کد خبر 1212889
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
حسن روحانی نمایه

رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت اعلام کرد تحریم‌ها شکسته است و تنها جناح بازی مانع از شنیده شدن صدای آن است.

سرویس سیاست مشرق- رئیس‌جمهور درحالی‌که از نتایج به‌دست‌آمده در وین هنوز اطمینان خاطر به دست نیاورده؛ وعده شکسته شدن تحریم‌ها را داد. حسن روحانی دو ماه قبل نیز وعده عبور از پیک کرونا را داده بود و البته مدتی بعد بیش از ۹۰ درصد شهرهای کشور به حالت قرمز و سیاه درآمد.

جالب‌توجه آنکه حسن روحانی در سخنرانی خود در هیئت دولت به‌جای آن آمریکایی‌ها و مستعمرات اروپایی‌اش را باعث‌وبانی تحریم‌ها بداند، جهت‌دهی داخلی به نتایج مذاکرات داده و در سخنانی عجیب می‌گوید: «اگر جناح‌بازی نشود تحریم‌ها برداشته‌شده و نتایج وین را به گوش مردم می‌رسانیم. مردم ایران با مقاومت خود مدت‌ها است که صدای شکست خوردن دیوار تحریم‌ها شنیده‌اند. سوخت ۲۰ درصد برای تولید رادیو داروی موردنیاز ۸۵۰ هزار بیمار را تحریم کردند، با همت شهید شهریاری تولید کردیم و خودکفا شدیم، بنزین را تحریم کردند، باهمت متخصصان سپاه پاسداران؛ پالایشگاه خلیج‌فارس را ساختیم و صادرکننده شدیم و حتی واکسن کرونا را تولید کرده‌ایم.»

آنچه از مذاکرات وین به گوش می‌رسد نشانه‌هایی از برداشته شدن تحریم‌ها و یا حداقلی از فضای امیدواری به آن را ندارد و مشخص نیست حسن روحانی بر مبنای کدام گزارش از در روزهای منتهی به انتخابات بار دیگر مسئله رفع تحریم را به وسط کشیده و آن را مستمسک صندوق رأی کرده است.

یک چهارراه پایین‌تر از گراند هتل وین، آمریکایی‌ها نه‌تنها اشاره‌ای به برداشته شدن تحریم ندارند، بلکه رابرت مالی نماینده آمریکا در مذاکرات غیرمستقیم ایران با اروپایی‌ها می‌گوید: لغو تحریم‌ها به سد کنگره خورده و با تفسیری از قانون INARA ابر تحریم‌ها به این زودی‌ها کنار رفتنی نیست؛ با توجه به چنین اظهارنظرهایی از سوی مقامات آمریکایی، بدیهی است که مذاکره بستر فعال نگه‌داشتن تحریم‌های آمریکاست نه مسیری برای برداشتن آن. حال که اوضاع اقتصادی ایران رو به بهبود است، آمریکایی‌ها از بستر مذاکره به دنبال شرطی نگه‌داشتن اقتصاد ایران می‌باشند.

اتمسفر موجود در وین نشان می‌دهد؛ خروجی مذاکرات با رؤیاپردازی‌های دولتی‌ها فاصله زیاد دارد؛ البته این دست اظهارنظرهای عوامانه و عوام پسند از سوی حسن روحانی و روزنامه های اصلاح طلب سابقه طولانی دارد، تنها سؤال باقی‌مانده آن است که هدف دولت هوادارانش از مخلوط کردن پرونده‌های داخلی با خارجی چیست؟

ادعای لغو تحریم روحانی راست آزمایی شود

ادعای لغو تحریم روحانی راست آزمایی شود

ادعای لغو تحریم روحانی راست آزمایی شود

سخنان رئیس‌جمهور ۶ ملاحظه اساسی دارد که متناسب با آن تیم مذاکره‌کننده پیش از اعلام نهایی حسن روحانی باید به آن‌ها پاسخ می‌داد:

۱-زمان پایان توافق موقت با آژانس، زمان توافق نهایی با ۴ بعلاوه ۱ نیست، بلکه آخرین فرصت طرف مقابل است و دلیلی ندارد، طرف ایرانی در بیان آن عجله کند؛ اگر مذاکرات به زمان بیشتری نیاز دارد، دولت باید بهای آن را بپردازد.

۲-بین انتفاع ایران از رفع تحریم‌ها با رفع واقعی تحریم‌ها تفاوت معناداری وجود دارد، تیم مذاکره‌کننده ایران در وین باید پاسخ دهد که نحوه رفع تحریم‌ها چه پروتکل‌هایی دارد، زیرا نحوه رفع تحریم‌ها از خود تحریم‌ها مهم‌تر است. درواقع ممکن است تحریمی برداشته شود و اثرات آن باقی بماند.

۳-آقای عراقچی دائماً خطای راهبردی خود را در وین تکرار می‌کند؛ تأکید ایشان بر درصد افراد خارج‌شده از SDN و تعداد افراد خارج‌شده ربطی به انتفاع ما از لغو تحریم‌ها ندارد.

۴-شورای عالی امنیت ملی بر عملکرد وزارت خارجه ناظر است، آیا گروه تشکیل‌شده دراین‌باره بر کف تعداد افراد حقیقی و حقوقی خارج‌شده از لیست نظارت دارد؟

۵-قاعده گذاشته‌شده بروی بندهای ۳۶ و ۳۷ برجام همچنان در مذاکرات وین پابرجاست، سؤال مهم آن است که اگر آمریکایی‌ها باز خلف وعده کرند؛ دست اروپایی‌ها در استفاده از مکانیسم ماشه چقدر باز است؟

۶-اشتباه مذاکرات برجامی آن بود که لغو تحریم‌ها را دچار تخفیف کردیم و تنها دولت توقع داشت که غرب ۴۰ میلیارد دلار در ایران سرمایه‌گذاری کند؛ آیا این بار برای آن خطای مهم چاره‌ای اندیشیده شده است؟ راه‌حل آن بود که تجارت دوجانبه جای تحلیل از احتمال تجارت را بگیرد.

برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه دولت تروریستی آمریکا حق ملت ایران است و بنا به نظر قاطع نظام باید همه تحریم‌ها با سریع و بدون پیش‌شرط برداشته‌شده و همواره قابل راست آزمایی باشد. اما هزینه و فایده رفع آن‌ها از خود تحریم‌ها بسیار مهم‌تر است.

طبق آمار صندوق بین‌المللی پول در حال حاضر میزان صادرات نفت ایران علی‌رغم اعمال شدیدترین تحریم‌ها به میزان قابل‌توجهی افزایش‌یافته است. بخش نفتی ایران در سال ۲۰۲۱ رشد ۴.۱ درصدی را ثبت خواهد کرد. تولید نفت خام ایران از ۲.۱۹ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹ به روزانه ۲.۳۵ میلیون بشکه در سال ۲۰۲۱ خواهد رسید. سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک نیز، در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: تولید نفت ایران در ماه مارس ۲۰۲۱ برابر با فروردین‌ماه ۱۴۰۰ به ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار بشکه در روز رسیده که در مقایسه با ماه پیش از آن ۱۳۷ هزار بشکه در روز افزایش‌یافته است.

اساس مقایسه‌های آماری نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها با زنجیره کردن مذاکرات وین تنها به دنبال جنگ روانی اثرگذاری تحریم‌ها بر اقتصاد ایران هستند و در واقعیت تحریم ایران مدت‌هاست که شکسته شده؛ در تهران رئیس‌جمهور بیش از آنکه خبر برداشته شدن تحریم‌ها را بدهد؛ پشت تریبون صدای خواست درونی آمریکایی‌ها  بود. شاید لازم است شورای عالی امنیت ملی پیش از راست ازمایی لغو تحریم های آمریکایی ها؛ آخرین ادعاهای روحانی را راست آزمایی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    64 0
    نباید به این چوپان دروغگو اعتماد کرد مقامات آمریکایی گفتند تا رسیدن به یک توافق راه طولانی در پیش است و باز گفتند که اکثر تحریم ها باقی خواهند ماند اقای روحانی یا دروغ می گوید یا باز خوش خیالی کرده است با این رفتارش آینده خود را تاریک خواهد کرد
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
      36 0
      اگر راست میگفت که برنج کیلویی40تومان نبودیا....
    • BE ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
      5 0
      دولت تزویر جک استرا
  • US ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    57 0
    یه زمانی مردم دروغ را می پذیرفتند یعنی نمی دانستند دروغ است! اما الان نهان ها اشکار شده است.
  • US ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    53 0
    غرب و شرکا داخلی آنها بویژه تکرار کننده حرف های خصمانه امریکا، دارند با شعور ملت بازی می کنند.
  • DE ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    17 9
    «اگر جناح‌بازی نشود تحریم‌ها برداشته‌شده و نتایج جلساتِ بدون دوربین و رسانه و مذاکره برای مذاکره به گوش مردم می‌رسد به شرطیکه گروهی کم دان و نان به نرخ روز خور و پرمدعا از جلسات پنهان برای انتخابات خود کلاهی ندوزند و 100 روزه نخواهند اوضاع اقتصادی ایران را دگرگون کنندچون از داخل جلسات اطالاع دارند.. مردم ایران با مقاومت خود مدت‌ها بود که صدای شکست خوردن دیوار تحریم‌ها را شنیده‌ بودند و اوباما هم گفت برجام به داد مارسید تحریمها خود در حال از بین رفتن و لغو شدن بودند. آیا این خیانت تاریخیست یا تکخوری یا نان به نرخ روز خواری ...نمیدانم.
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    35 0
    اقای روح انی مگه سال۹۴تحریمهابلمرلغو نشده بود؟!پس اون خالی بودیااین؟
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    38 0
    خود فریدون اینقدر کلمه لغو را بکار برده که بجای تحریم ،خودش لغو شده است.در ضمن تحریم باید(( (بالمره))) لغو شود !وگر نه قبول نیست .
  • سید IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    32 0
    خدایا ای خدا ، این مدت هم سریع بگذرد راحت بشیم . پدر مردم دارد در می آید ای خدااااااا
  • رضا IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    18 0
    بنام خدا. ضمن عرض ادب و احترام به جایگاه رفیع ریاست جمهوری اسلامی ایران، کاش دادگاه مجازات دروغ گفتن همه مسئولین از بالا به پایین برگزار می‌شد تا پس از این کسی جرأت دروغ گفتن نداشته باشد
  • اکبر زمانی GB ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    18 1
    تحلیل به موقع و به جایی بود ؛ ۷ نکته طلایی گفتید کاش مشرق همین تحلیل های فنی رو ساده تر بنویسید همه متوجه بشن و در مجازی بیشتر دیده بشه
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    0 7
    میخوای دشمن گرا بگیره منافذ رو ببنده ؟! به نظرم سالم رقابت کنید
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    16 0
    طی 8سال مثل رگبار باران دروغ گفته
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
      5 0
      بخاطر همین بجای باران،دروغ ونابودی بارید
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    11 0
    طی 8سال مثل رگبار باران دروغ گفته
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
      7 0
      بخاطر همین بجای باران،دروغ ونابودی بارید
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    11 0
    طی 8سال مثل رگبار باران دروغ گفته
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    16 0
    این اینقدر دروغ میگه که این چندصبا را بقول خودش با آمار درست گم بشه-شاید تونستی بطور صوری جلوی افزایش قیمت بورس،دلار،طلا،خودرو ومسکن...را بگیری ولی برو به بازار یک سربزن ببین برنج ومیوه وتنها مایحتایجاهی مردم چه قیمیت دارند!؟تازه بدهیهادولت ودزدیهاتونو میخواهید برای کی بگذارید
  • باباپنجعلی IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    16 0
    الکی میگه ! بخوابونم تو...؟؟؟؟!!!!!!
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    11 0
    در8سال وی فقط سه تا کار کرد(1- هرروز دنبال تله برجام بود-2-هرروز دنبال دفاع وچلوگیری از اعدام برادران مفسدان بود-3-هرروز یک دروغ بزرگتر از روز قبل گفت)
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    12 0
    دروغ سنجها در لحظه اعلام شکست تحریم توسط وی، در سرتاسر جهان به صدا در اومدن
  • امیر IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    11 0
    اون کسی که ۸ ساله اقتصاد ایران رو شرطی کرده و به مذاکره گره زده شخص روحانی است و البته آمریکا هم از این حقه روحانی با خبره و مذاکرات رو فرسایشی میکنه
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    10 0
    خدایا بحق این شب مبارک شر وی و اعوان وانصارش رو از سر شیعه خانه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف کم کن ان شاء الله
  • IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    10 0
    اقای روحانی : چه کلک جدیدی سر هم کردی ، هنگام قرارداد ننگین برجام هم وعده لغو تحریم و گشایش اقتصادی دادی ،و عده ای خوش باور هم زدند و رقصیدند، بعد فهمیدیم نه تنها تحریم ها چندین برابر شده ، بلکه حق اعتراض هم ایران ندارد ، ما حرف چوپان .... را باور نمی کنیم،،
  • بابک IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    10 0
    بیخیال شو ... تحریم رو قبلا بالمره لغو کرده بودی ... به دار و دستتون رای نمیدیم ... تموم شو ...
  • IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    10 0
    حنایت دیگر رنگی نداره ، هنگام قرارداد ننگین برجام هم وعده لغو تحریم و گشایش اقتصادی دادند ، بعد فهمیدیم نه تنها تحریم ها چندین برابر شده ، بلکه حق اعتراض هم ایران ندارد ، چوپان دروغگو ، عبرت شده6226
  • IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    11 0
    عزیز جان دروغهای این جناب را راستی ازمایی جواب نمی دهد باید دروغ ازمایی کنی کافیست این دروغ را درپازل بقییه سخنان بچینی جور چین مرتب میشود
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    11 0
    هذیونه
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    3 0
    درود : در نگاه بیطرفانه و عاری از قضاوت با توجه به میمیک صورت اظهار این حجم از وقاحت در دروغگویی بخصوص در کهنسالی بشدت نیازمند اقدام سریع تشخیصی و درمان تخصصی است که هم بیمار منتفع میشود و هم اطرافیان از رنج
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    4 0
    دروغ میگه قطعا
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    8 0
    استکبار با هدف بزانو در اوردن ایران تحریم و حمله نظامی و0000 را انجام می دهد . لذا حتی درست زمان امضای هر پیمانی هم به نوعی مشکل ساز خواهد شد. چون ما نمی خواهیم بمب اتمی بسازیم. باید به کشور های دوست مانند روسیه و چین و هند و 0000 تعهد بدهیم که اگر استکبار به تعهدات خود عمل کرد ما نیز غنی سازی را در حد 20 در صد محدود می کنیم. بعد فورا مذاکرات را قطع نماید.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    12 0
    اقای روحانی شما تشریف ببرین مجلس برای برداشتن تحریم ها چی از جیب ملت فروختین به مجلس جواب بده زیر ابی نرو مثل وزیر خارجه ات .
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    4 0
    خدایا کی امام زمانت میاد پس؟؟؟خدایا یعنی انقدر ما آدمها بیرحم شدیم که شما هم دیگه بهمون رحم نمیکنی؟؟؟ ازمشرق درخواست دارم این دوخطو سانسور نکنه بلکه از طریق شما این درخواست به خدا برسه
  • مهران JP ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    3 0
    با سلام آنچه که باید راستی آزمایی شود، سلامت عقل نداشتن وی است.
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    4 0
    چوپان دروغگو شرف داره بر......وکسانی که کشور را در طی 8سال هشتاد سال به عقب راندند!!!!!!
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    9 0
    روحانی در8سال فقط سه تا کار کرد(1- هرروز دنبال تله برجام،یتن کردن وبازکردن پیچ ومهره های پیشرفتها بود-2-هرروز دنبال دفاع وجلوگیری از اعدام برادران وهم باندیهای مفسدش بود-3-هرروز یک دروغ بزرگتر از روز قبل گفت ودولت را اینقدر بدهکار کرده ومال روی هم انباشت کردند که دولت بعد در8سال فقط باید دنبال خسارات،فسادها،خیانتها،جنایتها،غارتها وخرابکاریهای دولت روحانی باشد)
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    4 0
    سال ۸۸ موسوی بدون اینکه نتیجه شمارش اراءاعلام شود خود را ریس جمهور اعلام کرد دیدید چه بلایی سر مردم در امد این دفعه هم روحانی بدون اینکه نتیجه اعلام شود باره دیگر اعلام پایان تحریم ها را میدهد اولش ۱۴ میلیارددلار و چند ده هزار میلیارد تومان هزینه برداشت حالاخدا عاقبت این حرکت را ختم بخیر کند
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    3 0
    هروقت تعهدات رفع تحریمی راستی آزمایی شد-فقط (هیچ پیچ ومهره ای درمحدوده های مشخصرا)نمیبندیم -وهیچگونه بتن کردن وبازکردن پیچ ومهره ای صورت نخواهدگرفت-(ضمنا خسارات این همه سال تحریم،بتن کردن وبازکردن پیچ ومهره های قبلی ....)را کسانیکه امضا کرده اند راهم باید بدهندنه اینکه بازهم خسارت ایجادکنند-ولاغیر
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    3 0
    بخاطر همین بجای باران،دروغ ونابودی بارید
  • LB ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    6 0
    چوپون کی حرف راست زده که الان دومیش باشه؟ راستی آزمایی نداره، قطعا دروغ میگه
  • DE ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    5 0
    ما برامون وین رفتن و اروپا رفتن در جلسات مذاکرات برجام رفتن خیلی آسونتر است از اینکه بیایم مجلس .اسم مجلس که میاد هفت بار جونمون بالا میاد. اصلا نمیشه مجلس را برداریم حذف کنیم کنتراتی کل ایران را بدهید به ما شیتیلش را بگیرید.والا . ماهم مثل فوتبال که مربی خارجی داره قرارداد 99 ساله با امریکا میبندیم از جنوب تاشمال ایران هرچی داریم را میسپریم به امریکایی ها شیتیلش را میگیرم .باور کن به جان جان کریه .اجازه ویزا برای امریکا برداشته میشه اینقدر در رستورانهای امریکا و مک دونالد و هتل ها و تاکسی رانی ها احتیاج به نیروی فوق لیسانس و دکتری برای جارو کشی و تمیز کردن توالت دارند ما فارغ التحصیل میکنیم میدیم امریکا .والا . خب پس چرا آقازاده های شما خارج توالت تمیز نمیکنن؟؟ برای اینکه اکثرشون لیسانس هم ندارن که بتونند توالت تمیز کنند. شرف توالت تمیز کردن در ایران می ارزه به وطنفروشی و دزدی و رانتخواری ...در خارج. خاک برسرتون. درست صحبت کن کم میاری فحش نده .آهان حواسم نبود.حیف فحش
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    5 0
    آخه عقل کل چی ازجون این مملکت،مردم وبیت المال میخواهید!!!؟؟؟ بخاطر(ایران وایرانی،انقلاب،اسلام،امامان شهید،امام علی ع امام حسین ع،شهدا،رهبر) اگر(امثال ظریفها،جهانگکیرها،هاشمیها خاتمیها،لاریجانیها،ربع ونیمهای پهلوی وتمام ربع ونیمهای دیگر...)تائید صلاحیت بشوند ...بیشتراز30سال حضوردارندواگر بخواهندهرکسی رای بیاوردوتمام (پیشرفتهای کشور رابتن وپیچ ومهره هایش را بازکند-اقتدار،استقلال،تولید،خودکفایی،امنیت...رابگیرند وفقط بیکاری،بیگاری،وبرای پرکردن جیبهای خودشان وهم پیمانانشان بیایند...)
  • محمدایوب IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    1 0
    ما نخواهیم تحریمها لغو بشه کیو ببینیم بابا تو رو به روح ..... از این شامورتی بازی دست بردار خجالت بکش 8سال دروغ ودغل بس نیست چی به تو یاد دادن حق الناس وخدا وعاقبت و پل صراط وحساب وکتاب قبر و قیامت از لباست خجالت بکش. کی به خودت میایی. این دنیا چقدر ارزش داره جواب خون شهدا را چه جوری میخواهی بدی جواب خون حاج قاسم که سرش معامله کردی ولی بدون باید حساب پس بدی. گرچه این دنیا کسی نیست به اون پاسخ بدی ولی ما معتقدیم قیامتی وحساب وکتابی وپل صراط 80میلیون را باید جواب بدی
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    1 0
    یکی این رو بکشه پایین
  • ناصری IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    1 0
    بهتره خود وی( جعلی) راستی آزمایی بشود.
  • سیدمصطفی موسوی شعار IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    1 0
    وی = دچار زوال عقل = هزیان گویی
  • محمد حجازی IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    1 0
    این حرف های روحانی نشانه ساده بودن ملت و حماقت دولت هست
  • داوود IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    1 0
    بهترین راه حل اینه که مجلس طبق قانون عمل کنه، هر چی اینا با اروپا بستن باید توی مجلس کارشناسی بشه، اینقدر تشنه مذاکره والا نوبره بخدا،
  • محمد IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    0 0
    مرگ حق است جناب ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس