 50 درصد باز میکنن یعنی تو 5 دقیقه 50 درصد سرمایه ملت دود میشه ایا کسی نیست به فریاد برسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس