کد خبر 1214154
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
جان ویک

تهیه‌کنندگان درام دلهره‌آور و اکشن «جان ویک» نه‌تنها قصدی برای پایان دادن به ماجراجویی‌های خشن و خطرناک شخصیت اصلی مجموعه فیلم خود ندارند، بلکه به‌دنبال وسعت بخشیدن آن هستند.

به گزارش مشرق، تهیه‌کنندگان درام دلهره‌آور و اکشن «جان ویک» نه‌تنها قصدی برای پایان دادن به ماجراجویی‌های خشن و خطرناک شخصیت اصلی مجموعه فیلم خود ندارند، بلکه به‌دنبال وسعت بخشیدن به دنیای آن و اضافه کردن شاخ و برگ‌های تازه به آن هستند! در شرایطی که کرونا روزگار را بر صنعت سینما سخت کرده و بسیاری از تولیدات سینمایی (و از جمله همین جان ویک) با تاخیر در امر تولید روبه‌رو شده‌اند، سازندگان فیلم خبر از ساخت پشت سر هم دو قسمت چهارم و پنجم مجموعه موفق و پرفروش اکشن خود می‌دهند. همه اینها در حالی است که از ابتدا قرار بود در نهایت فقط سه قسمت و در یک تریلوژی باشد. حتی زمانی که تهیه‌کنندگان فیلم بحث ساخت قسمت چهارم را پیش کشیدند، اعلام کردند قسمت دیگری از آن در راه نخواهد بود.

اما حالا نه‌تنها دو قسمت جدید از جان ویک در دستور تولید قرار گرفته، بلکه یک اسپین‌آف هم از آن تولید می‌شود. این اسپین‌آف به صورت پیش درآمدی بر داستان قسمت اول است و در آن اثری از شخصیت جان ویک نخواهد بود. به‌جز این، زائده‌های دیگری هم از جان ویک در راه خواهد بود!
چاد استالسکی، کارگردان و خالق مجموعه اکشن و فیلم نوآر جان ویک، استقبال بسیار بالای تماشاگران از قسمت سوم را دلیل اصلی ساخت قسمت‌های تازه می‌داند. این قسمت فیلم سال ۲۰۱۹ اکران عمومی شد و با هزینه تولید ۷۵ میلیون دلاری خود (که معادل رقم فروش قسمت اول آن بود!) ۳۲۷ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد.
۱۷۱ میلیون دلار از این رقم، اختصاص به جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی داشت. با عنایت به این موفقیت کلان است که استالسکی می‌گوید: «طبیعی است که بعد از چنین استقبال خوبی، همه ما در فکر تولید قسمت‌های بعدی فیلم باشیم. البته نگرانی‌هایی هم وجود دارد، که بیشتر از ناحیه کیانو ریوز است. او اصرار دارد  حتما فیلمنامه‌ای قوی با داستانی تازه داشته باشیم.
البته نگرانی او، نگرانی همه ماست. به صورت طبیعی، خواست تمام عوامل تولید این است تماشاچی علاقه‌مند در قسمت جدید شاهد ماجراجویی‌های تازه‌ای از سوی شخصیت محوری داستان باشد و او وارد وادی‌های جدیدی شود. البته مضمون اصلی قسمت چهارم تلاش جان ویک برای ادامه انتقامگیری از کسانی است، که در پی قتل او هستند. اما ما باید راه‌هایی پیدا کنیم که این داستان طراوت و تازگی خاصی داشته باشد.»

شنیده‌ها حکایت از آن می‌کند که کار نگارش فیلمنامه هر دو قسمت چهارم و پنجم تمام شده و مورد رضایت ریوز قرار گرفته است. نکته جالب این است که این دو قسمت همراه و همزمان با هم فیلمبرداری خواهند شد. در حال حاضر اواخر می ‌۲۰۲۲ به‌عنوان زمان نمایش عمومی جان ویک ۴ در نظر گرفته شده و اطلاعی از زمان احتمالی اکران جان ویک ۵ نیست. جان ویک ۴ همزمان با «ماتریکس ۴» اکران عمومی خواهد شد که در آن هم ریوز نقش اصلی را بازی کرده است.
جان فلتمیر از مدیران شرکت فیلمسازی لاینزگیت در رابطه با فیلمبرداری همزمان دو قسمت جان ویک ‌می‌گوید: «با این کار، ما صرفه‌جویی مالی هم می‌کنیم و هزینه‌های تولید تا حدود۳۰ درصد پایین می‌آید. برای بازیگران و کارگردان فیلم هم راحت‌تر است که دو قسمت با هم ساخته شود. البته برای انجام این کار، ما نیازمند آن هستیم که کیانو ریوز وقت آزاد داشته باشد. او درگیر ماتریکس‌هاست و به‌زودی از کار در این فیلم‌ها فارغ می‌شود. آن وقت ما با خیالی راحت و آسوده به سراغ فیلمبرداری فیلم خود می‌رویم.»

اولین اسپین‌آفی که بر جان ویک ساخته می‌شود، «کنتینانتال» نام دارد و داستانش ۴۰ سال قبل از شروع داستان قسمت اول جان ویک اتفاق می‌افتد. این مجموعه در رده مجموعه‌های کوتاه‌مدت رسانه تلویزیون قرار می‌گیرد و فقط سه اپیزود دارد. اما هر قسمت مجموعه در حد و اندازه یک فیلم سینمایی زمان دارد و داستانش را در ۹۰ دقیقه تعریف خواهد کرد.
این داستان در همان جهان جان ویک سیر می‌کند و روی شخصیت وینستون و دوران جوانی او تمرکز خواهد داشت. وینستون در قسمت اول جان ویک، مالک هتل مشهوری بود که محل تردد و فعالیت‌های تروریست‌ها و قاتلان به حساب می‌آمد. به گفته سازندگان مجموعه، داستان آن به این موضوع می‌پردازد که وینستون جوان چگونه به موقعیت خوب خود در جان ویک‌ها رسید و توانست تیم خود را تشکیل دهد. به این ترتیب در داستان کنتینانتال اثری از شخصیت جان ویک نخواهد بود، اما نباید فراموش کرد که دو صنعت سینما و تلویزیون توانایی خاصی برای درهم ریختن زمان و مکان و واقعیت و تخیل دارند و از عهده انجام هر کاری برمی‌آیند! ریوز یکی از تهیه‌کنندگان کنتینانتال هم هست و یک وقت دیدید که جلوی دوربین آن هم رفته است! 
منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس