کد خبر 1214489
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
اصرار عجیب فدراسیون فوتبال بر اشتباه چند میلیارد تومانی

بعد از دیدار مسئولان فدراسیون و تیم ملی فوتبال با رییس سازمان برنامه و بودجه، ادعایی از سوی دو طرف این دیدار مطرح می‌شود که میلیاردها تومان اختلاف دارند!

به گزارش مشرق، فدراسیون فوتبال در مسیر آماده‌سازی تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال برای حضور در مسابقات سرنوشت‌ساز خود در انتخابی جام جهانی، به دنبال منابعی برای تامین هزینه‌های این دو تیم است.

مهم‌ترین اقدام این فدراسیون، دیدار با محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه بوده که در آخرین دیدار، قول‌هایی برای مساعدت این سازمان به تیم‌های ملی داده شد.

مساله عجیب در این ماجرا، سخنان و برداشت متناقض و متفاوت دو طرف نسبت به نتیجه این دیدار است که هر روز، پررنگ‌تر می‌شود و هیچ یک هم از موضع خود کوتاه نمی‌آیند؛ فدراسیون فوتبال می‌گوید نوبخت قول داده همه هزینه‌ها را تامین می‌کند اما در سازمان برنامه و بودجه چنین خبری نیست و تفاوت این موضوع در ارقامی است که در آینده جا به جا خواهد شد و بالغ بر چندین میلیارد تومان است.

بسیار عجیب است که بعد از یک دیدار کوتاه، طرفین ادعایی متفاوت از همدیگر دارند و مرتب بر گفته خود تاکید می‌کنند. برای بررسی این ادعا، به واکنش‌های دو طرف توجه کنید:

۱- سازمان برنامه و بودجه در خبری با عنوان « کمک به تأمین هزینه‌های مالی دو تیم فوتبال و فوتسال» نوشت: «با موافقت دکتر نوبخت مقرر شد برای تامین هزینه‌های تیم ملی فوتبال و تیم ملی فوتسال در بازی‎‌های مقدماتی جام جهانی و جام جهانی، سازمان برنامه و بودجه از تمامی ظرفیت‎های مالی و قانونی استفاده کند چرا که موفقیت تیم‎های ملی در عرصه‌های جهانی موجب شادمانی ملت بزرگ ایران خواهد شد.»

۲ - ساعاتی بعد از این اتفاق، فدراسیون فوتبال با برداشتی متفاوت، از «تامین تمامی هزینه‌ها» خبر داد: «با موافقت دکتر نوبخت مقرر شد «تمامی» هزینه های تیم ملی فوتبال در مقدماتی جام جهانی و جام جهانی فوتسال از سوی سازمان برنامه و بودجه در قالب ردیف بودجه ای اختصاصی تأمین شود.»

بیشتر بخوانید:

چراغ سبز برای گذر از مناقشه فوتبالی ایران - عربستان

۳ - کمتر از ۱۲ ساعت بعد، ادعای فدراسیون فوتبال مبنی بر تامین تمامی هزینه‌ها از سوی جعفری نژاد، رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه رد شد:«فعلا چنین موردی مطرح نیست و پرداخت هزینه ها در چارچوب اعتبارات مصوب قانون بودجه سال ۱۴۰۰ خواهد بود.» او یادآور شد: باید کارشناسان این سازمان هزینه های اعلامی و اسناد را بابت اردوی کیش، آماده سازی، هزینه های جانبی و همچنین اعزام به بحرین  بررسی کرده و آنگاه مبلغ نهایی مشخص شود که  بعد از شفاف شدن تمامی اطلاعات، در مورد آن اطلاع رسانی خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، قرار شده سهمی که در ذیل اعتبارات وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال اختصاص دارد، به نوعی زودتر از موعد پیش بینی شده، امکان تخصیص آن فراهم شود.

۴ - ساعاتی بعد از این واکنش و منتفی شدن تامین تمامی هزینه‌های اردوی تیم ملی، محمدباقر نوبخت نیز در پستی اینستاگرامی نوشت: درباره تامین پشتیبانی مالی و لجستیکی جهت پیروزی تیم ملی نیز این اطمینان را به آنان دادم که برای تامین هزینه های تیم ملی فوتبال و تیم ملی فوتسال، سازمان برنامه و بودجه از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده می‌کند.»

۵ - در حالی که این سازمان همه کمک‌های مالی خود را منوط به رعایت مسائل قانونی کرده، باز هم فدراسیون فوتبال با برداشتی متفاوت از پست اخیر نوبخت، در فاصله چند ساعت بعد، ادعای «تامین تمامی هزینه‌ها» را تکرار کرد!

این فدراسیون نوشت: اخیرا دکتر نوبخت و هیات همراه از کمپ تیم های ملی بازدید و با رییس فدراسیون فوتبال و اعضای کادر فنی دیدار کردند. در این نشست صمیمانه مقرر شد تمامی هزینه های تیم ملی فوتبال در مقدماتی جام جهانی و جام جهانی فوتسال از سوی سازمان برنامه و بودجه در قالب ردیف بودجه ای اختصاصی تأمین شود و ....»

نکته عجیب در این ماجرا، ادامه اصرار فدراسیون فوتبال بر تامین تمامی هزینه‌ها به صورت عامدانه است تا مطلبی را خلاف آنچه در واقعیت اعلام شده، در اذهان عمومی جا بیندازد.

این در حالی است که به گفته یک مقام مسئول در سازمان برنامه و بودجه اعتبار فدراسیون فوتبال و تمامی فدراسیون ها در قالب اعتبارات فصل پنجم وزارت ورزش تعریف شده و هیچ کدام ردیف مستقل اعتباری ندارند. بر همین اساس سازمان برنامه و بودجه نمی‌تواند فراتر از اختیارات قانونی خود پولی را در به فدراسیون فوتبال اهدا کند.

اگر چه موفقیت تیم ملی در انتخابی جام جهانی یک اتفاق مهم برای تمامی فوتبال دوستان است و هر اقدامی در جهت آماده‌سازی تیم ملی می‌تواند به این موفقیت کمک کند اما مسائل این چنینی و طرح ادعای نادرست در اذهان عمومی برای دریافت مبالغ فرا قانونی، سوالات بسیاری را درباره مدیران جدید این فدراسیون ایجاد می‌کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس