کد خبر 1215359
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴
آنتونی بلینکن: حمله‌های راکتی به اسرائیل باید متوقف شود!

وزیر خارجه ایالات متحده گفت که حمله‌های راکتی از سوی غزه علیه اسرائیل باید «فوراً» متوقف شود.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده پیش از دیدار با «ایمن صفدی» همتای اردنی خود در روز دوشنبه گفت که حمله‌های راکتی از غزه به سمت اراضی اشغالی باید «فوراً» متوقف شود و اینکه او از تمام طرف‌ها می‌خواهد تا برای کاهش تنشها گام‌های لازم را بردارند.

بیشتر بخوانید:

هشدار امنیتی آمریکا به کارکنان سفارت این کشور در قدس اشغالی

وی در این باره گفت: «ما بر اوضاع در اسرائیل، کرانه باختری و غزه بسیار تمرکز کرده‌ایم و عمیقاً نگران حمله‌های راکتی هستیم که در حال حاضر شاهد آنیم و لازم است که این حمله‌ها فوراً متوقف شوند».

گفتنی است، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده نیز روز دوشنبه (به وقت واشنگتن) با چشم‌پوشی از جنایات رژیم صهیونیستی در آواره سازی خانواده‌های فلسطینی در منطقه شیخ جراح قدس اشغالی و همچنین پافشاری بر پشتیبانی بی قید و شرط واشنگتن از این رژیم اشغالگر، حمله‌های راکتی اخیر به مواضع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی را به طور شدیداللحنی محکوم کرد و مدعی شد که این حملات «یک تنش‌زایی غیرقابل قبول است».

پرایس همچنین مدعی شد: «در شرایطی که تمام طرف‌ها را به کاهش تنش ترغیب می‌کنیم، حق مشروع (!) اسرائیل در دفاع از خود و دفاع از ملت و سرزمین خود را به رسمیت می‌شناسیم».

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در ادامه یاوه‌گویی خود افزود: «برای تمام طرف‌ها مهم است که آرامش خود را حفظ کرده و از تنش‌ها بکاهند و همچنین از رویارویی‌های خشونت‌آمیز پرهیز کنند».

پرایس همچنین گفت: «ما عمیقاً نگران وضعیت در اسرائیل، کرانه باختری و نوار غزه از جمله درگیریهای خشونت‌آمیز در بیت‌المقدس، به ویژه در حرم شریف قدس که بیش از ۱۸۰ کشته برجای گذاشته- و همچنین راکت‌های پرتاب شده از غزه- که به خانه‌هایی در بیت‌المقدس اصابت کرده- و تهدید به انجام حملات راکتی بیشتر هستیم».

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در پایان ادعاهای خود افزود که واشنگتن همچنان به برقراری آرامش در بیت‌المقدس کاملاً متعهد است و از گام‌های اخیر رژیم صهیونیستی برای پرهیز از اقدامات تحریک‌آمیز استقبال می‌کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    4 0
    آنتونی بلینکن ... زیادی خورده و غلط هم کرده این حرف رو زده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس