کد خبر 1214192
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
وزارت خارجه روسیه

وزارت خارجه روسیه در واکنش به حوادث روز گذشته در قدس اشغالی، ضمن ابراز نگرانی خواستار ممانعت از تشدید تنش‌ها شد.

به گزارش مشرق،   وزارت خارجه روسیه در واکنش به حوادث اخیر در قدس اشغالی و تجاوزات رژیم صهیونیستی، ابراز نگرانی کرد و خواستار جلوگیری از تشدید تنش‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری «ریانووستی» روسیه، این وزارتخانه اعلام کرد: روسیه نگران افزایش تنش‌ها در قدس است و از همه طرف‌ها می‌خواهد از اقداماتی که باعث تشدید می‌شود، خودداری کنند.

پیشتر تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به حوادث شهر قدس اشغالی و تجاوزات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان، برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان‌های بین‌المللی را خواستار شد.

«ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین گفت که با سفرای فلسطین به منظور ارائه درخواست‌هایی جهت برگزاری نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی، شورای حقوق بشر سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان، تماس‌هایی برقرار کرده است.

منابع فلسطینی شامگاه جمعه و همزمان با روز جهانی قدس از تعرض نظامیان صهیونیست به شهروندان فلسطینی در قدس اشغالی خبر دادند.

درگیری‌های شدید در مسجدالاقصی پس از آن رخ داد که تعداد زیادی از پلیس رژیم صهیونیستی پس از اتمام نماز مغرب به مسجدالاقصی یورش بردند و نمازگزاران را مجبور کردند به زور از این مسجد شریف خارج شوند.

صبح امروز هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در پی یورش نظامیان رژیم صهیونیستی، تعرض به نمازگزاران در مسجدالاقصی و نیز سرکوب تحصن‌کنندگان در محله «شیخ جراح» قدس دو نفر به شهادت رسیدند و حدود ۲۰۵ نفر زخمی شدند.

از سوی دیگر، تعدادی از فلسطینی‌هایی که در محله شیخ جراح تحصن کرده بودند، در سرکوب نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس