کد خبر 1210745
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
زندان‌های کرونایی آمریکا؛ شمار زندانیان مبتلا بیش از ۳۹۶ هزار نفر

آمارها نشان می‎‏دهد که تاکنون بیش از ۳۹۶ هزار زندانی در آمریکا به کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش مشرق، آمارها نشان می‌دهد که زندان‌های آمریکا، شامل ایالتی و فدرال یکی از کانون‌های اصلی شیوع ویروس کرونا در این کشور به شمار می‎روند.

تا روز ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت)، ۱۹۶ هزار و ۱۳۰ نفر از زندانیان در زندان‌های سرتاسر آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

بیشتر بخوانید:

«گوانتاناموی شمالی» کجاست؟ +فیلم

بر اساس این آمارها، تعداد مبتلایان در مقایسه با هفته گذشته حدود یک درصد افزایش یافته است.

همچنین بر اساس آمارها، زندان‌های فدرال با ۴۹ هزار و ۳۲۴ مورد، زندان‌های ایالتی کالیفرنیا با ۴۹ هزار و ۲۱۹، تگزاس با ۳۴ هزار و ۵۸۵ مورد و میشیگان با ۲۶ هزار و ۳۳۶ مورد، بیشترین تعداد مبتلایان کلی از زمان آغاز همه گیری کرونا در آمریکا را در میان زندان‌ها ثبت کرده اند.

همچنین تاکنون دستکم ۲ هزار و ۵۷۵ نفر از زندانیان در زندان‌های آمریکا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

همچنین نرخ مرگ و میر زندانیان در هفته منتهی به ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت) در مقایسه با هفته گذشته، حدود یک درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش‎ها، تقریبا تمامی زندان‌های آمریکا، مرگ‌های ناشی از ویروس کرونا در میان زندانیان را ثبت کرده اند.

همچنین آمارها نشان می‎دهد زندان‌های فدرال آمریکا با ۲۴۳ مورد مرگ، کالیفرنیا با ۲۲۲ مرگ، زندان‌های فلوریدا با ۲۱۶ مورد مرگ و تگزاس با ۱۸۷ مورد مرگ بیشترین تلفات کرونایی را در میان زندان‌های آمریکا ثبت کرده اند.

در حالی که بیشتر تمرکزها بر روی بیماری زندانیان است، گروه دیگری از افراد در این مراکز در معرض خطر قرار دارند؛ افسران پلیس زندان ها، پرستاران و سایر کارکنان زندان‌ها در آمریکا؛ این افراد نه تنها با زندانیان، بلکه با دنیای خارج از زندان‌ها هم در ارتباط هستند.

از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا در آمریکا، تاکنون ۱۱۰ هزار و ۶۵۸ نفر از کارکنان زندان‌ها به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

همچنین ۲۰۱ نفر از این افراد نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس