کد خبر 1211790
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
حملات سابیری

رسانه‌های صهیونیستی از حملات سایبری به برخی شرکت‌های این رژیم خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های صهیونیستی یکشنبه از حملات سایبری گسترده به شرکت‌های صهیونیستی در روزهای گذشته خبر دادند.

به نوشته روزنامه «هاآرتص» یک گروه هکری با پست کردن لوگوی شرکت اسرائیلی «اچ اند ام» اعلام از هک شدن این شرکت خبر داد. این گروه هکری نام خود را «نت ورم» اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، شرکت لجسیتکی «وریتاس» نیز از سوی این گروه هک شده است. این گروه مدعی شده که ۱۱۰ گیگابایت اطلاعات گروه اچ اند ام و ۹ گیگابایت اطلاعات شرکت وریتاس را منتشر خواهد کرد. یک شرکت اسرائیلی فعال در امور رایانه ادعا کرده که هکرهای ایرانی پشت این عملیات هستند.

«شای پینسکر» از شرکت دفاع سایبری او ام در فلسطین اشغالی در این زمینه گفت: «اعتقاد داریم این یک مهاجم ایرانی است، اما وانمود می‌کند یک روسی است».

برخی شرکت‌های صهیونیستی دیگر نیز از حملات سایبری و از کار افتادن رایانه‌های خود در ۴۸ ساعت گذشته خبر دادند.

پینسکر افزود که این گروه پیشتر نیز حملاتی را متوجه زیر ساخت‌های رایانه‌ای شرکت‌های اسرائیلی انجام داده بود، اما اینک نام خودر ا تغییر داده است. وی افزود، این حملات از ۱۸ آوریل آغاز شد و به نظر می‌رسد بیشتر انگیزه سیاسی داشته باشد.

هاآرتص نوشت، اسرائیل در بحبوحه موج جدیدی از حملات سایبری قرار گرفته و از حدود شش ماه گذشته تاکنون بیش از ۸۰ شرکت هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند. دست کم چهار شرکت در روزهای گذشته مورد حمله قرار گرفته‌اند و ممکن است یک سازمان غیر انتفاعی نیز مورد هدف قرار گرفته باشد. این حملات ممکن است حمله جدید گروه هکری ایرانی باشد که در هک‌های قبلی نیز نقش داشته است.

در ماه‌های گذشته نیز منابع خبری از حمله سایبری به  شرکت‌های صهیونیستی خبر دادند. وبگاه «تایمز اسرائیل» اخیرا  گزارش داد که مقام‌های «دانشگاه بن گوریون» در «نگب» واقع در فلسطین اشغالی هدف یک حمله سایبری قرار گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    0 0
    حقتونه کثافتا . خودتون مرض دارید
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    0 0
    ایران فوبیا دارن بدبختا هر اتفاقی میفته میگن کار ایرانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس