کد خبر 1213867
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
تلاش‌های جدی ۴ تیم برای بقا/ رونمایی از سایپا با کماولند

هفته بیست و دوم رقابتهای لیگ برتر فوتبال امروز با ۳ بازی آغاز می‌شود و ۶ تیم مس رفسنجان، نساجی، صنعت نفت، آلومینیوم، ماشین سازی و سایپا به میدان می‌روند.

به گزارش مشرق، لیگ برتر فوتبال کشور با یک وقفه نسبتاً طولانی امروز شاهد آغاز هفته بیست و دوم خود با انجام ۳ بازی است که در آن مس رفسنجان از نساجی مازندران پذیرایی می‌کند، صنعت نفت میزبان آلومینیوم اراک است و در آخرین بازی سایپا در تبریز به مصاف ماشین سازی می‌رود.

مس رفسنجان - نساجی

دو تیم مس رفسنجان و آلومینیوم اراک که اولین فصل حضورشان در لیگ برتر را سپری می‌کنند، حالا در رده‌های پنجم و ششم جدول قرار دارند که این را باید از شگفتی‌های لیگ بیستم دانست. تیم خوش ساختار مس رفسنجان که با محمد ربیعی مربی جوانش روزهای خوبی را در لیگ برتر تجربه می‌کند، امشب پذیرای تیم بحران زده نساجی مازندران است که همچنان خطر سقوط به دسته پایین‌تر آن را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید:

استقلال- ذوب با تغییرات صد درصدی

ساکت الهامی مربی نساجی می‌داند که رفته رفته کار برای او تیمش جهت بقا سخت‌تر می‌شود و باید از آخرین شانس‌هایش برای این منظور استفاده کند. امشب نساجی این فرصت را دارد تا در صورت پیروزی احتمالی در این بازی خارج از خانه که کار ساده‌ای هم به نظر نمی‌رسد، در صورت شکست سایپا در تبریز، موقتاً به رده سیزدهم جدول صعود کند.

در مقابل نیز مس رفسنجان که از موقعیت خوبی در جدول برخوردار است، در صورت پیروزی احتمالی در این بازی و توقف یا شکست احتمالی آلومینیوم در آبادان، جای این تیم را در رده پنجم جدول بگیرد.

صنعت نفت آبادان - آلومینیوم اراک

صنعت نفت که در نیم فصل نخست یکی از تیم‌های بالای جدولی بود و حتی صدرنشینی در جدول را هم تجربه کرد، با شیب نزولی مواجه شد و حالا در رده دهم جدول قرار گرفته است. نفت آبادان همراه با سایپا و ماشین سازی یکی از ۳ تیمی هست که در نیم فصل دوم طعم پیروزی را نچشیده و همراه با ماشین سازی دو تیمی هستند که در نیم فصل دوم حتی موفق به گل زدن هم نشده است؛ و این آمار نشان از کار دشوار آنها در این بازی خانگی دارد.

آلومینیوم اراک که در عین ناباوری امروز در رده پنجم جدول قرار دارد، در بین تیم‌های نیمه بالای جدول تنها تیمی است که تفاضل گل آن منفی (منفی ۳) است که این نشان از خط دفاعی آسیب پذیر این تیم دارد. شاگردان منصوریان حتی در صورت پیروزی در بازی امشب هم از رده پنجم جدول بالاتر نخواهند رفت، اما در صورت تساوی یا شکست ممکن است جای شان را به مس رفسنجان بدهند.

ماشین سازی - سایپا

شاید باورش عجیب باشد، اما این یک واقعیت است که امروز سایپا برای بقا تلاش می‌کند. نارنجی پوشان که به تازگی فراز کمالوند را هم به عنوان سرمربی به خدمت گرفته‌اند، با ۱۸ امتیاز در رده چهاردهم قرار دارند و تنها دو تیم نساجی و ماشین سازی پایین‌تر از آنها در جدول هستند. این نخستین بازی سایپا با هدایت فراز کمالوند است و کمالوند این فرصت را دارد در شهر مورد علاقه‌اش (تبریز) برای اولین بار هدایت سایپا را تجربه کند.

در حالی که سایپا هم با خطر سقوط به دسته اول مواجه است، ماشین سازی که تبدیل به قعرنشین دایمی لیگ بیستم شده را می‌توان کاندیدای اصلی سقوط دانست. فاصله این تیم در انتهای جدول با تیم‌های بالایی افزایش یافته و جبران این فاصله نمی‌تواند کار ساده‌ای برای علیرضا اکبرپور سرمربی جوان سبز پوشان آذربایجان باشد.

سایپا با ۱۰ گل زده ضعیف‌ترین خط حمله و ماشین سازی با ۳۱ گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارند و تقابل ضعیف‌ترین خط حمله و ضعیف‌ترین خط دفاعی می‌تواند در نوع خود جالب باشد.

برنامه بازی‌های هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال کشور به شرح زیر است:

شنبه ۱۸ اردیبهشت

مس رفسنجان – نساجی مازندران ساعت ۲۰:۴۵ ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان
تیم داوری:
موعود بنیادی فر – علی میرزابیگی – قهرمان نجفی – یاسر همرنگ، ناظر: حسین خانبان

صنعت نفت آبادان- آلومینیوم اراک ساعت ۲۱:۱۵ ورزشگاه تختی آبادان
تیم داوری:
مهدی سید علی – محمد رضا ابوالفضلی – محمد راهی – یعقوب آشوری، ناظر: بهرام مهرپیما

ماشین سازی تبریز- سایپا ساعت ۲۱:۱۵ ورزشگاه سردار شهید قاسم سلیمانی تبریز
تیم داوری:
علی صفایی- آرمان اسعدی – سید یعقوب حجتی – سعاد وفاپیشه، ناظر: ایرج نظری

یکشنبه ۱۹ اردیبهشت

فولاد مبارکه سپاهان – پرسپولیس ساعت ۲۰:۲۵ ورزشگاه نقش جهان اصفهان
تیم داوری:
بیژن حیدری – سعید علی نژادیان – فرهاد مروجی – ایمان کهیش، ناظر: حسین نجاتی

پیکان تهران – تراکتور تبریز ساعت ۲۱:۲۰ ورزشگاه شهدای شهر قدس
تیم داوری:
سید علی اصغر مومنی - علی اکبر عظیم پور- رضا حیدری - امیر سامان سلطانی، ناظر: حاتم بک پور

استقلال تهران - ذوب آهن اصفهان ساعت ۲۲:۱۵ ورزشگاه آزادی تهران
تیم داوری:
پیام حیدری – حسن ظهیری – مهدی الوندی – امیر آیار، ناظر: محسن ترکی

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس