کد خبر 1215524
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
بورس نمایه

امروز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ شاخص کل رشد ۱۰ هزار واحدی را تجربه کرد و در دقایق ابتدایی بازار ارزش معاملات به ۱ هزار میلیاد تومان رسید. باید دید ادامه روند بازار به چه صورت خواهد بود؟

به گزارش سرویس بورس مشرق، بازار سرمایه امروز روند رو به رشد و مثبتی را تجربه کرد و شاخص کل بیش از ۱ درصد رشد را به ثبت رساند.

الهه ظفری، کارشناس بازار سرمایه درباره تحلیل بازار امروز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ گفت: تغییر دامنه نوسان و متفارن شدن آن و تغییرات ایجاد شده در حجم مبنا خبرهای خوبی بود که بازار را به روند تعادل بازگرداند. وی افزود: با تغییر در این دو متغیر قیمت‌های واقعی زودتر شناسایی می‌شوند و حرکت مثبت بسیاری از سهم‌ها آغاز می‌شود.

ظفری در بخش دیگری درباره وضعیت نمادهای شاخص‌ساز در بازار توضیح داد: با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی و افزایش دوباره نرخ دلار که دیروز اتفاق افتاد شرایط امید بخشی برای برخی از سهم‌ها ایجاد می‌شود اما در وضعیت حال حاضر بازار، ریسک انتخابات و ابهام در این مسئله تا حدی بازار را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

این کارشناس بازار درباره روند بازار امروز گفت: به نظر می‌رسد شاخص کل تا پایان بازار مثبت بماند اما برای روند بلند مدت شرایط بازار نمی‌توان نظر قطعی داد. امروز نمادهای فلزات اساسی، فولادی، چند نماد بانکی و صنایع پتروشیمی از سهم‌های پیش‌رو خواهند بود.

منبع:تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    7 1
    این کارشناسان آبکی ، عجب تعبیر و تفسیر های آبکی میکنند. اولا" که اگه بورس وابسته به دلار بود ، چرا تابستان گذشته که دلار به ۳۳ هزار تومان رسیده بود ، از چند مدت قبل از آن بورس روند نزولی رو پیش گرفته بود و علیرغم افزایش نرخ دلار که به ۳۳هزار تومان رسیده بود، بورس روند منفی و نزولی رو طی میکرد و درواقع استارت سقوط آزاد خورده بود .ثانیا" این دو روز و همچنین فردا که بورس سبز نیز خواهد بود ، فقط وفقط بخاطر این هست که بتوانند یه سری افراد رو اغفال کنند تا بتوانند عرضه اولیه که قراره روز چهارشنبه عرضه شود به این افراد قالب کنند . بعد از قالب کردن این عرضه اولیه ، مجددا" از روز شنبه یا یکشنبه ،بورس منفی و نزولی خواهد شد .این خط و این نشون.
    • Ali US ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
      22 0
      احسنت
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
      1 0
      افزابش دلار باعث امید و رشد شاخص بورس شد؟؟! شما که میگفتید بورس ضد افزایش دلار و ضدتورم است!
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
      1 0
      اعتراف تلخ و درستی است. بله افزایش دلار باعث امید و رشد شاخص بورس شد درحالیکه قبلا شما میگفتید رشد بورس ضد افزایش دلار و ضدتورم است!
    • Vasea IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
      0 0
      افزایش دلار هیچ تاثیری در گوشی ندارد همانطور که ماه‌های قبل افزایش سرسام آور آن دستی در کاهش آن داشت اما در قسمت دوم بورس به خاطر یک عرضه اولیه مثبت نمی شود حتماً متغیرهای دیگری بوده است چراکه قبلا هم عرضه اولیه بود ولی بورس سبز نمی شد این تحلیل درستی نیست که به خاطر عرضه اولیه کوچک سبز شود
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    1 0
    بایک گل بهار میشه؟؟نمیشه؟؟
  • رضایی IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    2 0
    سهام ما یکسال است که قرمزه هیچکس به دادما نمی رسد
  • ناصر IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    0 0
    خواهش یک مدت دست از سر بورس بردارید شما هر حرف بورس میزنید همه چی بهم میخوره خواهش میکنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس