کد خبر 1214291
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۹
پاکستان و عربستان بر تاسیس کشور مستقل فلسطین تاکید کردند

پاکستان و عربستان سعودی با اعلام حمایت از راهکار سیاسی برای حل بحران کشورهای خاورمیانه از جمله یمن و سوریه، بر تاسیس کشور مستقل فلسطین براساس مرزهای پیش از ۱۹۶۷‌ و به پایتختی قدس شریف تاکید کردند.

به گزارش مشرق، دفتر نخست وزیری پاکستان شنبه شب با صدور بیانیه‌ مشترک درباره سفر رسمی «عمران‌خان» نخست وزیر این کشور به عربستان و دیدار با ولیعهد سعودی، اعلام کرد: رهبران دو کشور ضمن رایزنی درخصوص موضوعات مربوط به جهان اسلام گفت و گو کردندو بر لزوم تلاش هماهنگ کشورهای مسلمان برای مقابله با افراط گرایی و خشونت، رد فرقه‌گرایی و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت بین المللی تأکید کردند.

طرفین حمایت کامل خود را از تمامی حقوق مشروع ملت فلسطین به ویژه حق تعیین سرنوشت و ایجاد کشور مستقل براساس  مرزهای قبل از ۱۹۶۷ به پایتختی بیت المقدس اعلام کردند.

پاکستان و عربستان همچنین حمایت خود را از راه حل‌های سیاسی برای پرداختن به بحران‌های سوریه و لیبی و همچنین تلاش‌های سازمان ملل ابراز داشتند. در بحث جنگ یمن نیز دو طرف بر اهمیت حمایت از تلاش‌ها برای دستیابی به یک راه حل سیاسی جامع تاکید کردند. 

آنان، آنچه در این بیانیه مشترک حملات گروه‌ها و عناصر تروریستی به قلمروی عربستان با موشک‌های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین عنوان شده، را محکوم کرده و نسبت به تهدیدات علیه امنیت صادرات نفت و ثبات منابع انرژی ابراز نگرانی کردند.

در بحث افغانستان، ولیعهد سعودی از نقش پاکستان برای تسهیل روند صلح تمجید کرد و طرفین از تمامی گروه‌های داخلی افغانستان خواستند تا از فرصت فعلی برای یافتن راهکار سیاسی و جامع جهت استقرار صلح و ثبات استفاده کنند.

عمران‌خان در راس یک هیات بلندپایه سیاسی-نظامی-اقتصادی روز گذشته برای هفتمین سفر رسمی خود به عربستان، وارد جده شد و مورد استقبال محمدبن سلمان ولیعهد سعودی قرار گرفت.

نخست وزیر پاکستان در جده با میزبان خود ولیعهد سعودی دیدار کرد. در این نشست مقام‌های بلندپایه دو کشور از جمله ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان نیز حضور داشت و در حاشیه آن دو کشور ۵ تفاهم نامه همکاری نیز امضا کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    1 1
    ایران تنها کشوریه که در عمل از فلسطین حمایت میکنه بقیه کشور های اسلامی فقط رو کاغذ و بیانیه ا زفلسطین حمایت میکنن بیشترشون هم با اسراییل زد و بندای زیادی دارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس