کد خبر 1213909
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
یارکشی در اردوی تیم ملی والیبال؟/ همه فدای المپیک، المپیک فدای باشگاه

اردوی تیم ملی والیبال در شرایطی برگزار می‌شود که به نظر می‌رسد تمرکز بازیکنان بیشتر روی مسائل باشگاهی است.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال این روزها زیر نظر ولادیمیر آلکنو خود را برای حضور در لیگ ملت ها و المپیک توکیو آماده می کند. با اضافه شدن میلاد عبادی پور و امیرحسین توخته به جمع نفرات، ترکیب ملی پوشان تقریباً کامل شد و حالا همه منتظر حضور سیدمحمد موسوی هستند تا تمرینات سر و شکل جدی تری به خود بگیرد.

در روزهایی که تیم ملی خود را برای دو تورنمنت مهم و بزرگ آماده می کند، بحث باشگاهی هم بسیار داغ است. تیم های مختلف در حال انتخاب سرمربی و در پس از آن جذب بهترین نفرات هستند. با وجود اینکه موضوع حضور بازیکنان در تیم های باشگاهی برای آینده حرفه ای آنها بسیار اهمیت دارد، اما به نظر نمی رسد در برهه کنونی چیزی مهمتر از موفقیت در المپیک باشد.

یارکشی در اردوی تیم ملی والیبال؟

در شرایطی که همه از ملی پوشان توقع دارند که این روزها تمرکزشان روی تمرینات و درخشش در المپیک باشد، اما از گوشه و کنار خبر می رسد اتفاقات عجیبی در اردوردر حال رخ دادن است. با وجود اینکه عنوان می شود در قرنطینه هستند، اما گفته می شود حضور برخی مدیر برنامه ها و مربیان در حاشیه اردو موجب شده تا بحث انتخاب تیم باشگاهی برای بازیکنان بسیار جدی باشد.

بیشتر بخوانید:

توصیف جالب فیاضی از سرمربی تیم ملی والیبال

این موضوع در شرایط کنونی می تواند تبعات زیادی داشته باشد و بیشتر از همه تیم ملی آسیب ببیند، اما گویا هنوز فدراسیون راه حلی برای این موضوع پیدا نکرده است. در این بین برخی سرمربیان تیم های لیگ برتری که اتفاقاً مربی تیم ملی هم محسوب می شوند، دست شان بازتر است و بیشتر می توانند با بازیکنان مدنظرشان مذاکره کرده و در نهایت به امضای قرارداد برسند.

یارکشی در اردوی تیم ملی والیبال؟

نکته مهم ماجرا این است که گویا این اتفاقات به دور از چشم سرمربی و بدون اطلاع وی صورت می‌گیرد. هرچند اخیراً امیر خوش خبر، سرپرست تیم ملی در گفت و گویی مدعی شده که «در مورد برخی تحرکات نقل و انتقالاتی به افراد مورد نظر در اردو تذکر دادیم و آلکنو هم مخالف است»، اما به نظر می رسد آلکنو از این ماجرا بی خبر باشد، چراکه اگر در جریان بود، به عنوان یک مربی حرفه ای و با تجربه قطعاً با چنین رفتارهایی که به دور از شان تیم ملی است برخورد می کرد.

موضوع دیگر هم این است که برخی بازیکنان ممکن است هیچ وقت به ترکیب اصلی نرسند و این روزها فقط در اردوی آماده سازی حضور دارند. همین حضور موجب افزایش چشم گیر مبلغ قرارداد آنها می‌شود. شاید اگر تیم ها در زمانی غیر از اردوی تیم ملی با این بازیکنان وارد مذاکره می شدند با نصف مبلغ کنونی توان جذب بازیکن مدنظرشان را داشتند. 

یارکشی در اردوی تیم ملی والیبال؟

میلاد تقوی، دبیر فدراسیون والیبال هم نسبت به این اتفاقات واکنش نشان داد. وی در مصاحبه ای درخصوص مذاکره برخی مربیان با بازیکنان در اردوی تیم ملی، گفت: مربیان باید از مبادی قانونی نسبت به جذب بازیکن اقدام کنند. نباید اینگونه باشد و از جایگاهی که در اختیار دارند برای جذب بازیکن استفاده شود.

به هر حال همه امیدوارند که امسال شرایط در تیم ملی به گونه ای باشد که ملی پوشان بدون دغدغه فقط به میدان بزرگ المپیک فکر کنند. امیدواری اهالی والیبال این است که این تیم بتواند آرمان تعیین شده را محقق کند تا ضمن شاد کردن دل یک ملت، شاهد پیشرفت این ورزش باشیم. در شرایط کنونی به جرات می توان گفت که تیم ملی و ستاره هایش به بلوغ کافی رسیده و شاید بهترین فرصت باشد که از این نسل طلایی به خوبی بهره برد، اما برای رسیدن به این مهم، مسئولان و اطرافیان تیم ملی باید حواسشان بیشتر باشد. در روزهایی که خیلی از ورزشکاران حرفه ای همه دارایی خود را فدای موفقیت در المپیک می کنند، توقع می رود ملی پوشان هم المپیک را فدای مباحث باشگاهی نکنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس