کد خبر 1216039
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
بورس نمایه

جزئیات تغییر دامنه نوسان و حجم مبنای معاملات سهام شرکت‌های حاضر در بورس و فرابورس از روز شنبه(۲۵ اردیبهشت) اعلام شد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه یکشنبه گذشته خود با توجه به مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر افزایش تدریجی و پیرو مطالعات صورت گرفته، در خصوص متقارن‌سازی دامنه در همین مقطع و سپس افزایش تدریجی دامنه به صورت متقارن تصمیم گرفت.

از این رو دامنه نوسان  به جای مثبت ۶ و منفی ۳ درصد به مثبت و منفی ۵  تغییر یافت و اعلام کرد در آینده با رصد شرایط بازار نسبت به افزایش دامنه اقدام خواهد شد. 

همچنین در خصوص دامنه نوسان و حجم مبنا در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران مقرر شد از روز شنبه آینده(۲۵ اردیبهشت) حداقل ارزش مبنا در حجم مبنا برای تمامی نمادهای معاملاتی سهام بورس اوراق بهادار  تهران، بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۵ میلیارد ریال و همچنین این مقدار در خصوص بازار پایه تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز به ترتیب ۱۰ میلیارد، ۵ میلیارد و ۲.۵ میلیارد تغییر یابد.

در این زمینه جزئیات تغییر دامنه نوسان و حجم مبنا در بازارهای مختلف بورس اوراق بهادار و همچنین فرابورس ایران بدین شرح است:

* بورس اوراق بهادار:

- دامنه نوسان در کلیه نمادهای معاملاتی بازارهای بورس اوراق بهادار تهران مثبت و منفی ۵ درصد و حداقل ارزش حجم مبنا نیز ۱۵ میلیارد ریال خواهد بود.

* فرابورس ایران:

- دامنه نوسان در بازارهای اول و دوم فرابورس مثبت و منفی ۵ درصد و حداقل ارزش حجم مبنا ۱۵ میلیارد ریال خواهد بود.

- دامنه نوسان در تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز بازار پایه فرابورس به ترتیب مثبت و منفی ۳، ۲ و ۱ درصد و حداقل ارزش حجم مبنا در این بازراها نیز به ترتیب ۱۰، ۵ و ۲.۵ میلیارد ریال خواهد بود.

شایان ذکر است دامنه نوسان در کلیه نمادهای معاملاتی مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس و فرابورس نیز مثبت و منفی ۱۰ درصد خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • احمد IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    9 0
    ازوقتی هیت مدیره عوض شده فقط دامنه نوسانی تغییر می ده وپول از ملت تلکه میشه یعنی چه
  • DK ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    0 0
    کلا پولمو آتیش میزنم توو بورس ایران دیگ سرمایه گذاری نمیکنم خداحافظ بورس
  • مریم IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    0 0
    آقایان اصلاح طلب بخدا قسم اگر اگر میخواهید یک درصد شانس در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشید فقط و فقط ضررهای مردم را در بورس را جبران کنید تا مردم به شماها اعتماد کنند ‌. شما ها که ریاستتان تمام هست پس بیایید و در آخر خدمتی خودتان را خراب نکنید و بگذارید مردم دوستتان داشته باشند . پس اوضاع بورس را سر و سامان بدهید و ضررهای ۴۵ میلیون سهام دار را جبران کنید . تا شاید فرجی بشود و مردم بهتون رای بدهند. فکر نکنید مردم دیگر به بهانه برجام گول میخورند . فقط و فقط تنها شانس شما جبران ضررهای مردم در بورس هست و تمام ‌ خود دانید .. پس بهتره بعد از این همه ریزشهای شاخص و ضرر زدن مردم .کمکشان کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس