کد خبر 1215938
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۱
ایبوپروفن خطر تشدید کووید ۱۹ را به همراه ندارد

یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن باعث وخیم تر شدن یا کُشنده شدن بیماری کووید۱۹ نمی شود.

به گزارش مشرق به نقل از مدیسن نت، هنگامی که پاندمی آغاز شد، پزشکان در مورد تأثیر NSAIDها در تشدید بیماری کووید ۱۹ اختلاف نظر داشتند، اما این مطالعه گزارش می‌دهد که استفاده از NSAIDها بی خطر است. NSAID های معمول شامل ایبوپروفن و ناپروکسن است.

بیشتر بخوانید:

حقایقی جالب درباره دمای بدن انسان

در این مطالعه، ۳۰٪ از بیش از ۴۲۰۰ بیمار کرونایی که قبل از بستری شدن در بیمارستان NSAID مصرف کرده بودند، فوت کردند، در حالی که ۳۱٪ از ۶۸ هزار بیماری که NSAID مصرف نکرده بودند، نیز درگذشتند. محققان دریافتند در بیماران مبتلا به آرتروز، مصرف NSAID باعث افزایش نرخ مرگ و میر نمی‌شود.

«ایون هریسون»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ادینبرگ اسکاتلند، در این باره می‌گوید: «NSAIDها معمولاً برای معالجه افراد در سراسر جهان به علت طیف وسیعی از بیماری‌ها، از دردهای جزئی تا بیماری‌های مزمن مانند آرتروز و بیماری‌های قلبی عروقی مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «ما اکنون شواهد روشنی در مورد ایمن بودن استفاده از NSAIDها در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ داریم که باید اطمینان خاطر را برای پزشکان و بیماران فراهم کند که می‌توانند به همان روشی که قبل از آغاز پاندمی استفاده می‌شد، ادامه دهند.»

با این حال محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس