کد خبر 121184
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۳

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین از بازگشت پیکرهای مطهر 96 شهید تازه تفحص شده در سالروز آزادسازی خرمشهر به ایران اسلامی خبر داد و گفت: با آغاز فصل تابستان تفحص شهدای دفاع مقدس در کردستان عراق آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سردار سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: به دنبال انجام جست‌وجوی 33 روزه پیکرهای مطهر شهدا در مناطق عملیاتی فاو و مجنون، پیکرهای طیبه 96 شهید دوران دفاع مقدس کشف شده است که بنا بر هماهنگی به عمل آمده با مسئولان عراقی، این پیکرهای مطهر صبح روز سوم خرداد از مرز شلمچه به آغوش میهن اسلامی باز خواهند گشت.

وی ادامه داد: این پیکرهای طیبه با ورود پیروزمندانه به شهر مقاوم خرمشهر، در صبح روز سوم خرداد‌ماه در جشن مقاومت، پیروزی و ایثار مردم قهرمان خرمشهر شرکت خواهند کرد و سپس بعد از برگزاری مراسم وداع، این شهیدان به اهواز منتقل خواهند شد.

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: پیکرهای مطهر این شهدا در قالب کاروان «فرزندان روح‌الله در آغوش روح‌الله» پس از عبور از شهرهای شوش، دزفول، اندیمشک، پل دختر، خرم‌آباد، بروجرد، اراک، خمین، محلات، دلیجان، کاشان و قم به سوی تهران رهسپار خواهند شد تا روز 14 خرداد در مراسم سالگرد امام راحل (ره)، در کنار امت حزب‌الله که از سراسر ایران اسلامی در مرقد امام خمینی (ره) گرد هم می‌آیند، شرکت کنند.

وی ضمن مثبت توصیف کردن همکاری‌‌های مسئولان عراقی در دوره اخیر تفحص شهدا در خاک عراق، خواستار حمایت گسترده کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در عملیات فنی جست‌وجو شد.

سردار باقرزاده ادامه داد: در مذاکرات اخیر از مقامات صلیب سرخ درخواست شد تا تذکرات لازم را به شرکت‌های امنیتی آمریکایی در مناطق نفتی مجنون که موجب اخلال در عملیات تفحص و مانع استمرار کاوش شهدا در این منطقه شده‌اند، بدهند.

وی بیان داشت:‌ برای تداوم عملیات جست‌وجو در فصل تابستان، مناطق کردستان عراق در دستور کار گروه‌های تفحص قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس