کد خبر 1214742
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷
نهاده های ساختمانی در سال ۹۹ چقدر گران شدند؟

شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در سال ۱۳۹۹ با ۷۶،۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل (۱۳۹۸)، به عدد ۷۴۶.۹ رسید.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز آمار ایران؛ براساس گزارش شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در سال ۱۳۹۹ (بر مبنای سال پایه ۱۳۹۰) که مرکز آمار ایران آن را منتشر کرده، در میان گروه‌های اجرایی گروه‌های"آهن‌آلات، میلگرد، پروفیل درب و پنجره"، "سنگ" و "تاسیسات مکانیکی و انواع عایق حرارتی" به ترتیب با ۱۱۹،۶، ۹۴.۷ و ۹۲.۸ درصد دارای بیشترین تورم سالانه بوده‌اند.

شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در سال ۱۳۹۹ با ۷۶،۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل (۱۳۹۸)، به عدد ۷۴۶.۹ رسید، در حالی‌که این شاخص در سال ۱۳۹۸ معادل ۴۲۳.۴ بوده که نسبت به سال ۱۳۹۷، ۳۵.۱ درصد افزایش یافته بود.

افزایش ۷۶ درصدی قیمت نهاده‌های ساختمان در سال ۹۹

روند شاخص مذکور در تمامی فصل‌های سال مورد بررسی (۱۳۹۹) افزایشی بوده، بطوریکه بیشترین افزایش فصلی این شاخص، در فصل تابستان با ۳۰.۳ درصد و کمترین افزایش فصلی آن در فصل زمستان با ۶.۱ درصد افزایش همراه بوده است.

گروه‌های "خدمات"، "شیشه" و "نقاشی ساختمان" نیز به ترتیب با ۳۵.۲، ۴۳.۴ و ۵۳.۵ درصد افزایش، کمترین تورم سالانه را به خود اختصاص داده‌اند.

گروه‌های "آهن‌آلات، میلگرد، پروفیل درب و پنجره"، "سیمان، بتن، شن، ماسه" و "سنگ" به ترتیب با ۱۱۹،۶، ۸۰.۳ و ۹۴.۷ درصد تورم بیشترین تأثیر را در تورم کل سال ۱۳۹۹ نهاده‌های ساختمانی شهر تهران داشته‌اند. شاخص گروه‌های "گچ و گچ‌کاری"، "شیشه" و "شیرآلات بهداشتی" نیز به ترتیب با ۶۱.۹، ۴۳.۴ و ۶۰.۱ درصد تورم، کمترین تأثیرگذاری را در تورم سالانه نهاده‌های ساختمانی شهر تهران داشته‌اند. در این تأثیرگذاری علاوه‌بر تغییرات قیمت، ضریب اهمیت گروه مورد نظر در کل گروه‌های نهاده‌های ساختمانی نیز مؤثر می‌باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس