کد خبر 1211943
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
رد پای جهانگیری در واگذاری‌های غیر قانونی سازمان خصوصی‌سازی

عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی گفت: ۸ سال است که شهر به مافیا واگذار شده و رد پای مافیای جهانگیری در واگذاری‌های غیرقانونی سازمان خصوصی‌سازی مشهود است.

به گزارش مشرق، احمد علیرضابیگی، عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی در واکنش به اظهارات اخیر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور گفت: پس از انتخابات دولت یازدهم و دوازدهم شهر به دست مافیا افتاد و ۸ سال است که شهر توسط مافیا اداره شد. مافیای جهانگیری و پوری حسینی شرکت‌های مهم و کلیدی اقتصادی را به مافیای خود واگذار کرده و بیت‌المال را با خسارت محض مواجه کردند.

بیشتر بخوانید:

شکست خصوصی‌سازی با رهاسازی از سوی دولت

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بی‌شرمی مافیای اقتصادی دولت در واگذاری‌های غیر قانونی به حدی بود که علیرغم ارائه مدارک متقن، شخص جهانگیری در پرونده واگذاری‌ها ورود کرده و مانع از ارجاع پرونده‌ها به هیئت داوری می‌شد.

وی افزود: یک شگرد این مافیا این است که دستگاهی را به عنوان کاتالیزور معرفی می‌کردند و از این دستگاه وکالت گرفته و خودشان مال بیت‌المال را به فرد دیگری واگذار می‌کردند. این شگرد مافیایی در پرونده واگذاری ایران ایرتور و ماشین‌سازی تبریز به کار گرفته شد.

عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی گفت: در تخلفات واگذاری کشت و صنعت مغان و ایران ایرتور کاملا رد پای مافیای جهانگیری پیدا بود و معاون اول رئیس‌جمهور تلاش زیادی برای جلوگیری از ابطال این واگذاری کرد.

وی ادامه داد: در ماجرای واگذاری کشت و صنعت مغان، ژائله(مالک کشت و صنعت مغان بعد از واگذاری غیر قانونی) با لابی با معاون اول رئیس‌جمهور تلاش داشت تا تصمیم هیئت واگذاری مبنی بر درخواست بطلان معامله را متوقف کرده و عملاً سناریویی را به جریان بیاندازند تا با گذشت زمان این معامله نهایی شود.

علیرضابیگی اظهار داشت: تلاش زیادی برای شکست این مافیا در پرونده واگذاری‌های غیر قانونی و نجات بیت‌المال انجام دادیم و با همکاری قوه قضائیه توانستیم، پوری حسینی رئیس سابق سازمان خصوصی سازی را محاکمه کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    0 0
    با آرزوی قبئلی طاعات ، متاسفانه این جماعت از قماش جهانگیری و جهانگیری ها نه وقت 8 ساله بلکه چهل ساله به اصل و اساس نظام ، انقلاب ،رهبری ، مردم و... خیانت می کنند و همچنان در ساحلی امن و لاکچری به دست اندازی به دارایی های مردم و ثروت ملی و نسل آینده با خیالی راحت مشغول هستند و کسی هم کاربه کارشان نداره ... !!! تاکی ؟ و تا کجا؟
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    4 0
    اصل کاری که اسمش رو بردی هنورم سرجاشه. میخوای با فساد مبارزه کنی؟ ریشه رو بزن. این دونه ریزا به درد نمیخوره. ببرینش پیش داداشی اگه راست می گین.
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    2 0
    چرا محاکمه و مجازات نمی شود ، حتی حکم 10 سال پیش که محکوم شده اجرا نشده و خود را پاسخگو هم نمی داند.
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    1 0
    این پینوکیو تو چشم ملت نگاه میکنه ودروغ میکنه .حالا چون دوتا از برادرهاش شهید وجانباز هستن دلیل نمیشه خودش پاک باشه .. این ها باید مجازات بشن .. تا کی مال مردم رو بدزدن و اب تو دلشون تکون نخوره
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    0 0
    اگر میخواهید اطلاعات دقیق دقیق داشته باشید به منشی و هماهنگ کننده جلسات بین جهانگیری با معاون وزیر اقتصاد که رییس خصوصی سازی است مراجعه شود چیزی مکتوب نیست اکثر انها دستور شفاهی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس