کد خبر 1213851
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸
باقری: ادعای کیانوش رستمی درباره مسابقات سوئیس واقعیت ندارد/ فدراسیون نمی‌تواند برای او مسابقه‌ای پیش‌بینی کند

نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در واکنش به ادعاهای اخیر رستمی گفت فدراسیون برای ورزشکاری که خودش به تنهایی تصمیم می‌گیرد، نمی‌تواند مسابقه‌ای پیش‌بینی کند.

به گزارش مشرق، داود باقری رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص وضعیت آسیب‌دیدگی علی هاشمی اظهار داشت: زانوهای او از قبل دچار آسیب بودند و در این مدت هم از هاشمی بی‌اطلاع بودیم و نمی‌دانستیم وضعیت آمادگی جسمانی و رکوردهایش به چه شکل است. کادرفنی از ما خواست که وضعیت او را در کمیته پزشکی بررسی کنیم که یکسری ارزیابی تخصصی انجام شد و نتیجه به کادرفنی اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: اگر قرار به حضور هاشمی در مسابقات باشد، دسته 109 کیلوگرم که می‌خواهد در آن شرکت کند، وزن خیلی سنگین و پررقیبی است و اگر کادر فنی بخواهد با او کار را جلو ببرد، نیاز است که هاشمی از بدنی آماده برخوردار باشد و پرفشار کار کند. یعنی باید بررسی کرد و دید اگر او پرفشار تمریناتش را ادامه دهد، دوباره آسیب می‌بیند یا آسیبی که دارد، بدتر می‌شود یا خیر. در این خصوص گزارش کمیته پزشکی به کادرفنی ارائه خواهد شد. کادرفنی هم نظراتی داشت که ترجیح داد بعد از اعلام نظر کمیته پزشکی، درخصوص نحوه حضور علی هاشمی به فدراسیون اعلام کند. از نظر وضعیت جسمانی این وزنه‌بردار، کمیته پزشکی گزارش می‌دهد و بحث فنی‌ در اختیار کادرفنی تیم ملی است.

بیشتر بخوانید:

از ادعای کیانوش رستمی تا واقعیت جلسه در ازبکستان

نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد صحبت‌های اخیر کیانوش رستمی که گفته بود فدراسیون جهانی به او قول داده امتیازش در سوئیس در مسیر کسب سهمیه محاسبه شود، خاطرنشان کرد: اینگونه نیست که او گفته و جزئیاتش به این شکل نبود. بعد از بازگشت از ازبکستان توضیح دادم کیانوش درخواستی مبنی بر محاسبه امتیازش در سوئیس داشته و اینکه فدراسیون ما را هم مقصر جلوه داده است. او اعلام کرده صددرصد فدراسیون وزنه‌برداری مقصر است که در سوئیس امتیاز او محاسبه نشد، در حالی که واقعیت این نیست.

باقری با اشاره به اینکه کیانوش رستمی به تنهایی کارهایش را پیش می‌برد، گفت: او چون تنها تمرین و کارهایش را برنامه‌ریزی می‌کند، بعد از اینکه در تایلند نتیجه نگرفت، درخواست داد به سوئیس اعزام شود، در حالی که برای حضور در مسابقات جهانی 3 ماه قبل و غیر از جهانی 2 ماه قبل باید اسم ورزشکار را به کمیته برگزاری رقابت‌ها اعلام کرد.  می‌دانستیم سهراب مرادی آسیب دیده و در اختیار کادرفنی بود. کادرفنی تقاضا داد او در مسابقات سوئیس شرکت کند، حتی اگر وزنه سبک بزند، اما کیانوش در برنامه اعزام به سوئیس نبود و خودش هم اعلام  نکرده بود. او این اجازه را دارد تنها تمرین کند، بنابراین وقتی می‌خواهد به مسابقه‌ای برود، باید بیاید و با فدراسیون تعامل کند. فدراسیون که نمی‌تواند همه مسابقات را برای کیانوش رستمی پیش‌بینی کند چرا که او به تنهایی کارهایش را انجام می‌دهد.

وی افزود: رستمی در تایلند می‌توانست وزنه بزند و طوری مدیریت کند که امتیازات خودش را بگیرد، اما نتوانست مدیریت کند و اوت کرد. بنابراین درخواست داد که به سوئیس برود، آن هم در شرایطی که از زمان ثبت‌نام گذشته بود و به همین دلیل فدراسیون جهانی نپذیرفت. رستمی اصرار کرد و با اصرار  توانست به آنجا برود و وزنه بزند که البته این از روال طبیعی خارج بود. اینکه تاماش آیان روی چه حساب و کتابی احترام او و فدراسیون ما را نگه داشت، نمی‌دانم. آیان تاکید کرد که کیانوش می‌تواند در سوئیس وزنه بزند، اما مقررات را نمی‌تواند تغییر بدهد و امتیازش محاسبه نخواهد شد. بنابراین اینکه می‌گوید فدراسیون مقصر است، حرف درستی نیست. من واکنش فدراسیون وزنه‌برداری را در مورد صحبت‌های او نمی‌دانم اما به عنوان نایب رئیس فدراسیون لازم دانستم به این موضوعات اشاره کنم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس