کد خبر 1214398
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۲
کروناویروس در هوا بیش از فاصله ۱.۸ متری هم پخش می شود

مقامات بهداشتی مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ایالات متحده در دستورالعمل جدید خود اعلام کرد کروناویروس در هوا وجود دارد و می تواند بیش از ۶ فوت (۱.۸ متر) حرکت کند.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی میل، کووید ۱۹ زمانی پخش می‌شود که فرد آلوده قطرات و ذرات بسیار ریز حاوی ویروس را از طریق بازدم بیرون می‌دهد. این قطرات و ذرات توسط افراد دیگر تنفس شده یا بر روی چشم، بینی یا دهان آنها می‌نشیند.

طبق این دستورالعمل جدید، «افرادی که با فرد آلوده به ویروس کمتر از ۱.۸ متر فاصله دارند با احتمال بالا ابتلاء به کووید ۱۹ مواجه هستند.»

قبلاً این سازمان اعلام کرده بود که کروناویروس اساساً از طریق ارتباط نزدیک، سرفه و عطسه پخش می‌شود و نه از طریق انتقال هوایی.

به گفته محققان، ویروس‌های موجود در هوا به قدری کوچک هستند که می‌توانند فواصل طولانی‌تری را در مقایسه با قطرات بزرگ‌تر حاوی ویروس طی نمایند.

در شواهد زیادی در ماه‌های قبل به انتقال کروناویروس از طریق هوا اشاره شده بود اما این سازمان تاکنون آنها را تأیید نکرده بود.

کارشناسان تصریح می‌کنند که خطر انتشار کروناویروس موجود در هوا هنوز در فضای باز بسیار کم است زیرا فضای کافی و باد به سرعت ذرات ویروس را با خود برده و پراکنده می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    0 0
    امریکایی ها رو قبول ندارم. کاش یه گروهی پیدا میشدن این بیماری رو با معیارهای اسلامی کندوکاو می کردن. نمیدونم چرا بوی یک دروغ بزرگ رو در مورد این بیماری حس میکنم. نه اینکه بهش اعتقاد ندارم ( اعضای خانواده ی خودم بهش مبتلا شدن) اما خب....
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    2 0
    "مقامات بهداشتی ایالات متحده کرونا از طریق هوا منتقل می شود.. قبلاً این سازمان اعلام کرده بود که کرونا اساساً از طریق ارتباط نزدیک پخش می‌شود" * مقالات علمی شان هم مثل قراردادهایشان سیاسی است و اعتباری ندارد* اونوقت چطور میشه به فایزر اعتماد کرد؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس