کد خبر 1215166
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
مسجدالاقصی

نظامیان صهیونیست همزمان با درگیری و ناآرامی در مسجدالاقصی، به محله «شیخ جراح» در قدس حمله کردند و اجازه دادند شهرک‌نشینان صهیونیست نیز وارد آنجا شوند.

به گزارش مشرق، همزمان با داغ شدن اخبار درگیری نظامیان رژیم صهیونیستی با فلسطینیان در مسجدالاقصی در شهر قدس اشغالی، رسانه‌ها از حمله جدید نظامیان این رژیم به محله «شیخ جراح» خبر دادند.

عصر امروز دوشنبه، خبرنگار شبکه خبری الجزیره گزارش کرد که «سربازان اشغالگر به ساکنان محله شیخ جراح در قدس حمله کردند و همزمان شماری از شهرکنشینان صهیونیست نیز به این شهرک رسیدند».

شیخ جراح، محله‌ای محلات شهر قدس است که رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست یهودی‌سازی شهر قدس و بیرون راندن فلسطینی‌ها از شهر و خانه خود، در حال کوچاندن مردم و ساکنان عرب و مسلمان محله است تا به جای آنان شهرکنشینان صهیونیست را ساکن کند.

الجزیره گزارش کرد که نیروهای نظامی «اشغالگران به مردمی که در حال ابراز همبستگی خود با ساکنان شیخ جراح هستند تعرض کردند و اجازه دادند که شهرکنشینان صهیونیست وارد محله شوند».

طبق گزارش الجزیره، در روزی که مسجدالاقصی به دلیل درگیری میان نظامیان صهیونیست و جوانان فلسطینی از شب گذشته تاکنون به گفته شیخ عکرمه صبری (خطیب مسجدالاقصی) به صحنه «جنگ واقعی» تبدیل شده، تنش بر محله شیخ جراح در قدس نیز متشنج شده است زیرا نظامیان اسرائیلی اجازه دادند که شهرکنشینان صهیونیست وارد محله شوند.

ورود نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی به محله شیخ جراح

پایگاه خبری «عرب ۴۸» نیز عصر دوشنبه گزارش کرد که «بن گِویر» [بن جبیر] و «بتصلئیل سموتغیتص» (سموتریتچ) دو نماینده کنست (پارلمان) بعدازظهر دوشنبه به محله شیخ جراح رفتند که سکنه آن در معرض کوچ اجباری و تخلیه است و شماری از شهرکنشینان با حمایت پلیس نیز وارد آنجا شدند؛ اقدامی که بسیار برای مردم محله تحریک‌آمیز بود.

عرب ۴۸ گزارش کرد، در مقابل نیز شماری از نمایندگان عرب پارلمان رژیم صهیونیستی از «لیست مشترک» و از «اعضای کمیته عالی پیگیری» بودند، به محله شیخ جراح رفتند تا مانع ورود شهرکنشینان و همکاران نماینده خود به این محله شوند.

این اتفاقات بعد از آن افتاد که اعتراضات به سیاست کوچاندن اجباری مردم فلسطین از مناطق زندگی‌شان در قدس و حومه آن با محله شیخ جراح افزایش یافت و مردم در مسجدالاقصی مقابل نظامیان صهیونیست اعتراض کردند.

از شب گذشته تاکنون که درگیری‌ها در مسجدالاقصی ادامه یافته بیش از سیصد نفر مجروح یا مصدوم شده‌اند که طبق گزارش رسانه‌های فلسطینی، حال هفت‌ فلسطینی وخیم است. تاکنون شخصیت‌ها و دولت‌ها و کشورهای مختلفی در منطقه و خارج از آن به حوادث قدس واکنش نشان داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس