کد خبر 1213746
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
تغییر نام و فعالیت فدراسیون اسکی

در راستای توسعه ورزش‌های زمستانی در ایران و با موافقت وزارت ورزش و جوانان از این پس فدراسیون اسکی با نام "فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی" فعالیت خود را دنبال می‌کند.

به گزارش مشرق، طبق اعلام روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در دیدار رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی اظهار کرد: در راستای توسعه رشته‌های زمستانی، وزارت ورزش و جوانان با تغییر نام فدراسیون اسکی به "فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی" موافقت نموده و خروجی این تغییر نام باید گسترش رشته‌هایی باشد که فعالیتی در ایران نداشتند و یا کم توسعه بودند.
مهدی علی‌نژاد با اشاره به اینکه کشور ایران به لحاظ جغرافیایی نسبت به کشورهای منطقه شرایط و امکانات طبیعی مناسب‌تری دارد، خاطر نشان کرد: باید از این فرصت خدادادی بهره بیشتری ببریم و گستره جمعیتی اسکی و ورزش‌های زمستانی را توسعه دهیم و این نگاه که اسکی یک ورزش انحصاری است، باید اصلاح شود و تغییر کند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش در خصوص بازی‌های المپیک زمستانی که بهمن و اسفندماه به میزبانی کشور چین برگزار می‌شود نیز افزود: تاکنون چهار سهمیه در اسکی آلپاین و صحرانوردی برای ایران در المپیک زمستانی قطعی شده، انتظار این است که نمایندگان کشورمان بتوانند رنکینگ دوره قبلی این بازی‌ها را ارتقا دهند و در بازی‌های آسیایی زمستانی نیز سهمی از مدال طلای این رویداد را داشته باشند و این با برنامه‌ریزی درست و مدون قابل دسترس است.

علی‌نژاد همچنین با اشاره اضافه شدن چند رشته زمستانی به فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی خاطر نشان کرد: برای پیشرفت سریع‌تر، باید پایه‌گذاری اصولی و درستی صورت بگیرد. بحث آموزش و استعدادیابی جدی گرفته شود و امور با برنامه پیش برود.

در این جلسه، عباس نظریان رییس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در سال ۱۳۹۹ را ارائه نمود.

رییس فدراسیون اسکی با اشاره به برگزاری رقابت‌های لیگ اسکی در سال گذشته، اظهار کرد: سال گذشته با وجود شرایط کرونایی، لیگ را برگزار کردیم و سال ۱۴۰۰ هم بنا داریم ابتدا لیگ منطقه‌ای را در چهار گروه برگزار کنیم تا برترین‌های هر منطقه به لیگ ملی راه یابند. در راستای توسعه رشته‌های جدید و آشنایی مربیان با آخرین متدهای آموزشی، دعوت از مدرسان سطح اول اروپایی را در برنامه خود داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس