کد خبر 1213300
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
لاوروف: به هر تحریم جدید غربی پاسخ می‌دهیم

وزیر خارجه روسیه با محکوم کردن تفکرات ضد روسی اتحادیه اروپا، هشدار داد مسکو به هر تحریم جدیدی که غرب علیه آن اعمال کند، واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) لحن ضد روسی اتحادیه اروپا و تهدید آنها به اعمال تحریم‌های بیشتر را محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، لاوروف ضمن هشدار درباره اینکه روسیه به هر تحریم جدید غربی پاسخ خواهد داد، گفت بروکسل به اقدامات تنبیهی معتاد شده و این مسیر، راه به جایی نمی‌برد.

وی با بیان اینکه بروکسل بنیان روابط بین روسیه و اتحادیه اروپا را تخریب کرد، توضیح داد در حقیقت باید برعکس می‌شد و مسکو از کودتا در اوکراین علیه اروپا حمایت می‌کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین افزود، مسکو تحریم‌های جدید غرب را علیه دولت، نمایندگان پارلمان و کمپانی‌های کشوری که اتحادیه اروپا تصمیم گرفته غیرقانونی و بی‌اساس «دشمن خود» اعلام نماید، تلافی می‌کند.

پارلمان اروپا هفته قبل قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه پروژه خط‌لوله گاز «نورد استریم»، شرکت روس‌اتم و اخراج روسیه از سامانه پیام‌رسان بانکی «سوئیفت» شده است.

بعد از آن، وزارت خارجه روسیه در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا برای ممنوع کردن ورود مقام‌های ارشد این کشور به اروپا به دلیل نقش آنها در زندانی کردن «الکسی ناوالنی»، چهره معارض کرملین، ورود هشت مقام اروپایی به خاک این کشور را ممنوع کرد.

طی روزهای اخیر کشورهای غربی از جمله آمریکا، لهستان، جمهوری چک، استونی، لیتوانی و لتونی، با تحریک واشنگتن، تعدادی از دیپلمات‌های روس را از کشور خود اخراج کردند.

همچنین روز دوشنبه اتحادیه اروپا، «ولادیمیر چیژوف» سفیر روسیه را به دلیل اعمال تحریم‌های مسکو علیه مقامات و نمایندگان پارلمان اروپا، احضار کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس