روح‌الله رستمی رکورد دنیا را شکست و دومین طلایی ایران شد

در دومین روز از رقابت‌های جام جهانی پاراوزنه‌برداری که در تایلند در حال برگزاری است، روح الله رستمی در دسته ۸۰ کیلوگرم با شکستن رکورد جهان به مدال طلا این رقابتها دست یافت.

به گزارش مشرق، در دومین روز از رقابتهای جام جهانی پاراوزنه برداری که در تایلند در حال برگزاری است، روح الله رستمی در دسته ۸۰ کیلوگرم با ثبت رکورد ۲۴۱ کیلوگرم، ضمن شکستن رکورد جهان به میزان یک کیلوگرم، به مدال طلا این رقابتها دست یافت.

رستمی در تلاش اول خود با اقتدار وزنه ۲۱۷ کیلوگرمی را مهار کرد و در تلاش دوم وزنه ۲۳۱ کیلوگرمی را به ثبت رساند و در نهایت با ثبت رکورد ۲۴۱ کیلوگرم، ضمن شکستن رکورد جهان به میزان یک کیلوگرم، صاحب عنوان قهرمانی و مدال طلا در دسته ۸۰ کیلوگرم شد.

رکورد دنیا پیش از این در اختیار مجید فرزین بود که در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو به ثبت رسانده بود. در این رقابت نماینده گرجستان با ۱۹۰ کیلوگرم دوم شد و ورزشکار تایلندی با ۱۶۲ کیلوگرم در رده سوم ایستاد.

همچنین نادر مرادی دیگر ملی‌پوش کشورمان در دسته ۷۲ کیلوگرم با مهار وزنه ۲۰۴ کیلوگرم به مدال نقره دست یافت.

در این دسته وزنه برداری از مالزی با رکورد ۲۲۶ کیلوگرم قهرمان شد و نماینده ای از قزاقستان با ۱۴۰ کیلوگرم در جایگاه سوم ایستاد.

در پایان دومین روز از مسابقات جام جهانی پاراوزنه‌برداری، امیر جعفری و روح‌الله رستمی صاحب مدال طلا و نادر مرادی صاحب مدال نقره شدند.

رقابتهای جام جهانی پاراوزنه برداری با حضور ۶۰ کشور در رده سنی جوانان و بزرگسالان از ۹ کشور به میزبانی تایلند در حال برگزاری است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس