آیت الله سیستانی روز یکشنبه را اول ماه رجب اعلام کرد

مرجع عالیقدر شیعیان عراق در بیانیه‌ای جنایت انفجار تروریستی در مدرسه مکتب سیدالشهداء(ع) در افغانستان که به شهادت حداقل ۸۵ نفر و مجروحیت ده‌ها تن اعم از کودکان دانش‌آموز انجامید را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، در پی جنایت انفجار تروریستی در مدرسه مکتب سیدالشهداء(ع) در افغانستان که به شهادت حداقل ۸۵ نفر و مجروحیت ده‌ها تن اعم از کودکان دانش‌آموز و شهروندان غیرنظامی انجامید آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجع شیعیان در عراق با صدور بیانیه‌ای، این حادثه را محکوم کرد و از کشورهای مسلمان و غیرمسلمان خواست که به یاری افغانستان بشتابند.

متن بیانیه‌ آیت‌الله سیستانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
(إنا لله و إنا الیه راجعون)

جنایت هولناکی که در روز ماه مبارک رمضان عده زیادی از دختران دانش‌آموز مدرسه سیدالشهداء(ع) کابل را به خاک و خون کشانید و شهادت ده‌ها تن و زخمی‌شدن شمار بیشتری را در پی داشت، دل هر انسان آزاده و باوجدانی را جریحه‌دار و آکنده از غم و اندوه می‌نماید.

اگر چه سال‌هاست که غیرنظامیان بی‌پناه افغانستان هر از گاه یک بار مورد حملات وحشیانه گروه‌های افراطی و سنگدل واقع می‌شوند، ولی این جنایت در نوع خود کم‌نظیر و از جهاتی دردآورتر است.

این فاجعه جانکاه را به ملت شریف و مظلوم افغانستان به‌ویژه به خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌نماییم و از خداوند متعال برای آنان صبر و شکیبایی و برای مجروحین و آسیب‌دیدگان شفای عاجل را مسألت داریم.

در شرایط دشوار کنونی کشور عزیز افغانستان و با توجه به احتمال قدرت‌گرفتن بیش از پیش گروه‌های تندرو و افراطی، اتحاد و همبستگی ملی میان همه اقوام و ملیت‌های این کشور از هر زمانی دیگر ضروری‌تر است. انتظار می‌رود حکومت و رهبران ملی و دینی و بزرگان جامعه افغانستان جهت حمایت از غیر نظامیان، به‌خصوص اقلیت‌های قومی و مذهبی، در مقابل ظلم و جنایت گروه‌های تروریستی چاره‌ای بیندیشند و اقدامات مناسبی را در نظر بگیرند.

کشورهای مسلمان و جامعه جهانی نیز وظیفه دارند ملت بی‌پناه افغانستان را در این شرایط سخت تنها نگذارند و اجازه ندهند نقشه شومی را که بدخواهان برای آینده این کشور ترسیم نموده‌اند اجرا شود و در نتیجه شمار بیشتری از مردم بی‌گناه هدف حملات جنایتکارانه گروه‌های افراطی قرار گیرند.

دوام عزت و سربلندی ملت شریف افغانستان را از خداوند بزرگ خواستاریم.

۲۷ /رمضان /۱۴۴۲هـ
دفتر آیت‌الله سیستانی ـ نجف اشرف

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نادری IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    5 0
    خدا حفظش کنه آیت الله سیستانی
  • IR ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    6 1
    وقتش رسیده حزب الله افغانستان اعلام موجودیت کنه.
    • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
      0 2
      طالبان هست دیگه چند تا مرد میدان؟
  • ابراهیم FR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    3 0
    درود بر آیت الله سیستانی لعنت بر داعش بی وطن دولت افغانستان همدست داعش هست ذبیح اله مجاهد نماینده طالبان گفته کار دولت دشمن طالبان برا مذاکره نکردن با طالبان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس