سردار تنگسیری نمایه

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: نیروهای سپاه و ارتش مقتدرانه هرگونه حرکت دشمن و ناوهای ورودی به آبهای خلیج فارس را رصد و کنترل می‌کنند.

به گزارش مشرق، دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در همایش ملی خلیج فارس و سواحل مکران در آستانه قرن ۱۵ خورشیدی اظهار داشت: امروز هر ناوی که وارد خلیج فارس شود و با استناد به قانون کنترل باند در تنگه هرمز مورد رصد قرار می‌گیرد و مجبور است که خود را معرفی کند.

بیشتر بخوانید:

روزی که ایران ابرقدرت دنیا را از خلیج فارس بیرون کرد

وی با توجه به اهمیت و نقش پررنگ ایران در منطقه ژئوپلیتیک و استراتژیک خلیج فارس و مکران گفت: حضور جمهوری اسلامی در این منطقه تنها در حوزه نظامی نیست، بلکه حضوری راهبردی در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و حتی فرهنگی در عرصه ملی و بین‌المللی است.

سردار تنگسیری گفت: خلیج فارس موتور توسعه و رشد اقتصادی کشورهای آسیایی و اروپایی و محور مهم و استراتژیک حمل نقل دریایی، هوایی و تجاری بین کشورهای مختلف است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: اهمیت وجود خلیج فارس تنها به واسطه وجود معادن و نفت و گاز که در چندسال اخیر کشف شده نیست، بلکه از قبل و از سال ۱۵۰۸ میلادی استعمارگران پرتغالی و انگلیسی در این منطقه به تجارت مشغول بودند.

سردار تنگسیری افزود: هم اینک بالای ۶۲ درصد ذخائر عظیم نفت جهان به میزان ۷۳۰ میلیارد بشکه ذخیره اثبات شده نفت، برخورداری ۴۰ درصد از منابع گاز جهان معادل ۷۰ تریلیون ذخیره گاز طبیعی در این منطقه موجود است که اهمیت و نقش استراتژیک آن را دوچندان کرده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه بیان کرد: همین موقعیت‌های راهبردی و ژئوپلیتیک خلیج فارس البته باعث جولان و حضور نامشروع برخی قدرت‌های غربی و کشورهای بیگانه شده است.

وی با تاکید بر اینکه به عقیده بسیاری از صاحبنظران غربی قلب دنیا خلیج فارس است، گفت: البته این موقعیت مهم و راهبردی خلیج فارس تا حدودی چالش‌های منطقه‌ای را نیز به دنبال داشته که از جمله آن می‌توان به رقابت سنگین در زمینه فروش تسلیحات نظامی در این منطقه اشاره کرد.

فرمانده نیروی دریای سپاه جمهوری اسلامی ایران گفت: سیاست‌های غلط برخی کشورهای حوزه خلیج فارس باعث شده که به نوعی بازاری برای فروش و تجارت تسلیحاتی بین کشورهای فرا منطقه‌ای و غربی در خلیج فارس شکل بگیرد و موقعیت آن را در آینده با چالش مواجه کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدایوب IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    1 9
    سردار سپاه باید تنگه پاستور وولنجک وجماران ونیاوران را زیر نظر داشته باشه. دشمن اونجا نیروپیاده کرده
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    6 1
    متاسفم که بعضی ها میگن خلیج عربی
  • محمد IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    1 0
    این کلمه ی "رصد" رو نداشتیم چجوری جمله های تهدید امیز درست میکردیم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس