کد خبر 1215552
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
بورس نمایه

کارشناس بازار سرمایه معتقد است سهامداران به هیچ عنوان نباید سهمشان را ارزان بفروشند زیرا هیچگاه باقی ماندن در بازارسهام ضرر ندارد، از طرفی دیگر بازار به زودی در مدار طبیعی خود قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس بورس مشرق، ابراهیم عنایت انتشار اوراق در بازار را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان به بازارسرمایه یعنی ورود نقدینگی جدید به این بازار، که این اتفاق می تواند قفل بازار را باز کند و راهگشا باشد.

وی افزود: انتشار اوراق و تزریق نقدینگی در بازار سهام یکی از راهکارهایی است که باید زودتر انجام می‌شد، هرچند اکنون هم دیر نشده و با شروع و ادامه این کار، مطمئنا روند بازار سهام تغییر خواهد کرد، زیرا این تصمیم در جهت متعادل‌سازی بازار انجام می شود.

بیشتر بخوانید:

چرا بورس امروز سبزپوش شد؟

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر انتشار اوراق به طور مکرر از سوی شرکت ها انجام شود، یک طرح حمایتی، هم برای بازار و هم برای خود شرکت ها است، اما اگر این کار موقتی باشد فقط یک مسکن مقطعی است و نیاز نقدینگی بازار را تامین می کند. وجه حاصله از تزریق نقدینگی اگر برای تامین منابع یا زیر ساخت شرکت ها استفاده شود قطعا نتیجه بهتری نصیب بازار می شود.

عنایت تاکید کرد: مشکل اساسی کشور رشد اقتصادی است؛ اگر هلدینگ های بزرگ طرح حمایتی ادامه دار برای توسعه بازار سرمایه داشته باشند، قطعا دولت هم باید پشتیبانی از بورس را آغاز کند تا حداقل تحول اقتصادی از یک بازار شروع شود.

وی با اشاره به حضور سهام داران تازه وارد در سال ۹۸ و ۹۹ به بازار سرمایه گفت: ورود بدون شناخت به این بازار موجب شد تا شاهد رشد بی رویه قیمت سهام شرکت ها باشیم؛ هجوم بی‌سابقه مردم به بازار باعث شد تا تعداد کدهای سهامداری در کنار سهام عدالت از ۸ میلیون به بیش از ۵۰ میلیون برسد. مشکل چنین رشدی، این بود که نتوانستیم نیاز آنها را پاسخ دهیم، البته مردم مقصر نیستند و نباید سرزنش شوند، زیرا با وجود تورم در اقتصاد آنها ناچار به حفظ سرمایه خود هستند تا قدرت خریدشان را حفظ کنند.

مدیر عامل کارگزاری بانک سپه گفت: شرایطی که بورس امروز با آن دست و پنجه نرم می کند تاوان رفتارهای هیجانی در سال گذشته است که حل کردن آن به سادگی امکان پذیر نیست، به عقیده بنده تنها راه حل این است که سهامداران فقط با دید بلند مدت در بورس سرمایه گذاری کنند و سهامشان را ارزان نفروشند و به سرمایه و پس اندازشان ضرر نزنند. اگر سهمشان خوب و بنیادی است آن را حفظ کنند و مطمئن باشند که ضرر نمی کنند چون بازار به زودی در مدار طبیعی خود قرار می گیرد.

منبع:بازار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حبیب مطلبی IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    4 0
    با عرض سلام و ادب با نظر شما کاملا موافقم بزرگوار در سال 84 حدود یک میلیون تومان برای خودم و دو فرزندم هر نفر تعداد 3300 سهم هپکو خریدم و حقیقتا این خرید را فراموش نموده بودم هفته گذشته به سایت ذینفعان بورس وارد شدم و متوجه شدم تعداد 131000 سهم هپکو را دارم و با امور سهام هپکو تماس گرفتم و متوجه شدم دو فرزندم هم همین تعداد سهم را دارند بورس را با دید بلند نگهداری شود از همه سرمایه گذاری ها سودمند تر است موفق باشید.
    • امیررضا آقایی فر IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
      2 1
      خخخخ عزیز سالی که شما پولتون بردید داخل بورس ما خونه خریدیم ۱۰ میلیون الان خونمون ۳ میلیارد پولشه پس بورس جای خوبی برای سرمایه گذاری نیست
    • هادی IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
      2 0
      اون پول رو طلا خریده بودی الان چندبرابر بیشتر سود میکردی
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
      4 1
      الان زمان صعود بورسه. مشخصه که دلال های مسکن و طلا از این موضوع ناراحتند که میان اینجا از بورس بد میگن
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    2 0
    نگذارید پول صندوق تثبیت صرفا در 4 تا دونه سهم شاخص ساز دولتی روانه بشه. این پول یامفت نیست که صرف دستکاری دولتی بشه. باید بین تمام سهمهای بورسی عادلانه تقسیم بشه.
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    1 0
    وقتی سهامدارا به هر قیمتی حاضرند سهامشان را بفروشند دیگر به این بازار نمیشود اعتماد کرد.هیچ تضمینی نیست سهم ها صفر نشوند
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    1 0
    همچیمونو کردین سود و یه قرون دوزار...الهی شکر بعد میگن چرا قدیما بهتر بود...هر جا میشینی حرف از مثلا زرنگبازیه اه به این دنیای بوگندوتون بابا
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    2 0
    انشاالله همه چیز درست می شود توکل برخدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس