يمني.jpg

ائتلاف برای فرار از شکست در مارب، جبهه های نبرد را با کمک گروهک های تروریستی و جنگ رسانه ای در استان ضالع شعله ور کرد اما باز هم بازنده میدان بود و حریف اراده و عزم رزمندگان یمنی نشد.

سرویس جهان مشرق؛ ائتلاف سعودی که در حومه غربی و جنوب غربی شهر مارب زیر فشارهای سنگینی قرار دارد و خطر شکست را در این محور به خوبی احساس می کند به دنبال راهی برای خروج از وضعیت فعلی هست و تمام توان خود را به کار گرفته است.

یک منبع میدانی که تحولات را در مرکز یمن از نزدیک دنبال می کند به جزئیات تلاش های ائتلاف برای کاهش فشار در جبهه مارب اشاره کرد و گفت: ائتلاف برای متوقف کردن پیشروی نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله یمن بر روی شعله ور کردن درگیری ها در استان ضالع متمرکز شده است.

این منبع میدانی با بیان این که ائتلاف فعال کردن جبهه های نبرد در استان ضالع را با کمک گروهک های تروریستی آغاز کرد، افزود: عناصر مزدور ائتلاف حملات گسترده را از چند محور علیه نیروهای یمنی در مرکز استان ضالع در دستور کار قرار دادند.
 

رزمندگان انصارالله همچنان بر روی نوار پیروزی و عزت/ «ضالع» جهنم مزدوران تا دندان مسلح ائتلاف سعودی + نقشه میدانی و عکس

به گفته این منبع میدانی، نیروهای ائتلاف در گام نخست مواضع رزمندگان یمنی را در مناطق «باب غلق، بین الشرجی، الفاخر و...» با آتش سنگین یگان های توپخانه حدود ۲ ساعت هدف قرار دادند و خسارت هایی را به نقاط مسکونی وارد آوردند.

این منبع میدانی از زخمی شدن چندین شهروند یمنی در نتیجه حملات توپخانه ای در شرق منطقه «الشعور» خبر داد و گفت: عناصر ائتلاف حملات را در محور نخست از منطقه «معزوب عامر» در حومه جنوب غربی بخش راهبردی «قعطبه» به سمت کوه «خشب» آغاز کردند.

این منبع میدانی افزود: ائتلاف در محور دوم حملات را از سمت مناطق «حبیل الراحه، باجه، حومه شمال غرب عویش» علیه مواضع رزمندگان یمنی در بخش های «حبیل عبدی، فاخر و الجب» ترتیب داد اما با واکنش به موقع روبه رو شد.

رزمندگان انصارالله همچنان بر روی نوار پیروزی و عزت/ «ضالع» جهنم مزدوران تا دندان مسلح ائتلاف سعودی + نقشه میدانی و عکس

براساس اطلاعات به دست آمده، ائتلاف در محور نخست به دنبال اشغال کوه «خشب» بود چرا که این کوه بر مناطق حومه از جمله غرب بخش «قعطبه» و مناطق شمالی از جمله «حمر، معزوب عامر، پایگاه العله و...» به طور کامل اشراف دارد.

نیروهای ائتلاف در محور دوم نیز در تلاش بودند مناطق «فاخر، مثلث فاخر و حبیل عبدی» را اشغال کنند که در امتداد جاده مهم و پر اهمیت «اب - قعطبه» واقع شده اند؛ با تصرف مناطق، بخش هایی از این جاده راهبردی هم ناامن می شد.

با شروع حملات در این دو محور، رسانه های ائتلاف به سرعت دروغ پراکنی را در اولویت قرار دادند و از پیشروی گسترده مزدوران و اشغال برخی مناطق از جمله «الفاخر و بازار الفاخر» و شکست قریب الوقوع رزمندگان یمنی خبر دادند.

رسانه های ائتلاف حتی فیلمی را هم منتشر و مدعی شدند این تصاویر مربوط به بازار منطقه الفاخر است که به اشغال مزدوران درآمده اما پس از بررسی سریع مشخص شد فایل پخش شده از منطقه «حبیل الکلب» ضبط شده که حداقل ۳ کیلومتر با بازار فاصله دارد و از همان ابتدا در کنترل نیروهای یمنی قرار نداشت و در تصرف عناصر ائتلاف بود.
 

رزمندگان انصارالله همچنان بر روی نوار پیروزی و عزت/ «ضالع» جهنم مزدوران تا دندان مسلح ائتلاف سعودی + نقشه میدانی و عکس

به گفته منابع میدانی، درگیری های سنگین و نفس گیر در این دو محور چندین ساعت ادامه یافت اما در نهایت این رزمندگان یمنی بودند که توانستند در میدان نبرد حرف آخر را بزنند و ابتکار عمل را در دست گیرند و برتری خود را حفظ کنند.

در مجموع حملات گسترده در این دو محور به طور کامل دفع و خنثی شد و تلاش عناصر ائتلاف غربی - عبری - عربی برای تامین امنیت شهر بسیار مهم «قعطبه» و دور کردن رزمندگان از این منطقه ناکام ماند و به نتیجه ای نرسید.

به گزارش مشرق، در جریان درگیری ها شماری از نیروهای ائتلاف از جمله «یحیی الشوبجی» معروف به «ابوشلال» از فرماندهان شورشیان جنوب (سرکرده گروه کتائب الشوبجی) از پای درآمدند و تعداد دیگر (غسان شابف سنان، عبدالله الجعدی و... ) زخمی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    78 4
    باور کنید هر خبر از پیروزی رزمندگان یمنی و انصارالله . انگار خبر خوش از بهشت است که خداوند تمثیلا به ما بده . تا این اندازه دلشاد و امیدوار میشویم و آرزومند سلامتی و پیروزی نهائی آنان بر جنود شیطان هستیم
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    41 3
    بنازم شیرمردان یمنی خدایار و یاورتون باشه. انشالله همینطور پیش بره چندماه دیگه نوددرصدیمن ازاد میشه. وپوزه نجس وهابیون ال کفتاربخاک مالیده خواهدشد. ال کفتارنوکر یهودیان وغرب شده. خاک عالم توسرشون ک اسم عرب بودن راخدشه دارکردید
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    38 3
    انصار الله ماشاء الله
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    29 3
    با توجه به تجمع همه نیروها و توان دشمنان غربی عربی اجاره ای داعشی و القاعده ای و بخش کوچکی فریب خورده. که شاید کمتر در جائی دیده و یا شنیده شده که اینگونه اتفاق کنند . تا بلکه مانع از پیشروی و پیروزی های مصممین و معتقدین و مومنین به خواست و همراهی خداوند توانا . که به حیرت برده . حتی دشمنان حاضر در میدان که چگونه جمعی با کمترین امکانات . اینگونه تحت شدیدترین بمباران و آتش باران و انبوه دشمنان . باز علیرغم انتظار و ظواهر دنیوی که بهترین امکانات و اطلاعات در دسترس شان قرار دارد . باز میبینند که اگر یکی افتاد دو تا جایگزین میشود و با عزم و اعتقاد پاک خود تمام موانع را پشت سر میگذارند و به فتوحات خود ادامه میدهند . و این پایمردی تزلزل در صفوف دشمن ایجاد کرده . و انشاءالله با یاری خداوند . آخرین پناهگاه و سنگرهای دشمنان را فتح نموده و سرزمین پاک یمن را برای همیشه از لوث و وجود اغیار و دشمنان آزادگی و آزادگان آن سرزمین مسلمانان پاک خواهد شد . ایمان بخدا و خود موجب قوت و قدرت در صحنه های مبارزه و غلبه بر خصم میشود که اثرات آنرا در یمن الحمدالله شاهد هستیم
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    8 34
    شما 6 ماهه میگید ساعت صفر مارب بی چاره ها دلم سوخت چشم خوردن هی دارن کوچیک تر میشن دیگه از مقاومت چی مونده واقعا؟پاشید برید اونجا با خبرنگاران دلیر مشرق خبرنگاران جوانم ببرید اصلا کل شیعی هارو ببرید اینهمه گریه میکنید فقط پلو خوری بلدید برید بجنگید دیگه نترسید نهایتش شهادته خیالتون راحت
    • صرد IR ۰۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      8 3
      هه،جنست خیلی خوبه،فکر کردی شیعه‌ها همه تو این جنگ شرکت کنن،می میرن بدبخت خدا‌زده؟
    • بیلقان IR ۰۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      13 2
      ولی یه سر رو خوب توجه نکردی،شاید دیدی شیعه‌ها پیروز شدند،اون وقت سراغت گشتند.خدا را چه دیدی عزیز؟
    • محمد IR ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      9 4
      تو یکی خفه شو بیشرف
    • SE ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      8 3
      منتظر نقطه زنهای ایرانی باشید@
    • IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      22 3
      نگران نباش بابابزرگ بخواب پتورم بکش سرت آلبانی هنوز سرده نچای!
    • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      6 3
      معلوم هست چی میگی؟
    • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      10 4
      موشک ها و پهپاد هایمان رفته تا دل سرورت محمد اره- تو نگران خودت باش که همین محمد اره ات نکنه
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      6 1
      سرورت محمد؟محمد کیه؟همون که خادم کعبه هست روی ککاین و با سندل تو کعبه میچرخه؟یا حضرت محمد؟
  • IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    10 3
    انشالله بزودی شاهدجشن پیروزی انصارالله در مارب را ببینیم
  • IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    8 1
    چراکسی به این ملت زجر کشیده تاریخ کمک نمیکنه
  • IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    7 1
    بامید خدا پیروز خواهندشد
  • فرزاد IR ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    6 1
    به امید پیروزیهای رزمندگان اسلام
  • حسام IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    5 0
    سیاستمداران مذاکره را با ساده لوحان برای پیشبرد اهداف خود در دستور کار دارند مانند برجام متوقف کردن رزمندگان مقاومت کنار دروازه های مارب بزای مذاکره مشابه برجام است. دشمن زمان خرید تا خود را برای مقابله با رزمندگان جبهه مقاومت باز سازی کنه. ازاین پس باید با دشمن قویتری روبرو شویم که میدان سیاست را بهش واگذار کردیم و نیروهای تقویت شده به جنگ آمده است. سیاستمداران ما از سیاست تنها اسمش را شنیدند ومارا در حسرت پیروزی نگه داشته اند.
  • IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    9 2
    ما میدانیم کجات داره می سوزه،رزمندگان یمن بجای دوهفته فتح الفتوح بن شیطان وکفتار خریفت عرعرستان،وارد هفتمین سال مقاومت شده اند ودشمن متکبر واربابان ظالم شان را درباتلاق کشورشان گیر انداخته اند.لعنت خدا برشما ظالما!.
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      3 9
      خخخ باتلاق. بهتر است دورتو نگاه کنی
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    5 1
    ماشاالله حزب الله
  • هموطن IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    5 2
    میدان عمل گرا یعنی نتیجه .وقتی عمل در حرف بود و به وعده تو خالی طرف مقابل و خنجر پنهانش اعتماد نکر میشود نتیجه بردی پر افتخار.خدا شهدای مدافع حرم و سید انها را قرین رحمت کند که مرد عمل بودند و وعده صادقه
  • MM IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    4 0
    اين نقشه كه مشرق گذاشته يكم نگران كننده هست .. نوار ساحلي در پهناي زيادي اشغال شده..!!! از دست دادن ساحل و خط ساحلي اونم در اين وسعت خطرناكه..!! حديده خيلي مهمتر از مارب هست...مدتي است مشرق يك نقشه سراسر نذاشته از يمن...
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    9 2
    ای جانم حوثی ها عالی اند کسانی که بخواهند برجام در آنجا بسازن خیلی بیشرف هستند
    • حمید IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      0 0
      شیعیان حوثی واهل سنت همپیمانشان خیلی شرف وانسانیت دارند
  • پوریا IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    3 1
    دوستان بحث اصلا تفرقه نیست در مرام من تفرقه نیست اما ایران باید تقسیمات جدید کشوری داشته باشه بر مبنای منطق خوددانی شرایط بحرانی هستش خودتون می بینید منکرش نکنید بر مبنای منطق
  • پوریا IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    2 2
    بازم میگم این کشور نیاز به ایجاد تقسیمات جدید کشوری داره واجبه به منکرش بابا
  • مهدی IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    4 1
    ایران باید کمک هاش به یمن را از طریق هواپیما بفرسته ، محموله های دریایی توسط دشمن توقیف میشوند
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      1 0
      از هرکی و هر جا بفرسته رسد میشه نکته مهم اینکه==نرم افزارهای مسیر یابی مثلا بلد کپی شده ی مقداری از فایل های ویز فیلتر شده است
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    5 1
    درود بر رزمندگان انصارالله
  • آرش IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    1 6
    ۶ ماهه نتونستن مارب رو بگیرن
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    3 0
    مشرق به خدا من مقاومت یمن را قبول دارم عاشق یمنم نزدیک ۲ سال ادمین یکی از کانال های بزرگ مقاومت بودم اما تو رو بخدا قسمت میدم به حق این ماه عزیزخدا درد و دل یک جوان دم بخت بدبخت را به هرمسلمونی از مسیولین میشناسی برسونی در بورس ۷۰درصد سرمایمون در ضرر هست و آب شده هیچ مسلمونی نیست تو این کشور صدای ما را بشنوه ؟ حداقل به مجلس انقلابی و قوه قضائیه بگید بداد برسند بابا داریم سکته میکنیم بخدا اشکمون صد بار درومد آخه کجای دنیا این طور هست من بخدا اندوخته دیگر ندارم جز این پول سنم داره می‌ره بالا یک با وجدان پیدا نمیشود شما هاهم انگار نه انگارتان هست
  • سید روح اله US ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    3 1
    اگر خدا را یاری کنید خداوند شما را یاری میکند. حقیقتا نام انصار الله برازنده نیروهای یمنی هست که به معنای یاری کنندگان خداوند هست بدون شک خداوند فتح و پیروزی را به ایشان خواد دادو شکست و زبونی را به جبهه استکبار و یهودیان و دوستانشان پیشکش خواهد کرد. تا کور شود هر آنکه نتواند دید
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    2 0
    متاسفانه صدا و سیما جنگ یمن پوشش خبری نمیده ولی تو اروپا یه ترقه بزنن براش چند روز گزارش مستقیم و تحلیل میرن
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    2 1
    صدام از فرانسویها و امریکاییها فیوز خمپاره و گوله توپ میخواست که که تو ارتفاع مشخصی از زمین منفجر بشه و یک محیط حدودپانصد تا هزار متری را پر ترکش کنه....یمن باید از این تکنولوژی در سر موشکهاش استفاده کنه ....یه نقطه تجمع نیروهای دشمن را پیدا کنه و وسعتی اندازه چهار زمین فوتبال را منهدم کنه ......
  • حسام IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    2 1
    معجزه اس واقعا
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    2 0
    اگر انقلاب ایران شعارش دفاع از مستضعفین جهان هست از انصارالله یمن هم ستمدیده تر بخدا نداریم..چرا به اینها در این موقعیت حساس کمک نمیکنیم؟
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    1 1
    باز بدون موشک های ضدهوایی و ضدزره احسنت
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    3 3
    از ته دل دعاتون می کنیم، عیدی ما، فتح شهر مأرب. به فضل اله العالمین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس